Hoi meiden, Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft. Donderdag ben ik bij de vk geweest voor een liggingsecho om te kijken of het kindje goed was ingedaald (standaardecho bij mijn praktijk). Ik ging daar dan ook zonder angst of iets naar toe want wist van de eerdere buikvoelingen dat het al ingedaald was maar voor de zekerheid kijken ze dus nog eventjes. Nu ziet zij dus tijdens de echo dat er nog maar weinig vruchtwater is en stuurt mij voor de zekerheid door naar het ziekenhuis voor een echo. Dat was voor mij toch wel even schrikken ook al zei ze dat het niets hoefde te betekenen. In het ziekenhuis heb ik een hartfilmpje gehad en die was helemaal goed, kindje voelt zich dus nog wel fijn in mijn buik.. Op de echo was inderdaad te zien dat ik te weinig vruchtwater heb voor de duur van mijn zwangerschap... Daarnaast was een van de niertjes vol en dit mocht ook niet en heeft waarschijnlijk met elkaar te maken... Volgende week vrijdag krijg ik nu een uitgebreidde echo naar alle orgaantjes om te kijken of er echt een afwijking is en voor mijn eigen onzekerheid mag ik maandag nog een hartfilmpje laten maken... Nu moet ik dus ook onder begeleiding van de gyn gaan bevallen in het ziekenhuis terwijl ik heel graag thuis wilde bevallen... Natuurlijk ben ik blij dat ze het nu geconstateerd hebben en dat ze me nu goed in de gaten gaan houden maar had zo gehoopt deze keer een goede afloop van de zwangerschap en vooral een goed begin met dit kleintje te krijgen... Ze gaan nu per keer kijken waar het kindje beter is in mijn buik of uit mijn buik. Mijn verhaal is een beetje lang geworden zie ik, maar vroeg me af of er meer meiden kampen met het probleem van te weinig vruchtwater en/of afwijking in de niertjes... en wat daar de procedures zijn geweest. liefs Mik
Hey, Ik heb hier geen ervaring mee om eerlijk te zijn. Maar wil je graag sterkte wensen in deze onzekere tijd. Vind het dan weer zo raar dat ze je laten wachten tot volgende week vrijdag! Sterkte , knuffel... Liefs Sandra
heej mik2sept, ik heb hier geen ervaring mee maar mijn vriendin wel! Zij had ook rond 35 week te weinig vruchtwater en moest het rustig aan doen en kwam voor extra controles.er hoeft niks aan de hand te zijn maar ze willlen gewoon even blijven kijken of er genoeg in blijft zitten voor de kleine. mijn vriendin is ook on het ziekenhuis bevallen, ging allemaal helemaal goed en een hele leuke gezonde dochter!! Heel veel succes. ik zou vooral met de arts even goed je onzekerheid bespreken, die kan je vast geruststellen.
Bedankt voor jullie berichtjes... Wij vonden het ook ver weg pas vrijdag daarom vroeg mijn man of ik dan nog een keer een hartfilmpje kon laten maken voor de conditie van het kindje meer ter geruststelling... Ik hoop ook maar dat het allemaal meevalt. Ze hebben trouwens niets gezegd over rustig aan doen, maar aan de andere kant superdruk maak ik me toch niet meer in dit stadium
Hoi, Ik was al 11 dagen overtijd en met die termijn krijg je een standaard onderzoek in het ziekenhuis. Met de conditie van de baby was alles goed, maar op de 1e echo zagen ze ook dat er niet veel vruchtwater meer was. Ik heb daarna een andere echo gehad met ander apparatuur en daar zagen ze dat het zo goed als op was. Ik ben toen meteen naar verloskamers gestuurd, en ben ingeleid. Bevalling ging super goed, mijn zoontje is binnen 5,5 uur geboren. Ze hebben tijdens de weeen nog wel een soort van vruchtwater terug gedaan omdat mijn zoontje's hartslag teruguit ging. Dit komt niet vaak voor, want mijn ervaren kraamhulp en de VK hadden er nog nooit van gehoord. Omdat mijn zoontje verder kerngezond was/is heb ik er niet veel meer aan terug gedacht, maar nu ik opnieuw zwanger ben vraag ik me heel dikwijls af hoe het kan dat het vruchtwater bijna op was. Over niertjes heb ik nooit wat gehoord.
Geen ervaring mee, maar het lijkt me erg schrikken! Wel goed dat ze het ontdekt hebben! Het idee van thuis willen bevallen lijkt me heel verstandig om los te laten. Ik was er persoonlijk al nooit echt voor en sinds ik een uitzending van Zembla (22 november 2009) heb gezien, vind ik ziekenhuisbevallingen bijna noodzakelijk. Je hebt in geval van nood in ieder geval hulp bij de hand! Ik wens je veel sterkte en duim dat alles goed is!
Hier was bij mijn vorige zwangewrschap met 34 weken de hoeveelheid vw matig. Dit werd toevallig geconstateerd bij een echo ivm een bloeding. Daarna geregeld aan de vk gevraagd of het nog genoeg was en op eht gevoel was eht altijd goed, ook toen ik al een week overtijd liep. de praktijk was helaas anders want ons meisje kwam volledig uitgedroogd ter wereld en voelde zich de eerste dagen echt niet happy. dr huidje was 1 grote vellenbende. Heel goed dus dat ze het goed in de gaten houden bij je.
Jeetje, wat zul jij geschrokken en ook misschien wel boos geweest zijn...! Pff! Blijkt wel dat ze hier in NL veel te weinig echo's/ goede controles doen..!
Misschien dat als het alleen vruchtwater was gebleven dat ik dan misschien weer terug mocht naar de vk maar nu ze iets bij de niertjes zagen is er geen weg meer terug... Nog 2 nachtjes en dan het organenonderzoek... Ben benieuwd...
Ik had ook te weinig vruchtwater. Daar kwamen we achter toen ik met 38+2 een controle had bij de gyn. Ik voelde de kleine meid niet meer zo goed en aan de hand daar van werd ik naar de verlosafdeling gestuurd voor een ctg. Hier bleek dat ons meisje het niet zo lekker had zitten. Op de echo was te zien dat er nog maar weinig vruchtwater over was en de navelstrengcondities waren ook niet meer optimaal. Na toucheren bleek ik ook al 3 cm ontsluiting te hebben. Ik ben dezelfde dag nog ingeleid, 10 uurtjes later was de kleine meid er na een heftige bevalling.
Ik vind het raar dat ze je nog zo lang laten doorlopen met verminderd vruchtwater! In de zwangerschap van mijn dochter had ik op het einde ook te weinig vruchtwater. In princiepe was er genoeg vruchtwater als onze kleine meid haar blaasje leeg had, maar zodra ze gedronken had was er echt te weinig vruchtwater voor haar over en hebben ze me daarom de volgende ochtend ingeleid! Ik hoop dat het goed is met de niertjes van jullie wondertje en dat je snel je kleine in je armen hebt! Succes Liefs