Help!!! Constant een harde pijnlijke buik :(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Manny211, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Hallo ik heb sinds gister vroeg al constant een harde buik..
    Het lijkt wel of er een hele harde basketbal in zit :(
    Wat kan dit nou zijn... ik heb me verder helemaal niet druk gemaakt of wat dan ook.
    Ik maak me best wel zorgen.. ik heb vandaag de VK gebeld en die zei dat ik me urine moet laten testen... dat had ik dus gedaan maar moet morgen nog een x want het was wat troebel ;)

Heeft iemand van jullie dit ook of gehad??
    Zo ja viel het allemaal mee, en betekende het verder niks?

Liefs Manny

2. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    hoi ik heb met 30 weken ook heel lang 48 uur een harde buik gehad.. omdat ik onder behandeling van een gyneacoloog ben moest ik naar t ziekenhuis bellen. Daar moest ik gelijk naar toe komen en werd ik aan een ctg apparaat gelegd... ter observatie moest ik ook een nachtje in het ziekenhuis blijven... uiteindelijk is mijn buik weer rustig geworden en mocht ik naar huis met de mededeling dat ik echt rustig aan moest doen dus ook echt een paar uur plat per dag moest gaan liggen dat doe ik nu al 2 weken en het gaat goed...
    Dus wil je mededelen dat je deze klachten wel serieus moet nemen en als je het niet vertrouwd altijd even contact met de VK op moet nemen als het aanhoud!!
    Je kan beter 1x te veel bellen als te weinig!
    Sterkte

3. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Hoi dank je wel voor je reactie!

Ik heb wel al een zoontje rondlopen van 2 en een half en die heeft toch de nodige aandacht en verzorging nodig.
    Maar ik ga zeker proberen te rusten elke dag.

4. Canna

Canna Actief lid

20 apr 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik denk dat ik ook even in het ziekenhuis zou moeten langskomen voor een CTG en dan wil je VK alleen urineonderzoek? Ik zou daar toch niet gerust op zijn en aandringen op nader onderzoek. Ze zou je toch op zn minst even kunnen laten langskomen.

5. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hier had ik heel veel last van een harde buik als hij met zijn ruggetje naar rechts lag. Als hij dan weer terugkeerde naar de positie waarin hij meestal lag, met zijn ruggetje naar links was de pijn en de harde buik direct minder of over. Bij die harde buik lag hij als het ware overdwars, dat zag je aan de buitenkant. Ik heb ook verschillende malen aan het CTG apparaat gelegen en soms kwam er zelfs een soort wee voorbij. Maar het duurde toen nog weken voordat ik ben bevallen.

6. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb het ook gehad en moest ook meteen aan de CTG. Voor de zekerheid werd er ook op blaasontsteking getest, maar dat was verder goed. Op de CTG zag je inderdaad een gespannen buik met af en toe een lichte wee, maar de baby had helemaal nergens last van. Hier werd het veroorzaakt door een hematoom (bloeduitstorting) tegen mijn vliezen aan. Deze is inmiddels genezen en heb nergens meer last van.

Ik sta ook onder controle van de gynaecoloog, dus misschien dat deze je sneller laat komen dan een verloskundige?! Ik zou in ieder geval heel rustig aandoen, want mij verteld dat dit een vroegtijdige bevalling op gang kon helpen met alle risico's vandien.

7. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Vandaag is mijn buik wel wat ontspannender als gister..
    wel voel ik me vandaag erg licht in mijn hoofd.. pff af en toe hartkloppingen enz.
    Wordt er een beetje onzeker van allemaal.

Bedankt voor jullie reacties iig :)

8. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0

teken dat je ff gas terug moet nemen meis probeer wat rustiger aan te doen ;)

9. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Ja ik ga me best doen ;)

10. Trees

Trees Niet meer actief

Fijn dat de harde buik in ieder geval minder is. Als je het niet vertrouwt gewoon bellen, daarvoor is de verloskundige er!

Succes met de laatste weken!

11. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

13 jan 2010
    450
    0
    0
    Vaak als ik er last van had ging ik in een warme bad... hielp wel vaak..

12. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Thanks voor de tip ;)

Ik heb het nu gelukkig niet meer zo heel erg gehad.
    Gister toch even langs de vk geweest ivm afwezigheid en een licht gevoel in me hoofd.
    Alles was met de baby in ieder geval helemaal goed, en mijn bloeddruk enz ook.
    Alleen ik moet wat meer rust gaan nemen en me minder druk maken over dat mijn zus vandaag is gaan emigreren naar Canada.
    Goed ik ga me best doen en hoop dat alles weer een beetje rustiger wordt zo.

Bedankt voor alle reacties.

Liefs Manny

Deel Deze Pagina