Hallo, Ben ik weer met een vraagje. Ik ben vandaag precies 32 weken en 5 dagen. Nu ben ik vandaag naar de verloskundige geweest en die vertelde dat de baby bewegelijk in de bekkeningang ligt. wat houd dit precies in? Betekend dat dat de baby aan het indalen is? En is dit niet wat vroeg? Ik ben namelijk eerder in mijn zwangerschap doorgestuurd naar de gyn omdat mijn baarmoeder mond of hals erg kort schijnt te zijn. Hij is maar 2,9 cm. Nu is ook mijn vraag ofdat dit bij de bevalling iets kan betekenen waardoor de bevalling misschien sneller gaat of juist langzamer. Verder staat op mijn kaart onder de afkorting anat een half met nx daarachter. wat houd dit precies is? Ik begon me thuis een beetje zorgen te maken. Ben erg bang dat mijn kindje te vroeg wordt geboren en dat dan alles mis gaat ofzo. Ik heb hiervoor namelijk 2 miskramen gehad. Ik hoop dat jullie mij een beetje gerust kunnen stellen. alvast bedankt voor het nemen van de moeite om mijn vraag te beantwoorden. Groetjes Lisette
Hoi Lisette, een kindje mag indalen zo vroeg als dat het wil. Het zegt niets over een te vroege bevalling. Ook niet met een verkorte basarmoedermond. Daarbij moet je alleen letten op evt weeenactiviteit want dan zou je wat eerder ontsluiting kunnen krijgen, maar zolang je dat niet voelt of alleen harde buiken is het geen probeem. Dus je kindje kan in het bekken; dat is al heel mooi om te weten. Anatomisch staat je baarmoeder nu halverwege je navel (n) en je borstbeen (xifoid=x) en dat is goed voor je termijn. Groetjes Brigitte