Vandaag (13+4) voor het eerst sinds ruim een maand weer een flink stuk autogereden, en in een wat minder luxe auto dan daarvoor (nu peugeootje 107). Op zich geen enkele last gehad van mijn zwangerschap en zelfs van de situatie gebruik gemaakt en voor het eerst hardop tegen mn kindje gepraat , behalve dat ik na een uurtje of twee achter het stuur veel last kreeg van mijn onderrug en bekken! Na even stoppen en wat lopen kon ik zonder pijn die laatste drie kwartier volmaken, maar toch. Zulke autoritten heb ik als het tegenzit een paar keer per maand, en vormen een onderdeel van mijn werk dat ik erg leuk vind en graag tot mijn verlof wil blijven doen. En ook wel zal moeten, want mijn vaste vervangers hebben andere plannen voor de komende maanden. De auto's zijn gedeelde auto's en ook steeds andere (wel hetzelfde type), dus ik kan geen kussentje in de auto leggen oid tenzij ik het steeds mee wil sjouwen samen met de spullen die ik voor het werk bij me heb. Wat zijn jullie ervaringen met zwangerschap en autorijden? Blijft deze klacht hetzelfde of wordt het alleen maar erger? Wat kan ik eraan doen om het te beperken (behalve paracetamol slikken)?
Ik heb mijn hele zwangerschap rijlessen gehad ( ben nu 26 en had voor die tijd nog geen behoefte aan mijn rijbewijs haha) en ben met 34 weken zwanger geslaagd. Ook hier veel last gehad, maar idd tussendoor eventjes stoppen om stukje te lopen helpt al heel veel. Ik rij nu de afgelopen 3 weken zoveel mogelijk om geen angst te krijgen straks, maar merk dat het nu niet meer gaat. Dikke buik in combinatie met korte benen, betekent al snel dat je niet meer tussen het stuur past of geen gas meer kunt geven haha. Nu is manlief dus weer aan de beurt!
Ik herken je probleem. Ik had al last van mijn rug voor de zwangerschap en de stoelen van onze volvo waren eigenlijk de enige waar ik zonder klachten het lang in vol kon houden. Bij onze polo heeft het geresulteerd tot het inbouwen van een recaro stoel die ik geheel kan instellen. Nu zijn dit voor jou geen opties begrijp ik, echter is vaak een klein kussentje in de onderrug al voldoende om de klachten te beperken. Ik persoonlijk zou dan liever zo nu en dan een kussentje mee slepen dan regelmatig paracetamol te moeten slikken. Er bestaan ook kussentjes die je op kan blazen, die kan je altijd leeg laten lopen en opvouwen!
Ik vind het vreemd dat je geen kussentje in de auto kan laten liggen, dat ligt toch niet in de weg? Maar ik neem aan dat het wel mogelijk is om elk uur eventjes te stoppen en de benen te strekken. Is gewoon beter voor je doorbloeding ook, gewoon rustig aan doen! Voor mij wordt autorijden nu ook lastiger. Ik ben maar klein van stuk (1.57) maar heb wel een mega-toeter van een buik! Ik zal wel zien of het nog lukt de laatste paar weken.
Ik heb een gastenhandoekje 1x in de lengte en 1x in de breedte dubbelgevouwen opgerold(met elastieken) in me rug ter hoogte van me navel! Scheeld echt heel veel en is heel klein mee te nemen!
Een opblaasbaar kussentje kan n oplossing zijn. En verder vaker even pauze, benen strekken, en dan weer verder... Succes!