erg onregelmatige cyclus.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door ellen1983, 30 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    hallo,
    mijn vraag gaat over mijn cyclus.
    ik ben half december 2007 gestopt met de pil (ik heb hem 10 jaar geslikt).
    mijn eerste cyclus duurde uiteraard erg lang, 95 dagen. daarna werden mijn cyclussen steeds korter, 43, 38 en 32. iedere keer was ik zo`n 3 dagen ongesteld, waarvan ik 1 dag helderrood bloed verloor. mijn laatste cyclus duurde ineens weer iets langer, 36 dagen. 22 augustus werd ik voor het laatst ongesteld, zo`n 7 dagen, waarvan 3 dagen met helderrood bloedverlies.
    vandaag zit ik alweer op 40 dagen... ik heb er al 3 testen opzitten. zo langzamerhand ben ik er helemaal klaar mee. ik weet dat 'ontpillen' lang kan duren, maar is dit normaal? of moet ik me zorgen maken?
    ik ben er veel mee bezig, wat natuurlijk ook niet bevordelijk is: wel testen, niet testen, welke symptomen voel ik nou weer.
    heb je advies voor me?
    alvast bedankt!
    groetjes Ellen

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi ellen,

Het kan een jaar duren voordat je cyclus zijn goede draai heeft gevonden maar helaas zijn sommige vrouwen gezegend met een onregelmatige cyclus en kan je er helaas weinig aan doen. Wat je wel kan doen is je temperatuur bij gaan houden of ovulatietesten doen zodat je wat geplander gemeenschap kan hebben om zwanger te raken.
    je kan ook altijd voor advies naar de huisart.

Imke

3. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    hoi imke, bedankt voor je reactie.
    ik ben al een keer bij de huisarts geweest en die zei ook dat ik het rustig een jaar de tijd moet geven.
    het is een goed idee om te gaan tempen of ovulatietesten te gaan gebruiken.bedankt zover!
    groetjes Ellen

Deel Deze Pagina