Beweegbare zwelling

Discussie in 'De lounge' gestart door anoniem100, 15 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniem100

anoniem100 Niet meer actief

Hoi
    Ik heb sinds 2 dagen een beweegbare zwelling rechtsonder ontdekt.
    Heb ook flankpijn en rugpijn.
    Heb de dokter gebeld en assistente dacht aan obstipatie.
    Maar toch zit het mij niet lekker, onze eigen huisarts is op vakantie ..
    Het lijkt op een darm wat ik voel. Als ik iets harder druk op mijn buik voel ik het en kan het laten rollen onder mijn vingers.
    Hebben jullie dat ook?

2. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Dit lijkt mij niet heel gezond. Nee, dit heb ik niet.

Kan je niet bij een vervangende huisarts langs? Een assistente kan via de telefoon toch niet weten wat het is?

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit hoort niet en in combi met flank en rugpijn zou ik het laten beoordelen op het spreekuur. Dmv lichamelijk onderzoek kan de arts voelen wat het is. Heb je geen pijn bij het plassen?

4. anoniem100

Nee baal er ook van maar durf niet weer te bellen. Volgens mij willen ze gewoon liever geen patiënten van de andere praktijk ofzo.

Een assistente mag dat toch niet zo beoordelen..
    Voor hetzelfde geld is het gewoon een spier of een darm, maar ik maak mijzelf alleen maar gek.

5. Lisa280887

Gewoon bellen hoor! Het is een dokter, het is zijn werk om ook dit op te vangen. Dat hebben ze toch onderling afgesproken.

En nee, een assistente mag jou niet zo beoordelen.

Zusterke vindt dit leuk.
  6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben zelf dokters ASS en dit kunnen wij niet door de tel beoordelen. Soms heb ik weleens mensen die liever niet willen komen maar dan zeg ik altijd van dat ik geen dokter ben en het niet door de tel kan beoordelen, wij zijn heel laagdrempelig en juist mbt zwellingen, knobbels zien we het liever direct, hoeft niets te betekenen maar liever het zekere voor het onzekere.

Zusterke en Bailey07 vinden dit leuk.
  7. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Die assistente kan zoveel denken.

Wij hebben ook zo'n assistente die over de telefoon wel even de diagnose stelt. Ze zit er alleen altijd naast.

Gewoon nog een keer bellen en je niet laten afschepen.

8. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.870
    5.107
    113
    Zeker nog een keer bellen!

9. anoniem100

Nou inderdaad, wij hebben zelf ook zon assistente, heel prettig! Maar deze heeft zomaar movicolon voorgeschreven.
    En de klachten worden alleen maar erger omdat ik mij helemaal gek maak in mijn hoofd.
    Maar ik vind die arts ook niet heel geweldig, zou dit twee weken kunnen wachten?
    En weet jij of je een darm of een spier kan voelen? het voelt als een lange ronde buis die hard is en je heen en weer kan bewegen.

10. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.824
    113
    Ben je mal. Je gaat hier toch geen twee weken mee wachten. Opnieuw bellen en een afspraak eisen.

11. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ik zou ook opnieuw bellen en een afspraak maken!

12. Jolandaa

Jolandaa Actief lid

14 aug 2016
    334
    336
    63
    NULL
    NULL
    Als de assistente graag conclusies wilt trekken moet ze lekker verder leren en huisarts worden :confused:

spruitje80 vindt dit leuk.
  13. Lisa280887

Je gaat hier toch geen twee weken mee wachten! Hup, bellen en erop staan dat je een afspraak bij de dokter krijgt.

14. anoniem100

Dat dacht ik ook, was dit eigenlijk ook niet gewend. Nouja ik ga maar moed verzamelen en bel ik morgen nog wel een keer ;)

15. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Waarom morgen, ik zou nu gewoon weer bellen!

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Alleen een deskundige kan dit voelen en beoordelen. Ik zou wel stoppen om er steeds aan te zitten want dan wordt het ook pijnlijker en ik zou zeker niet twee weken wachten. Misschien is het niets maar om nu twee weken in de stress te zitten is ook niet goed. Vertel aan de assistente dat je je veel zorgen maakt en dat de klachten toenemen.

17. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Is de assistente gek geworden ofzo. Ze heeft Movicolon voorgeschreven?? Ik zou aan haar vragen wanneer zij als arts is afgestudeerd, een schriftelijke klacht indienen en zeggen dat ze per direct een afspraak inpland.

Ysabella vindt dit leuk.
  18. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    TS: heb je dan ook daadwerkelijk verstopping? Movicolon werkt daar meestal wel prima voor.

Heb je koorts?

Als je het niet vertrouwt gewoon weer bellen hoor, leg je ongerustheid uit. Zeg dat je er gewoon slecht van slaapt en dat je je niet zo lekker voelt er bij.

Sterkte hoor!

19. anoniem100

Nee heb geen koorts en vraag mij af of ik wel verstopping heb.
    Wel vettige en drijvende ontlasting.
    En het laatste stukje komt niet altijd makkelijk.
    Maar ik wilde gewoon dat er een arts naar keek en ik vind het heel raar dat zij zomaar wat voor mag schrijven.
    Dacht met de movicolon baadt het niet dan schaadt het niet

20. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Ik begrijp best dat een assistente de eerste schifting doet maar een recept uitschrijven lijkt mij niet haar taak.

Ik zou dan ook bellen voor een afspraak en me niet af laten schepen.

En voorleggen bij je huisarts dat je het niet accepteert dat de assistente jou wel even een receptje voorschrijft

Madelie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina