ik voel me de hele dag al vreemd.. moe, beroerd, jullie kennen het vast wel.. echt zon zwanger-zijn-dag.. ik drink de laatste week meer dan normaal (dronk dan ook altijd te weinig, dus nu nog niet te veel) nu had ik net onder t eten ineens dat ik het heel warm kreeg, raar gevoel, en mn hard bonkte ineens in mn keel.. heb dit nog nooit gehad eigenlijk, en vroeg me af of dit ook normaal is tijdens de zw-schap? door goed rustig adem te halen, en ff goed na te denken wat me overkwam, is het rustiger geworden, maar voel me beetje slapjes.. laatste tijd heb ik wel vaker dat ik zo ineens beetje slapjes voel, als het ware of je spieren het even rustig aan doen zeg maar.. herkent iemand dit? kindje was vandaag ook heel erg beweeglijk, en afgelopen weekend niet zo.. ben wel blij dat het zo veel bewoog, dan is t in ieder geval goed daar binnen.. weet niet of dat er ook mee te maken heeft gehad?
Ik heb begrepen dat hartkloppingen tijdens een zwangerschap vaker voorkomen. Dit omdat je lichaam meer bloed aanmaakt (1 a 2 liter) en je hart dus sneller moet pompen om dit te laten circuleren. Ik heb het ook wel eens, ook als ik niet zwanger ben en nu iets vaker. Maar mocht je je er vervelend van voelen (1e keer begon ik er van te hyperventileren) dan bel je toch gewoon even de huisarts om het na te vragen?
jah, ik heb het ook vaak tijdens mijn zwangerschapen, ik voel me dan ook echt even niet lekker en soms val ik flauw... de uitleg die ik in het zh kreeg normaal gesproken heb je ook al bloeddrukwisselingen alleen merk je daar niet zoveel van, nu tijdens je zwangerschap maak je meer bloed aan maar door de hormonen reageren je aders langzamer op de wisselingen.Als je bloeddruk lager wordt kost het lichaam veel moeite om het bloed uit je benen weer omhoog te krijgen. Hierdoor moet je hart harder pompen, eventjes, om je hoofd van voldoende bloed te voorzien.
Als ik er 's nachts uit moet en dus snel opsta als ik net geslapen heb, dan zit het hart met enorme snelheid echt in mijn keel. Heel naar, maar het zakt door heel rustig te ademen en te zitten. Bloeddrukwisselingen zijn vrij normaal- ik heb ze bij 6 weken al gehad, toen een hele tijd niet, en nu weer best vaak.
Hartkloppingen horen er inderdaad bij. Ik heb het ook heel vaak. Ook als ik gewoon rustig t.v zit te kijken. Dan is het soms net alsof ik 20 km keihard heb gerend. Dan bonst mijn hart zowat mijn lijf uit.... Gewoon rustig door je buik ademen en dan neemt het vanzelf weer af. Maar het klopt ook wel, want we hebben nu natuurlijk meer meer bloed in ons lijf dus ons hart moet harder werken om alles rond te pompen.
thnx voor de reacties! het is nog niet weer geweest, heb idd vaak een lage bloeddruk, en moet morgen weer naar de vk dus zal het ff voorleggen..