Bewegen in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bloem2310, 31 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.770
    2.185
    113
    Hoi allemaal,

Mijn dochtertje van 6 maanden is ontzettend beweeglijk in bed.
    Toen ze 3 weken oud was vond ik haar al eens 180 graden gedraaid in haar bedje. Ik ben toen al vlug overgegaan op een slaapzak maar dit maakt eigenlijk niet veel verschil.
    Ze ligt nu iedere keer omhoog, scheef of horizontaal in haar bedje. Ik heb haar de afgelopen nacht wel 3 keer goed gelegd maar het mag niet baten.
    Als zij gewoon zou door slapen, zou het geen probleem zijn. Maar de laatste tijd wordt ze er zelf ook wakker van. Ze stootte vannacht zelfs haar hoofd aan het hoofdeinde!

Iemand een idee wat ik kan doen?

2. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Heel herkenbaar. Ik hoor mijn zoontje ook vaak met zijn hoofd bonken. Enige verschil is alleen dat hij wel blijft slapen.. Geen tips dus :( slaapzak instoppen doem sommigen, maar volgens mij is dat niet veilig dus ik zou dat persoonlijk niet doen.

Misschien toch kijken of ze zelf weer in slaap valt? Weet niet hoe erg ze dan huilt.

3. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Ik lees mee ;) ons zoontje van 7 weken doet het ook. Hij gaat heel zn bed door, zelfs in zn slaapzak. Ik vond m afgelopen week ook 180 graden gedraaid rechtsboven in zn bedje..

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.670
    5.709
    113
    Heel herkenbaar. Hier lag ze vrij vlot al in een slaapzak want onder een laken kroop ze weg. Nu ligt ze altijd anders en in de ochtend tegen het hoofdeind aan. Zijn zelfs nachten bij dat ze in haar slaap tegen het hoofdeind aan bonkte. Dan werd ik wakker van gebonk en zag ik haar dat doen. Je kan er helaas niks aan doen. Ja er zijn methodes om je bany vast te leggen met een band maar dat zou ik zepf niet doen.

5. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.929
    113
    Vrouw
    Campingbedje neerzetten, dan stoten ze hun hoofd niet zo hard. Of gewoon eraan laten wennen. Zoontje werd na een paar weken echt niet meer wakker van het hoofdstoten.

6. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Mijn dochter doet het ook, ze ligt regelmatig opgerold aan het voeteneind. Sinds 7,5 maand heeft ze haar duim ontdekt. Als ze wakker wordt (van haar eigen gedraai of van iets anders), plugt ze snel haar duimpje in en valt weer in slaap. Misschien is het een kwestie van tijd? Tot die tijd toch steeds maar weer goedleggen, als ze wakker wordt....

7. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Mijn dochter deed dat ook met een maand of 7/8 was het over, toen kon ze zelf terugdraaien. Er is helaas niets aan te doen.
    Wij hebben haar gewoon bij ons op de kamer gehouden omdat ik geen zin had om 5x per nacht heen en weer te lopen....

8. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hier nog eentje die het hele bed doorschuift.. Heb de gouden tip ook nog niet gevonden.. Gelukkig wordt ze alleen wakker als ze per ongeluk omdraait..

9. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.770
    2.185
    113
    Mijn dochtertje duimt gelukkig ook. Niet alleen Super schattig om te zien maar ook nog eens heel handig.
    Ze slaapt ook nog bij mij op de kamer, ik vind het handig om alles te kunnen horen en vlug bij haar te zijn als dat nodig is.

Ik wil haar slaapzak ook niet onder het matras stoppen. Ik wil haar ook niet beperken in haar bewegingsvrijheid en ik vind het daarnaast ook gewoon een eng idee.

Misschien moet ze er inderdaad gewoon aan wennen zoals Feye zegt.

10. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een draaier. Ik zou haar zeker niet vastleggen. Bij ons wordt ze wakker als ze met slaapzak en al haar beentjes tussen de spijltjes krijgt en niet meer terug krijgt! Tegen het stoten eventueel een kussen aan het hoofdeinde plaatsen? Succes!

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Het is een fase waar je doorheen moet.

Een campingbedje is geen vast bedje en wordt ook afgeraden om als standaard bedje gebruikt te worden.
    Vast maken is zelfs gevaarlijk. Als ze omdraaien liggen ze echt vast met evt gevolgen.

Accepteren dat dit een fase is en hopen dat het snel over is.

12. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Herkenbaar. Hier lag ons meisje ook met 9 weken overdwars tegen het voeteneinde aan in de ochtend. Zelfs met haar Puckababy aan. Nu ligt ze in een slaapzak en vanmorgen lag ze weer in de breedte onder in bed. Alleen wordt ons meisje er niet wakker van. Dus helaas geen tips voor je

Deel Deze Pagina