Hallo dames, ik wou even wat vragen ik geef mijn dochter vanaf geboorte bv voeding maar wil over op de fles ze lijkt niet voldaan onrustig aan de borst en wil gewoon over op de fles ik gaf haar gisteravond de fles en toen heeft ze.flink doorgeslapen met.de borst niet komt.ze.nog 2 3 keer mijn vraag is kan ik gelijk stoppen en haar de fles geven en dat ik het ergste eraf kolf? Weet niet.of ik het hier goed plaats maar kon ik Anders vinden bedankt alvast.
Je kn niet gelijk stoppen. Je moet echt afbouwen en dan dus steeds 1 voeding weglaten, dat een par dagen volhouden, dan weer een voeding weglaten. Nooit 2 voedingen achter elkaar weglaten, dus niet de ochtend middag laten vallen, dan heb je grote kans op stuwing/borstontsteking. Voedingen dus om en om laten vallen. Je kan er voor kiezen om alle voedingen dan te kolven als je echt acuut wilt stoppen met live voeden. Afbouwen duurt wel 2 Weken. En lieve meid je hoeft het niet goed te praten. Bv is mooi, maar moet voor mama en baby leuk zijn! Je hebt al super lang gevoed en dat is knap! Succes met stoppen
Oké dank je voor je reactie. Ja is toch een dingetje bv maar idd heb het toch een tijd gegeven en alles wat ze heeft meegenomen is goed toch dankjewel.
Je moet wel afbouwen idd. Ik heb elke keer een uur langer tussen de voedingen laten zitten. Ging het pijn doen dan eerder dan een uur om borstontsteking te voorkomen. En doe onder de douche een strakke bh aan en ook bij het slapen. Dan gaat het het snelst.
Wil je echt stoppen? Na een maandje of 4 is borstvoeding easy peasy Het niet doorslapen is heel normaal voor een baby van deze leeftijd. Het is niet makkelijk. Klopt. Maar kunstvoeding geeft geen garantie tot een doorslapende baby en dat zit je straks wel met flessen spoelen, uit bed, innde nacht fles aanmaken en noem maar op. Als je echt wilt stoppen, per week een voeding laten vallen en vervangen door een fles. Het is dus niet aan te raden om abrupt te stoppen. Je loopt dan kans op borstontsteking. Nog nooit gehad maar dat moet echt de hel zijn. Bovendien is de stuwing erg vervelend. Succes!