bewegen van kindje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Salke, 25 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Hoi hoi,

Ik voelde haar voor het eerst bij 19 weken (placenta ligt aan de achterkant). Ik dacht eerst zo van hé, ik voel iets in mijn buik en besefte me een paar seconden later pas dat dit de baby was ;).... zoals sommigen al zeiden, het is moeilijk om het te herkennen als je het voor het eerst voelt... maar geloof me, na een aantal weken weet je niet meer beter. Ons meisje is namelijk errug druk! Soms golft mijn hele buik:)

Groetjes, Kiki

2. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    ik ook placenta aan buikzijde, verlos zei; je zult pas voelen v.a. 22 weken. Nou...ik heb met 18 weken al heel duidelijk beweging gevoeld en nu 20 weken; duidelijjk geschopt, drukte makertje!

Komt echt wel goed !

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Mijn placenta ligt achter.
    En voelde met 14 wk gefladder,
    toen 2 weken niets gevoeld, en met 16 wk 3 plopjes, en toen weer 2 weken niets gevoeld.
    En vanaf 18 wk voelde ik haar wat vaker (vooral dat lekkere gedraai, dat je maag zowat mee om draait haha).

4. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Mijn placenta ligt aan de voorkant en voelde de baby voor het eerst met 20wk+5dagen.

5. mama86mama

mama86mama Actief lid

12 dec 2009
    153
    0
    0
    Ik ben nu 19 weken en ook nog niets gevoeld! mijn placenta ligt ook voor en ben zo blij als ik eindelijk iets ga voelen! word er onzeker van!

6. linda73

linda73 Actief lid

22 jul 2009
    114
    0
    16
    Ik voelde ons kindje rond de 22 weken voor het eerst....

7. Blauw78

Blauw78 Actief lid

30 apr 2009
    254
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik voelde mijn meisje voor de eerste keer met 17w4d, ik lag plat op mijn rug in bed en voelde "iets" waarvan ik zeker wist dat het mijn darmen etc niet waren!

Daarna vanaf 19 weken pas weer, vooral plat op je rug en beetje tegendruk geven. Nu voel ik haar dagelijks, ik voel het vooral "draaien" zeg maar. Mijn placenta ligt aan de voorkant trouwens.

Met 21 w heeft mijn vriend haar voor het eerst gevoeld, heeeeeel ver weg, dat wel. Het was een echte toevalstreffer. Nog even dan dan zal hij haar meer gaan voelen.

8. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik voelde de baby rond de 11 weken al. Je zag het zelfs al aan de buitenkant van mijn buik.
    Nu is het al een paar weken 'angstvallig' stil bij mij binnen. Soms wordt ik er een beetje zenuwachtig van en denk dat het niet goed gaat...
    Helemaal geen reden toe hoor. Mijn baarmoeder groeit goed, ik voel me vreselijk zwanger en heeeeel af en toe denk ik toch wel wat te voelen.
    Misschien is mijn placenta wel aan de voorkant gegroeid en voel ik daardoor bijna niets.
    Soms ben ik geneigd om een AngelSound te kopen om te gaan luisteren of ik het hartje hoor.
    De vk bellen hiervoor wil ik ook gewoon niet, omdat er verder geen serieuze reden zijn om maar te denken dat het niet goed gaat.
    Dinsdag moet ik naar de vk, dan hoop ik toch dat ik weer een beetje gerustgesteld ben.

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Echt bewust voelde ik die kleine voor het eerst op valentijnsdag!! Achteraf heb ik 't al weken eerder gevoeld, maar toen was er nog twijfel.. Placenta ligt aan de achterkant.
    Nu draait ie nog van stuit naar hoofd en terug. Heel mijn buik golft af en toe! Alsof heel mijn darmen een keer gedraaid worden, haha..

10. Daphne1002

Daphne1002 Bekend lid

17 mrt 2009
    848
    454
    63
    #30 Daphne1002, 29 mei 2010
    Laatst bewerkt: 29 mei 2010
    Ik heb de placenta aan de voorkant liggen en voelde het kindje bij ruim 17 weken voor het eerst. Mijn vriend kan het inmiddels ook al voelen, omdat het zo hard schopt of duwt. Echt heel duidelijk! Voel het meerdere malen per dag en dan vooral 's ochtends en 's avonds.

Het is vast per persoon en per baby verschillend. Ik zou me er niet te druk om maken. Zolang de controles en de echo's goed zijn, is er volgens mij geen reden tot ongerustheid ;)

EDIT: vandaag zit ik trouwens op 19 weken en 2 dagen.

Deel Deze Pagina