Beweeglijkheid sperma cellen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door missmommytobe300, 14 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missmommytobe300

    missmommytobe300 Niet meer actief

    Goedemorgen dames,
    Iemand ervaring hiermee? Mijn man produceert genoeg sperma maar zijn beweegelijkheid is iets minder. De arts geeft aan dat door zijn hoeveelheid het percentage beweegelijkheid niet veel uitmaakt, hij produceert genoeg zeggen ze. Het blijft echter mij een onrustig gevoel geven. Iemand hetzelfde meegemaakt maar toch zwanger gemaakt? Ik ben op zoek naar vergelijkbare ervaringen. En hoe lang heeft het geduurd? O ja, mijn man is gezond, gezonde levensstijl etc.
     
  2. missmommytobe300

    missmommytobe300 Niet meer actief

    @Wishmommy84 misschien wil je mee lezen, heb het in het algemene forum gezet.
     
    Wishmommy84 vindt dit leuk.
  3. Wishmommy84

    Wishmommy84 Niet meer actief

    Dank je wel @missmommytobe300 , hier geldt precies hetzelfde! Bij ons is “maar” 21% goed beweeglijk maar door de concentratie en volume is de overall score dan weer goed. Zover het statistische gedeelte, ik word er ook heel onrustig van dus lees heel graag mee:)
     
  4. Wishmommy84

    Wishmommy84 Niet meer actief

    @missmommytobe300 ik heb mijn man aan het zink en foliumzuur gezet (plus multivitamine). De combinatie zink en foliumzuur schijnt goed te zijn voor de zwemmers
     
    missmommytobe300 vindt dit leuk.
  5. missmommytobe300

    missmommytobe300 Niet meer actief

    k las dat het % rond de 30% moet zijn, dus die 21% vind ik reuze meevallen.
     
  6. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Mijn ex had 20% maar was traag en veelal tweekoppig. Toch produceerde hij voldoende om spontaan zwanger te kunnen raken volgens de arts.

    Uiteindelijk na 3jaar spontaan zwanger geraakt.
    En bij de tweede was het na 6mnd.
     
    missmommytobe300 en Wishmommy84 vinden dit leuk.
  7. Wishmommy84

    Wishmommy84 Niet meer actief

    Mwah het schijnt toch niet top te zijn hoor, maar het kan erger uiteraard. Op de Freya website staat 32%. Ik heb er een studie van gemaakt :), maar we hebben 1% echt goed beweeglijk (snel progressief) en 20% minder snel progressief (maar wel voorwaarts bewegelijk). Ik probeer me beetje vast te houden dat het een moment opname is en het van moment tot moment kan verschillen!
     
  8. missmommytobe300

    missmommytobe300 Niet meer actief

    bedankt voor het delen van jouw ervaring. Dus het kan wel, geduld geduld geduld!
     
    Wishmommy84 vindt dit leuk.
  9. missmommytobe300

    missmommytobe300 Niet meer actief

    laten we inderdaad positief blijven!
     
    Wishmommy84 vindt dit leuk.
  10. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    De bewegelijkheid op zichzelf is niet zo interessant en moet je bekijken icm het totale aantal.
    Vaak zie je dat als iemand veel zwemmers heeft, de hoeveelheid bewegelijke zaadcellen minder is.

    wat er toe doet is de vcm, het totaal aantal goed bewegende zaadcellen per ejaculaat.
     
    missmommytobe300 en Wishmommy84 vinden dit leuk.
  11. missmommytobe300

    missmommytobe300 Niet meer actief

    dat zei de arts ook, maar toch blijft het tussen m’n oren... vcm en hoeveelheid etc was allemaal goed. Bedankt voor het delen van jouw ervaring :thumup:
     
  12. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    misschien maakt dit het makkelijker.

    als 2 legers tegen elkaar gaan knokken.

    leger 1 bestaat uit 1 miljoen mannen. 100% van die mannen is jong, levendig en zwaar bewapend.
    Leger 2 bestaat uit 20 miljoen mannen, 21% van die mannen is jong, levendig en zwaar bewapend. De overige 79% zijn oude mannen zonder wapens die nauwelijks kunnen lopen.

    welk leger heeft de meeste kans?

    het is niet omdat 100% van team 1 jong en levendig is, dat ze meer kans lopen. Wat je doet om deze vraag te beantwoorden is berekenen hoeveel procent ten opzichte van het totaal levendig is. Simpel gezegd is dat wat de VCM inhoudt. De VCM is het cijfer dat verteld hoeveel mannen in jullie leger (ejaculaat) nog jong en levendig zijn en klaar voor de klus.
    de VCM van leger 1 is 1 miljoen
    De VCM van leger 2 is 4,2 miljoen.
    De rest doet er niet toe. Ook al is 21% lager dan 100%.

    als je je blind staart op het percentage kies je voor leger 1. Terwijl leger 2 4x zo groot is.
     
    Wishmommy84 en Tuttebelleke vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina