Ik ben nog niet lang zwanger,een weekje of 6. Kwaaltjes zijn er,met name de misselijkheid. Vanmiddag even een dutje gedaan en toen ik wakker werd moest ik plassen. Ik ging naar de wc en vlak voor ik wou doorspoelen zag ik een beetje slijmerig bloed. Niet veel ofzo maar ik schrok mij rot!! Heb wel een beetje buikpijn onderin mijn buik maar dat heb ik vaker. Had ik ook bij mijn andere zwangerschappen geregeld. Ik barste al meteen in huilen uit en lichtelijk in paniek. Enige wat ik kon bedenken was dat ik een miskraam ga krijgen en dat het gewoon foute boel is. Mijn man probeert mij steeds gerust te stellen maar ik kan wel blijven huilen. Die soort van ongesteldheidsbuikpijn en dat beetje bloed wat ik net zag in de toiletpot. Toen ik met een tampon even er in ging zeg maar zat er geen bloed aan. Zat niks aan dan gewone afscheiding zeg maar. Ik ben zo bang Nu heb ik 2 drukke dagen gehad ivm sinterklaas feestjes. Gisteren op mijn man zijn werk en heel veel tillen van de kindjes,heen en weer lopen etc... Vandaag weer een sinterklaasfeest gehad en ook best in de weer. Het kan zijn dat er vaatje is geknapt maar dan is het toch anders? Daar is toch geen buikpijn bij? Ik ben zo bang dat het fout gaat en ik weet even niet hoe ik mijzelf een beetje rustig kan houden. Die buikpijn,het beetje bloed.... Dat kan toch niet goed zijn?! Het kindje is zoooo gewenst en zoooo welkom. Heb nog nooit een miskraam gehad dus heb ook echt geen idee wat ik nou moet denken hiervan. Kan het ook zo zijn dat ik bloedverlies heb en buikpijn bij 6 weken zwanger dat het vruchtjes verder innestelt? Want ik denk nu even alleen negatief maar het kan 2 kanten op.... Wie herkent dit?
Ik zou proberen te kalmeren want hiermee bereik je niets alleen dat je zelf overstuur raakt. Dus probeer rustig te blijven. Ik ben 21 weken zwanger en heb echt lang krampen/buikpijn gehad en ook een veegje bloedverlies. Het kan dus inderdaad zo zijn dat het vals alarm is. Je geeft zelf aan dat er met een tampon niet meer bloed te zien is dus ik zou mijzelf niet druk maken ook al is dat natuurlijk heel moeilijk! Ik maak mij nu nog steeds regelmatig een dagje druk terwijl ik weet dat het goed zit. Het kan dus inderdaad een vaatje zijn. Kruip op de bank met een deken en laat je verwennen door je man. Zo te lezen heb je het druk gehad en ben je nu toe aan wat ontspanning. Meer kun je niet doen behalve goed voor jezelf zorgen. Succes, het is gewoon heel spannend! Ligt echt niet aan jou maar probeer rustig te blijven.
Je zit gewoon in een superspannende termijn, dat is nou eenmaal een feit. Ze zeggen dat bij het bij bloedverlies 50-50 is. Maar omdat het nu alweer gestopt is zou ik echt eerder denken aan een geknapt bloedvaatje ofzo. Sterkte in deze spannende eerste weken!
Helaas is het niet gestopt. Het is er weer en ik weet gewoon dat het mis is Vrees dat het een miskraam gaat worden,of de miskraam bezig is. Had al gebeld ook maar ze willen niet dat ik kom. Ik weet dat ze het niet kunnen tegen houden maar ik word helemaal verdrietig van de onzekerheid. Maar ik ga er voor nu vanuit dat ik een miskraam aan het krijgen ben. En dat doet echt mega veel pijn Letterlijk en figuurlijk...
Ja, het gaat helaas heel vaak mis zo vroeg in de zwangerschap. Een studie wees uit dat 31% van de vroeg bekende zwangerschappen (voor NOD) eindigden in een miskraam. En voor de na NOD doorgaande zwangerschappen ligt dit nog op 15-20%. Pas na het zien van een kloppend hartje begint dit risico te dalen tot je de 12 weken grens gehaald hebt.. Ik weet dat je nu vooral verdrietig bent, ik heb zelf 4 miskramen gehad, ook nog eens uit 4 IVF-pogingen. En het is ongelofelijk verdrietig. Maar het is helaas niet zeldzaam. Ik wens je onwijs veel sterkte en ik hoop voor jou dat het geen foute boel is, maar dat je bloeding onschuldig blijkt te zijn.
