hoelang medicijn in je bloed?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door marline1983, 28 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoi hoi

wie kan mij vertellen hoelang medicijnen die ik maar 3 dagen heb geslikt in je bloed blijft?

groetjes marline

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat ligt aan het middel!
    Het kan varieren van een paar uur tot een hele dag. Bij een mild medicijn als een paracetamol is het een paar uur, maar ik ben bekend met zware pijnmedicatie waar ik een hele dag op kon teren. Dus als er op de verpakking staat: om de 6 uur, dan betekent dat simpel gezegd dat het middel na die 6 uur uitgewerkt, dus uit je bloed is.

Hoe langer je een middel gebruikt (jaren) hoe langer het duurt voordat het helemaal uit je bloed is. Zo moest ik met bepaalde medicatie al maanden vantevoren stoppen.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat ligt inderdaad aan het soort medicijn en de dosering..
    Wat was het voor spul?

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    zal even het doosje pakken

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    xyzal tabletten omh 5 mg

tegen overgevoeligheid
    heb nu al anderhalve week niet geslikt dan moet het er toch al eruit zijn?
    ik vraag dit om 2 redenen

volgens de huisarts ben ik allergies voor de prikpil en kreeg veel jeuk pas na de 2e prik
    en na 3 dagen was het alweer over :rolleyes:
    dan lijkt het mij dat ik er niet allergies voor ben?

en ik heb acryl nagels laten zetten maar die vallen er zo weer af en die vrouw zei van of het komt door de medicatie of je bent zwanger :rolleyes:

6. zogelukkig

Als je de prikpil hebt, dan is de kans klein dat je zwanger bent, toch?

Dat middel is een anti-histaminicum. De meeste daarvan mag je niet tijdens zwangerschap, maar dit middel is een afgeleide van cetirizine en die mag je wel tijdens zwangerschap.
    Is bovendien na 1,5 week wel uit je bloed.

Vind je het zelf niet een kulverhaal van de nagelmevrouw? Zijn volgens mij gewoon niet goed gezet!

Anders testje doen, dan weet je zeker of je zwanger bent! ;)

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Even gecheckt, na een dag werkt dat middel niet meer, er kan natuurlijk nog wel wat restjes in je bloed zitten, maar niet zoveel dat het ook in je nagels zit (lijkt me)..

Een reactie bij de 2e keer prikpil kan wel trouwens. Allergieen worden vaak opgebouwd, de 1e keer maakt je lichaam alleen "vechters" aan. De tweede keer gaan ze echt aan het werk, en krijg je een reactie. En dan ben je waarschijnlijk allergisch voor 1 van de hulpstoffen. Eentje die al na een paar dagen verdwijnt. De hormonen blijven natuurlijk wel langer in je lichaam.

Dat van die nagels heb ik wel eens eerder gehoord. Maar dacht ook dat het kul was. Maar misschien door de hoge dosis hormonen uit de prikpil, dat het daar mee te maken heeft?

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb 2 weken geleden een test gedaan die was negatief
    anders mocht ik niet aan die medicijnen beginnen
    had namelijk ook zwangerschaps kwaaltjes
    had bij beide kids ook veel jeuk

ik heb 2 weken last van erge jeuk gehad en na 3x die pilletjes slikken was het over

maar weten jullie of je na 2x prikken al helemaal niet meer ongesteld wordt ben nu al namelijk 8 dagen over tijd
    en heb veel vage buikpijnen gehad en ben erg moe :(

9. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    vriendin van me heeft ook gehad dat de nagels eraf vielen en ze bleek zwanger

10. zogelukkig

Als je 2 weken geleden een test hebt gedaan was je dus nog niet overtijd en nu wel, dus hop naar de winkel!

11. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    haha ja das waar

12. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik kan me niet voorstellen dat van xyzal je acrylnagels er af vallen :(

13. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    geen idee waar het aan ligt ben ook niet zwanger heb een test gedaan
    dan zal het wel of aan het ontzwangeren liggen of aan de prikpil

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Marline, ik ben tijdens de 1e prikpil nog 1 keer ongesteld geweest, en daarna niet meer. De 2e prik werd ik nogal depressief, dus besloten om ermee te stoppen. Dus 6 maanden die prik gehad.
    Het heeft daarna nog 9 maanden geduurd voordat de menstruatie weer op gang kwam :confused:

nou moet ik zeggen dat ik bij het doorslikken van de gewone pil ook nooit problemen heb gehad met tussentijdense bloedingen ofzo.

15. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    zo kan dat zo lang duren na 2x prikken?

16. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Blijkbaar.. Ik heb er behoorlijk wat zwangerschapstesten tegenaan gegooid. Ik was toen ook niet van plan zwanger te raken, dus ik was best wel ongerust, maar aan de andere kant dus ook geen ramp dat mijn cyclus nog niet op gang was..

Maar blijkbaar is mijn menstruatie makkelijk te "dempen".
    Ik heb ook eens een 24-daagse pil gehad, ipv 21 normaal. En dan kreeg ik ook geen bloedingen.

Deel Deze Pagina