Wat klopt er nou?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mykelti, 10 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik zit vandaag op 13 DPO. Nu heb ik een late eisprong gehad (27 sept) en ik werd ongesteld op 9 september.

Ik dacht nu dan exact 4 weken te zijn, maar volgens calculator die 27 sept als bevruchtingsdatum aanhoudt, zou ik al 4 weken en 3 dagen zijn?

De echo de 25ste zal het uitwijzen, maar vraag het me gewoon af.

Weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dat bij mijn zoontje berekend heb.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Eigenlijk moet je altijd rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie en niet vanaf je bevruchtingsdag. Je weet namelijk ook niet 100% wanneer je ei bevrucht is?

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Maar je kunt een heel lange cyclus hebben met een laat ei. Dan is het vruchtje toch minder oud?

4. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Dat klopt, zo wordt meestal gerekend, maar bij een late eisprong is dat ook niet erg betrouwbaar meer. Je kunt rekenen vanaf je eisprong, 2 weken ervoor. Weet je ook niet zeker, maar is in elk geval íets preciezer. Verder: gewoon geduldig afwachten!

(Haha, geduld is echt een scheldwoord als je tegen zwangere vrouwen praat! ;))

5. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hahaha, nou zeker! Maar die ongeduld komt bij mij meer van het feit dat ik een abonnement heb op vroege miskramen. Het voelt nu goed, maar tot week 6 is het voor mij moeilijk. ;)

6. Uitgaan van de eerste dag van je laatste menstruatie moet je alleen doen als je elke maand een cyclus hebt die netjes 28 dagen duurt én als je eisprong altijd op dag 14 is ;)

Als jij zeker weet dat je eisprong op 27 september was, tel je terug naar 2 weken daarvoor, wat dus 13 september is. Je houdt dan een cyclus van 28 dagen aan (wat het meest standaard is). Je zou nu dan dus 3 weken en 6 dagen zwanger zijn (onder andere volgens Babytjes.nl :: Over Zwangerschap en baby - Zwangerschapscalculator Deze klopt bij mij altijd exact ;) )

7. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik reken altijd de dag van de eisprong als 2 weken, en alles wat je dan voorbij je eisprong bent tel je daarbij op.
    Dus stel je bent 15 dagen voorbij je eisprong, dan ben je 4 weken en 1 dag.
    Bij mij klopte het zo exact met de termijnecho.
    Maat ik kon mijn eisprong ook wel behoorlijk nauwkeurig op het dagdeel precies aanvoelen.
    Met 13 dpo ben je 3 weken en 6 dagen.

Deel Deze Pagina