word ik nou echt gek?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ancie, 14 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ancie

ancie Bekend lid

17 feb 2007
    514
    0
    0
    goeie morgen meiden

ik zit met een groot probleem
    mijn schoon familie let op alles wat ik doe eet ik goed drink ik goed enz enz
    nou het volgende ik was gisteren op visite bij mn schoonmoeder ff wat dingetjes wegbrengen en ophalen dus nog ff een bakkie gedaan
    nou kwam ze er ineens mee over het roken ik heb vanaf mn 10de jaar gerookt en ben gestopt in mn zwangerschap maar nu zij ze van ja je schoonzusje zegt dat je met haar gerookt hebt en ja daar kwam de preek over slecht slecht en nog is slecht ik zei nee dat is niet zo
    nou zat ik gisteravond op de bank met mn man en toen kwamen de twijfels heb ik nou gerookt of niet ... aangezien ik een keer bij mn oma zat en daar rookt iedereen de hele fam iedereen aan mijn kant van de fam rookt nu had ik daar een schaggie gedraait en opgestoken totdat iedereen me aan keek en ik schrok me rot HAD het niet eens in de gaten :( dus ik heel snel uitgedrukt
    dus ik gisteravond weer mn schoonma opgebeld van misschien heb ik het wel gedaan ik weet het echt niet meer dus toen kwam zij met ja er zijn nog wel meer dingen dat je vergeet ik schijn afspraken te vergeten te zijn waarvan ik echt overtuigd van ben dat ik ze nagekomen ben
    dus het vetrouwen bij mijn schoonouders zit dus op een heel klein pitje word ik nou gek?
    straks belt me schoonzusje me op omdat er nog meer dingen zijn wat ze niet leuk vind ik had mn schoonma gevraagd of ze straks mee wil naar baby zwemmen dat vind mn schoonzusje niet leuk en zo nog veel meer dingen wat moet ik hier mee ? heb de hele nacht liggen malen van word ik nou gek heb nu ontiegelijke koppijn word ik nou genaaid of kan ik echt dingen zijn vergeten? of ben ik nou gewoon echt gek aan het worden ?

alvast bedankt liefs en sorry voor het lange verhaal weer

2. ilona24

ilona24 Actief lid

11 nov 2008
    312
    0
    0
    limburg
    ach je kan toch wel eens wat vergeten.
    maar dat ze dan zo reageren..pffff
    en je moet toch iemand mee kunnen nemen naar babyzwemmen die jij wilt zonder dat er commentaar op gegeven wordt.

ik heb ook altijd gerookt en nu af en toe .
    ik trek me er niets van aan .
    ik weet dat het slecht is maar dan nog maakt iedereen zijn eigen keuzes of die nou goed zijn of niet..

3. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

:confused: Iedereen kan wel eens wat vergeten. Daar moet je je niet druk om maken. Ik snap niet zo goed waar ze zich mee bemoeien. Laat ze eerst even lekker bij zichzelf kijken. Ben altijd zo benieuwd hoe ze zelf waren toen ze zwanger waren.

Afspraken vergeten hoort er in mijn ogen nu bij. Ik moet ook alles 3 keer opschrijven, omdat ik het anders vergeet. Zwangerschapsdementie heet dat. Als ze er problemen mee hebben kunnen ze dat toch normaal tegen je zeggen? Heb nu het idee dat er achterbaks achter je rug gelult word.

Dat zwemmen, als jij het aan je schoonmoeder hebt gevraagd en zij vind het leuk en heeft ja gezegt dan is dat toch leuk? Schijt aan je schoonzusje, sorry hoor. Zou me er nix van aan trekken wat zij er van vind.

