ik heb al een aantal jaren last van overgewicht. Net voor dat ik zwanger werd ben ik bijna 9 kilo afgevallen Nu tijdens de zwangerschap ( ben bijna 36 weken ) weeg ik boven de 100 kilo en nu kreeg ik te horen van de gynacoloog dat hy het verstandiger vind om mij in het ziekenhuis te laten bevallen via een gfynacoloog en niet via de verloskundigen ivm de complicaties die kunnen optreden. Want ik zou volgens hem een vergroot risico hebben op complicaties Zelf denk ik van er zijn mij al zoveel vrouwen voor gegaan die veel zwaarder zijn dan mij ( ken er zelf ook een paar ) en dit ging ook prima maar ik maak me nu tog wel wat zorgen ?
Hi nancy, Het is waar dat de kans op complicaties iets stijgt bij dames met overgewicht maar dit betekent niet dat je niet thuis mag bevallen. De verloskudnige is er op getraind om te gaan met complicaties en vooral eht inschatten daarvan. Overleg het eens met je verloskudnige wat zij er van vind. Ze kunnen je evt wel adviseren op de begane grond te bevallen. Want als er een reden is om naar het ziekenhuis tegaan, is het voor de verloskundige en voor jou veiliger om niet eerst nog een trap af te hoeven. Imke