Zoals al eerder werd gezegt, het is 50/50.... Ik heb zelf dagelijks bruin/bloed verlies gehad van week 6 tm 10 en nu 32 weken zwanger. Ik kreeg toen met 6 weken wel een echo.... Jammer dat dat niet bij jou kan. Helaas is het nu afwachten. Hopelijk komt het helemaal goed! Succes
Ik heb dat bij een eerdere zwangerschap moeten doen bij de gynaecoloog om te zien of er nog bloedverlies was. Ik had toen ook bloedverlies,maar anders dan nu en toen kon ik zo zien of er nog bloed zat en of er verandering zat. (Baarmoedermond is gesloten(mits alles ok is uiteraard) en het kan zo ver mij verteld is geen kwaad.) Gelukkig is dat nooit een miskraam geworden en zit dat meisje wat het even spannend maakte toen nu heerlijk te eten Maar nu..... Het voelt gewoon niet goed meer. Buikpijn,bloed.... Die combinatie is gewoon niet goed 9 van de 10 keer. Vind dit zo erg... Tranen blijven maar over mijn wangen rollen. Verheugde mij zo om in juli te bevallen,kindje te knuffelen,wandelingen maken in de zomer zon enz.... Maar ook de gehele zwangerschap keek ik zo naar uit. Mijn groeiende buik,de schopjes,het gehik in mijn buik... En nu is de kans groot dat ik dat van dit kindje in mijn buik niet ga voelen.
probeer rustig te blijven nu. Je weet het niet, alles is onzeker. Ik weet dat het moeilijk is, maar je maakt jezelf en je omgeving gek en je kunt er nu niets mee. Hier ook met zes wkn een bloeding. Duurde drie dagen. Echt rood. Het liep soms langs mijn benen naar beneden in de douche. Ik ging met 6w5 voor een echo ter bevestiging dat mijn baarmoeder schoon was en geen andere maatregelen nodig waren maar tot ieders verbazing zagen we twee hartjes kloppen. Het is echt 50/50 en ik hoop dat het positief voor je mag aflopen!
Probeer je rustig te houden meis, Dit is mijn eerste zwangerschap en ik voel je onzekerheid geen bloedingen hier maar wel de zeurende buikpijntjes af en toe. Probeer niet te stressen ookal is dat nog zo moeilijk is niet goed voor je kindje. En neem een stomende douche of een bad om tot rust te komen. Sommige mensen bloeden elke maand nog tijdens de zwangerschap en soms is er niets aan de hand. Wel vind ik het naar dat je verloskundige je gewoon "nee" verkoopt ik heb hele lieve kan altijd terecht en dat zouden ze in jou geval ook moeten doen. Als je het echt niet trekt moet je er gewoon op staan dat ze een echo voor je maken, zo ben je wel gerustgesteld als je je kleine ziet. Ik hoop dat alles goed komt bij je !
Jou berichtje geeft mij een beetje hoop. Gelukkig merkt de rest van het gezin weinig dat er misschien iets gaande is. Ja mijn man weet het uiteraard maar ook hij zegt: Het kan 2 kanten op en wie weet nestelt het vruchtje zich verder in. Dat zeiden ze ook aan de telefoon dat het goed kan zijn dat het kindje zich nu nog verder innesteld,wat vaker voorkomt bij 6 weken (wist ik niet?) en dat daar het bloedverlies vandaan kan komen. Mocht het echt erg worden en dat het langs mijn benen gaat lopen,dan is de kans zeer aanwezig dat het mis is,dan moet ik ook meteen bellen en langskomen. Maar hoop zo hard dat het niet zo ver komt. Het is echt van dat bloedverlies alsof je een paar dagen voor je NOD zit. Dat lichte bloedverlies,met die lichte buikkrampjes. Ik had dit ook precies toen ik dacht dat ik dus echt ongesteld ging worden maar het schijnbaar een innestelingsbloeding geweest is. Zelfde soort bloedverlies,zelfde soort buikpijn. Maar ja,nu weet ik dat ik zwanger ben en dat er een babytje in wording in mijn buik zit en dan schrik je je wezeloos bij een spoor van bloed. Durf niet naar de wc,terwijl ik wel moet want heb een mega volle blaas maar ben zo bang voor bloed. Als ik de eerste 3 maanden door ben en alles zit nog goed en wel in mijn buik dan pas durf ik te genieten. Ppffff,kon ik maar een kijkje nemen in mijn buik om te zien of het goed zit....
Maak je niet gek. Probeer kalm te blijven ook al is dat moeilijk. Hier even een positief verhaal voor je. Bij de eerste zwangerschap vanaf het begin een beetje bloedverlies. Vanaf tien weken lag ik in het ziekenhuis met bloedverlies krampen weeën... Twee weken gelegen en mocht weer naar huis. Het stopte. Met 15 weken weer terug hevig bloedverlies inclusief stolsels krampen enz.. Maar nog steeds een lekker beweeglijk kindje in de buik. Duurde ongeveer twee weken. En toen tot een week of 25 licht bloedverlies gehad. Dochter geboren met 38 weken. En nu een gezonde kleuter. Tweede zwangerschap ook bloedverlies en is nu een gezonde peuter. Bloedverlies valt niet altijd te verklaren of hoeft op een miskraam uit te draaien. Maar ook als het wel zo is kan je er niks tegen doen helaas. ik wens je veel sterkte en hoop dat je baby blijft zitten
Ja het is een onzekere tijd maar als Mama was ik nog onzeker na mijn echo ook omdat ik achteraf pa:s 10 weken was ipv 12. Ookal was de echo goed met 2 Armpjes 2 beentjes en een kloppend hartje ik denk dat je je onbewust altijd zorgen blijft maken. Wel naar de wc gaan , hou jezelf juist goed in de gaten..