4. vlo

vlo Lid

16 dec 2008
    44
    0
    0
    waar doen die mensen moeilijk over.
    wat een gezeik om niks.
    ik zou er schijt aan hebben.
    maar zo ben ik dan.
    moet de hele schoonfam mee met zwemmen dan.
    ik zelf zou het wat op een laag pitje zetten.
    suc

5. ancie

ancie Bekend lid

17 feb 2007
    514
    0
    0
    bedankt voor jullie snelle reacties
    ja ik zit nu echt in een dip ik weet nu niet of ik genaaid word of niet :(
    mn man zegt nou en dan heb je uit oude gewoonte een peukkie op gestoken dan nog waar bemoeien ze zich mee volgens hem zijn ze gewoon jarloers maar ik vind dit echt heel vervelend en die hormonen werken ook niet echt mee
    ik zit zelfs af en toe te denken van als ik nu al niet eens weet wat ik wel en niet gedaan heb hoe zit dat dan straks en ik wil helemaal geen slechte moeder zijn :cry:

6. vlo

vlo Lid

16 dec 2008
    44
    0
    0
    ligt echt nie aan jou.
    ligt aan je schoonfam.
    die zijn dom bezig.

7. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Ik ken een verhaal van een vrouw die na de bevalling erg vergeetachtig was. Wist ze bijvoorbeeld niet of ze de luier nu wel of niet verschoont had.

Ik haal dit even aan omdat je bang bent dat je straks geen goede moeder bent als je kindje er is. Stel nou dat je straks nog heel vergeetachtig bent (ik denk het niet, maar even het ergste scenario voor je bedenken). Dan sta je daar: heb ik nu die luier verschoont of niet? Luier open en je weet het! Heb ik nu gevoed of niet? Kindje bekijken, als het honger heeft voeden! Had ik de baby al gewassen of niet? Ff ruiken en anders was je het gewoon og een keer!

Wat ik bedoel te zeggen; het is allemaal niet zo erg. Jij bent straks de beste moeder die jouw kind zich kan wensen. Kinderen kunnen een hele hoop hebben. Enige onhandigheid doet je kind geen kwaad.

Wat ik me meer afvraag... ben je wel vergeetachtig of ben je aan jezelf gaan twijfelen omdat je schoonfamilie zich zo uit laat?
    Mischien helpt het om alle afspraken en andere dingen die je moet onthouden in een agenda op te schrijven. Dat helpt je a. om het te onthouden en na te komen en b. weet je dan of het aan jezelf of aan je schoonfamilie ligt. Laat je niet gek maken!

8. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ach meid wat zou het ook als je je afspraken vergeet! je hebt nu genoeg aan je hoofd dus als je een keer vergeet dat je met schoonmams de stad in zou gaan..kan gebeuren toch! en mocht je een keer een afspraak zijn vergeten met iemand.. dan belt die geen je toch gewoon ff op van hey..we hadden toch afgesproken vandaag?

en als ze gaan lopen kutten wie wel en wie niet mee kan naar babyzwemmen dan zou ik het kort houden en zeggen nou dan gaat er niemand mee.

en een slechte moeder..nee dat wordt je niet hoor

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Als het zo is dat jij een afspraak vergeten zou zijn, waarom bellen ze je dan op dat moment niet zo van "heej.. vergeet je nïet iets?" ipv er later op terug te komen en dan pas te zeggen..
    Dat vind ik gewoon lullig..

En wat dat roken betreft.. je weet zelf wel dat t niet goed is, daarom ben je ook gestopt.. maar als je al zo lang rookt snap ik best dat uit de macht der gewoonte je er 1 opsteekt.. Als men het zo slecht voor jou vind.. waarom gaan ze dan allemaal lekker zitten paffen terwijl jij er bij bent?

Laat je niet op de kop zitten door je schoonfam. hoor..!

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik vind het ook nogaal gemeen om je zo onzeker te maken. Hierdoor ga je misschien wel meer vergeten omdat je zo druk bezig bent met ben ik wat vergeten of niet. vergeetachtigheid hoort bij de zwangerschap. Ik heb het ook. Ik hou heel goed mijn agenda bij dat geeft wat meer rust. Anders kan je misschien je afspraken in je telefoon zetten dat er een alarm afgaat als je ergens heengaat. Maar dit moet je doen als jij het vervelend vind of in de war raakt en niet omdat je schoonfamilie zo rit tegen je loopt te doen. Misschien moet je even wat afstand nemen van ze? Of met ze praten hoe jij erover denkt? Ik vind dit echt niet kunnen.

