Kinderziekte en zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Princess81, 31 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Hoi, mijn dochter (1) heeft sinds maandag onverklaarbare koorts, ze is niet verkouden of wat, maar heeft wel (met tussenpozen) tussen de 38-39,5 graden koorts. Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik zwanger ben en denk dat ik nu 3 wkn 6dg zwanger ben, loopt de kleine beeb dan al risico bij een eventuele kinderziekte? Ik heb nl gelezen dat sommige kinderziekten schadelijk kunnen zijn voor een zwangerschap :$ Ik heb geen idee wat mijn dochter heeft, maar zou het zinnig zijn om mijn (of haar) bloed te laten testen?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ik snap je bezorgdheid.
    Het heeft geen zin om je dochter te laten bloedtesten. Je hebt geen idee waar je nu op moet laten prikken, en meestal hebben die kleintjes koorts zonder echte aanwijsbare oorzaak. Of het is een oorontsteking of een buikgriep en dan doe je er ook niets mee. Daarbij komt ook dat jij zelf de meeste kinderziektes al hebt gehad en dus beschermende antistoffen hebt.
    Geen zorgen dus. Als er vlekjes komen op haar huid kun je altijd nog naar de huisarts gaan om te laten kijken wat het is. Verder kun je niets preventiefs doen voor jezelf.

Mirjam

Deel Deze Pagina