Baby/buik groeit te hard (?)

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Joolzz, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joolzz

Joolzz Bekend lid

14 nov 2010
    716
    20
    18
    Hoi,

Zo vlak voor de jaarwisseling even een vraag, ik krijg het niet goed uit m'n hoofd. Vrijdag op controle geweest met precies 27 wk. (huisarts)

Bloeddruk en hartje goed, alleen vond de dokter mijn buik te groot voor de termijn. (hij groeit ook erg hard opeens) Ik zit nu op 2/3 NX met 27+0. Hij heeft mijn suiker gecontroleerd en dat was goed (5.0). Ik heb later op de dag bloed laten prikken en krijg daar vlgnde week uitslag van.

Hoe zou het normaal moeten zijn? Bij de vorige controle, met 24+0 stond er: 27 cm en N+2

alvast heel hartelijk bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het is inderdaad aan de ruime kant, prima dat hij bloedonderzoek heeft laten doen. Het kan een groeispurt zijn, dan zal de volgende keer je buik wat minder hard gegroeid zijn. Bij 24 weken was het prima. Wacht maar even af en als je je toch zorgen maakt moet je even bellen met je huisarts.

Mirjam

3. Joolzz

Joolzz Bekend lid

14 nov 2010
    716
    20
    18
    Hoi,

Bedankt voor je antwoord!

Ik heb gisteren even tel. contact gehad met de huisarts nav de bloeduitslagen. Hij wilde me vandaag even terugzien. Suiker enz was allemaal goed maar hij vond m'n buik te groot, leek meer op 32-33 weken dan op 27. Donderdag gaan we naar de gynaecoloog voor een echo om te kijken waar het aan ligt.

groetjes

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi

prima actie van je huisarts.
    Laat je even weten als je bij de gynaecoloog bent geweest?

Mirjam

5. Joolzz

Joolzz Bekend lid

14 nov 2010
    716
    20
    18
    Gisteren bij de gyn geweest en die vond het ook allemaal wat te groot.

Positieve discongruentie bij polyhydramnion en ruime groei/macrosomie, stond er. Als ik het allemaal goed heb begrepen een flinke baby en behoorlijk wat vruchtwater.

Volgende week terug voor een glucose tolerantie test om toch nog een keer goed naar de suiker te kijken. En helaas vanaf nu onder controle bij de gynaecoloog ipv de verloskundige, dat vind ik wel jammer.

Bedankt voor je antwoorden!

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi

ok, ik snap dat je wordt overgenomen. Zo'n GTT geeft inderdaad een goed beeld van je suikerhuishouding. Succes!

Mirjam

Deel Deze Pagina