11. jane1975

jane1975 Lid

8 jan 2009
    39
    0
    0
    Oh laat je niet zo jennen door hun. Vergeetachtig zijn we allemaal wel eens. Ik moest eigenlijk best lachen om het feit dat je een shaggie had gerold alsof er niks aan de hand is.. heerlijk toch.. Zoveel vrouwen hebben allerlei lichamelijk klachten tijden s de zwangerschap dat je alleen daarmee bezig bent.
    Jouw schoonmoeder klinkt gewoon bemoeizuchtig en tja, daar kan je niks aan doen of veranderen. Blijf gewoon lekker jezelf en zorg goed voor je zelf en je buik!
    Laat je niet jennen.. niet malen.. en als je ergens echt mee zit, vraag het ze gewoon..Het heeft toch helemaal geen zin als jij thuis of 's nachts gaat malen om dit soort dingen.
    Succes en blijven lachen!

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ben tegen roken in de zwangerschap, maar als je dat echt onbewust hebt gedaan, het bij 1 is gebleven en je er daarna ook geen zin meer in had, dan vind ik dat eigenlijk best grappig!

Maar wat heb jij een vervelende schoonfamilie zeg, die je zo op je huid zit!
    Ik vind het gewoon asociaal dat heel de kamer zit te roken waar jij bij bent!

Laat je niet kisten!

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    helemaal mee eens

Man toen ik 9 maanden gestopt was (niet zwanger maar toeval haha) stak ik ook opeens een peuk op bij mijn moeder en zusje die monden vielen naar beneden (die van mij erna ook omdat ik moest kosten zo ziek werd ik ervan haha) maar was gewoon gewoonte, ik had ook nog altijd erg de neiging om zomaar een peuk van de asbak te pakken en een heis te nemen (dat blijf je echt wel even houden als je zolang heb gerookt hoor) beetje dom natuurlijk maar niet express toch?

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik zeg toch dat ik het grappig vind? Net of je slaapwandelt ofzo! :)

Ik heb 20 jaar ruim 20 peuken per dag gerookt (ben al een tijd gestopt), maar nooit "uit gewoonte" een peuk meer gepakt.

En als die schoonfamilie valt over die ene peuk terwijl heel de kamer zit te roken, dan is het een hypocriet zootje!

15. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

juist! :evil:

16. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    Ik ben al zoveel vergeten dat ik me er echt voor schaamde zelfs.. dacht dat ik echt wat mankeerde.
    maar t schijnt normaal te zijn dus :p

17. mooslie

mooslie Actief lid

14 jan 2009
    155
    0
    0
    Ik vergeet ook zoveel dingen joh. Gelukkig heb ik geen gezeik met schoonfamilie e.d.

Moet ook dingen opschrijven anders vergeet ik ze gewoon. Ik stel 3 dezelfde vragen in een halfuur hahah.

dat je uit macht der gewoonte een peukie opsteek kan gebeuren je bent al zo lang gewend om te roken. Je moet zelf weten of je rook of niet hoor. geheel je eigen keuze.

18. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Mijn schoonfamilie weet nog van niets maar ik verwacht er ook geen gedoe van, maar jij hebt het zwaar te verduren zo te lezen.

Trouwens over vergeetachtig... Ik stond van de week onder de douche en was aan het kletsen met mijn vriend en ineens dacht ik: "had ik mijn haar nou al gewassen of niet?" Ik vergeet gewoon dingen die ik een paar minuten daarvoor nog gedaan heb... :)

19. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ja dat heb ik ook, zwangerschapsdementie, had ik nou al suiker in de thee? zit er al zout op de aardappelen? ik had laatst brood in de koelkast gelegd en kaas in de broodtrommel :)

20. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Haha geweldig! Gelukkig ben ik niet de enige...

Deel Deze Pagina