Ppffff Ik heb gisteren avond gelukkig nog een goede echo gehad. Ik was zo aan het stressen en de dienstdoende gyn die vond dat ik maar gewoon moest komen. Hij vond het belachelijk dat de assistente aan de telefoon zei dat ik niet hoefde te komen. De dienstdoende gyn zei: Je hebt recht op geruststelling dus als ik je die kan geven een beetje door een echo te maken dan doen we dat gewoon. Nou,de echo was goed! Ik ben wel priller zwanger dat gedacht maar de het vruchtzakje was heel mooi gegroeid maar het kindje was nog niet te zien maar donderdag moet ik terug voor een echo om goed te kijken hoe ver ik nu ben want daar komt steeds geen duidelijkheid over (heel irritant omdat dus niet te weten!) Bloedverlies is volgens mij nu zo goed als weg,op wat restantjes na. Gisteren was het bloedverlies na de inwendige echo wat heviger maar daar was ik voor gewaarschuwd omdat het allemaal erg doorbloed is bij mij,wat hij had gezien en het dus zo goed doorbloed is dat er gemakkelijk een adertje kan knappen. Er was geen duidelijke reden voor het bloedverlies te vinden. Enige wat hij kon bedenken was een verdere innesteling van het vruchtje/kindje (vind vruchtje altijd zo raar klinken haha) Maar de gyn zag geen vocht in de baarmoeder wat zou kunnen wijzen op bloed. Het zag er allemaal goed uit. Het is natuurlijk altijd spannend de eerste weken,of eigenlijk gewoon de gehele zwangerschap vind ik altijd. Maar die eerste weken zijn toch spannender vind ik. Maar ben ontzettend blij dat het goed gaat en ik kan niet wachten tot donderdag! Dan zien we weer of het gegroeid is en wie weet zien we dan een piep klein mensje in wording! Bedankt voor jullie lieve reacties!!!! Deed mij echt enorm goed!
Zo hoort een gynaecoloog ook te reageren, fijn dat je wel een goede echo hebt gehad. Dat er behalve een vruchtzak nog weinig te zien was is niet vreemd met de termijn van jou. Nu niet meer stressen want dat is niet goed voor je beebje, probeer rustig te doen en ervan te genieten en donderdag heb je hopelijk een mooie echo!
Fijn dat je toch even mocht komen. Hier ook tot nu toe een positief verhaal met bloedverlies. Op NOD had ik in de ochtend enorme bloedverlies ik leek gewoon ongesteld en daar ging ik dus ook vanuit, ook gewoon met de bekende ongi krampen. In de middag stopte het en er kwam niks meer vond het toch vreemd dus 3 dagen later deed ik maar een test en was zwanger! Ik heb daarna iedere week wel wat bloedverlies gehad, soms met buikpijn en soms niet. Vorige week stroomde het bloed er ineens uit, leek wel heftig ongesteld en ik was inmiddels al 13 weken maar toch lijkt het dat de baby het goed blijft doen. Nu is er bij mij wel een hematoom gevonden die voor bloedverlies zorgt en de placenta ligt op de uitgang, dus 2 factoren die bloed kunnen geven. Ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan!
Wat ben ik opgelucht voor je! Als je heel vroeg ben dan zie je ook nog niet veel, daarom doen ze de eerste echo rond de 12 wkn. Ik bleek ook pas 10 wkn te zijn en dan zie je een heel klein mini mensje! Gelukkig is er niets aan de hand en kun je lekker relaxen en proberen te genieten van je kindje. Zoals ik al zei in sommige zwangerschappen is bloedverlies iets normaals wat vaker terugkeert. Lief van de verloskundige dat je mocht komen! Geniet ervan..
Heel goed!!!! Heb een super goede echo gehad! Het is goed gegroeid weer en we zagen een mooi dooierzakje en een piep kleine mensje in wording er aan :-D Echt geweldig om het te zien. Wederom weer gekeken naar vocht of stolsels in mijn baarmoeder maar helemaal niks aan de hand en alles ziet er super goed uit. Heb nog wel lichte bloedingen maar het is ook gebleken dat ik een super gevoelige baarmoedermond heb. Zelfs zo erg,nu ik verkouden ben en steeds moet niezen er schijnbaar een vaatje knapt en dan heb ik weer licht bloedverlies. Hoef me er in ieder geval geen zorgen om te maken want het komt niet vanuit de baarmoeder,heeft ook niet te maken met een miskraam maar mijn baarmoedermond is de ''boosdoener'' maar het is compleet onschuldig gelukkig.
Wat fijn dat het toch allemaal goed is afgelopen en je kindje goed groeit in je buik!! Ik heb zelf gister wat lichtroze slijm gehad bij het afvegen, en mijn reactie was vergelijkbaar met die van jou. Gelukkig was het eenmalig, dus hoop over een tijdje net zo'n mooie echo te zien als jij! Geniet ervan!!