Eetlust vergroten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kristientje, 2 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Ik ben nu bijna 17 weken zwanger en alleen nog maar afgevallen. Echt totaal geen eetlust of hongergevoel. Ik vergeet gewoon te eten, moet me echt forceren om een halve boterham weg te krijgen.

Wie heeft er tips om op een gezonde manier toch voldoende calorieën binnen te krijgen? Tips om eetlust te vergroten?

2. Muggenstift

Muggenstift Actief lid

5 mei 2018
    428
    379
    63
    Vrouw
    Misschien proberen om producten met gezonde vetten te eten. Avocado, zalm en noten zijn voorbeelden van eten die meer calorieen tellen maar wel gezonde vetten bevatten...

Succes trouwens, ik weet hoe je je voelt. Ben ook alleen nog maar afgevallen.

3. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Hier ook echt 0 trek. En als ik eet zit ik heel snel vol. Dus ik lees even mee Haha

4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.628
    8.365
    113
    Vrouw
    Ik lees even mee. Ik ben nog steeds aan het afvallen. Ik heb geen trek en als ik wat eet word ik gelijk ziek.

5. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik zou een wekker zetten en elke 2 uur dan wat kleins eten cracker stuk fruit yoghurt etc. Dan krijg je over de dag heen nog aardig wat binnen

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik stond bij bijna 21 weken op 0. Uiteindelijk 14 kilo aangekomen.
    Je kindje pakt wat t nodig heeft en jij de rest. Idd gezonde vetten nemen. Noten, roomboter volle producten avocado etc

7. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Bespreek het eventueel met je huisarts.
    Eventueel zijn er wel flesjes nutridrink of toetjes waar heel veel voedingsstoffen zitten als je echt mager wordt en geen energie meer over hebt.

Ik had zelf ook moeite mee, en in begin zelfs 3-4 kg afgevallen. (als je maar 50kg weegt echt niet tof ) bij mij ging fruit relatief makkelijk naar binnen slikte makkelijk weg.

Kindje pakt wat hij nodig heeft gaat niet geheel op. Zijn studies dat weinig aankomen tijdens te zwangerschap relatie heeft met vroeggeboorte en laag geboorte gewicht.
    https://obgyn.onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/j.1600-0412.2011.01185.x

8. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.770
    2.185
    113
    Fenegriek slikken. Ik heb dat een tijdje geslikt omdat ik vlug afval, en ik kreeg echt ontzettend veel meer trek!

9. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Bedankt voor de reacties al, hier kan ik wat mee!

Die wekker zetten ga ik meteen proberen. Gewoon om de 2 uur iets eten. Maar dan geen koekjes :oops: inderdaad een cracker met avocado ofzo, handje noten. En daarna een koekje :p

Nutridrink is ook een goeie om alvast wat van in huis te halen. Ik voel me niet lekker, zeer weinig energie. Waar koop je dat? Apotheek? @jolien 1986

Fenegriek had ik nog nooit van gehoord, heb wat opgezocht en klinkt veelbelovend! Het is ook rijk aan ijzer, groot pluspunt. Maar las wel dat je het tijdens de zwangerschap best beperkt, hoeveel gebruikte jij @Bloem2310 ?

10. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

@Kristientje via de huisarts en apotheek is wel te verkrijgen.

Maar zal eerst even je klachten met hem/haar bespreken. Misschien is je bloedwaarden prikken ook wel handig.
    En wordt er misschien nog wat vergoed ;) . Zo'n lullig flesje is dacht ik 3-4 euro.

11. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mijn eerste en derde ook veel problemen met (afwezige) eetlust en afvallen, maar dit trok vanzelf wat bij na 18-20 wkn. Kreeg toen aanzienlijk meer zin in dingen en werd het ook makkelijker om genoeg en gevarieerd te eten. Kan goed zijn dat je probleem zich vanzelf gaat oplossen ;).

Bij eerste uiteindelijk 14 kg boven startgewicht gekomen. Bij derde niet, maar toen heb ik ook 9 maanden moeten spugen, dus tja, dat was meer dan alleen geen zin in eten...

Deel Deze Pagina