Hoi! Ik ben een meisje van 18 en zit behoorlijk in de stress, ben 25 sept ontmaagd met condoom maar denk toch dat ik zwanger ben (scheurtje, lek?). Ik ben nu 3 dagen overtijd en heb gisterochtend een test gedaan, negatief. Máár ik heb wel 5 dagen na de seks een bloeding gehad (geen menstruatie, het was korter, minder en alleen bruin bloed) is dit een innestelingsbloeding? Verder lijkt hrt alsof mijn borsten anders zijn, ze doen geem zeer maar jeuken meer. Help! Ik ben echt in de war
Ga naar je huisdokter en laat bloed trekken, dan ben je zeker Als ik jou was (Leeftijd + ontmaagd) was ik allang aan 't panikeren denk ik
Door de stress kan je cyclus nu ook in de war zijn. Gewoon je huisarts bellen en bloed laten controleren, weet je direct meer
Ik zou gewoon volgende week weer een test doen. Bloed laten prikken is niet nodig en kost gewoon veel geld.
Ik zou ook even afwachten. Je kan er toch nu even niets tegen doen. Het kan makkelijk zijn dat er niets aan de hand is. Misschien is het nog wat oud bloed van de ontmaagding? Gewoon even paar daagjes afwachten en nog eens testen. Je kunt jezelf door gedachten ook gek maken dat je het gevoel hebt dat je borsten jeuken of dat je wat voelt. Probeer niet heel bang te zijn. De kans is niet zo groot. Wel aanwezig natuurlijk als het condoom echt lek was (vraag dat anders nog even na bij je vriend, hoe het was toen hij hem afdeed)
Update: ben bij een gynaecoloog geweest, die heeft een inwendige echo ggemaakt. Niks te zien. Toch raar dat mijn menstruatie uitblijft. Maar goed dit is al een geruststelling
Een paar dagen over tijd en gelijk naar de gyn??? Bijzonder. Maar fijn dat het je gerustgesteld heeft.
Net zo bijzonder als verkondigen dat je ontmaagd bent, in je eerste bericht, en dat je na veilige seks én een negatieve test toch denkt dat je zwanger bent Dat er niks te zien was op een echo, als je slechts een paar dagen over tijd bent, is dan in de verste verte weer niet bijzonder. Maar goed, je gynaecoloog zal je ook wel verteld hebben dat een echo bij deze termijn eigenlijk helemaal geen zin heeft en dat er, als er wél sprake zou zijn van een zwangerschap, ook niets te zien zou zijn
Als je pas een paar dagen overtijd bent dan KAN er ook vrijwel nog niks te zien zijn op een echo, dus of dat nou direct een geruststelling is? De gynaecoloog moet dan toch ook wel aangeven waarom je menstruatie uitblijft?
Bedankt voor al deze hart verwarmende reacties ik ben gewoon een meisje van 18 dat e erg in de stress zit. Het was trouwens een inwendige echo, daar zou je , met 4 en een halve week wel íets op moeten zien volgensmij.
Nee, meisje van 18, met iets meer dan 4 weken zie je helemaal niets. Maar goed, ik kan me niet voorstellen dat je dat niet weet, als je wel weet wat innestelingsbloedingen en dergelijke zijn. Ik kan me overigens ook niet voorstellen dat een huisarts je doorstuurt voor een echo, en dat een gynaecoloog die ook echt maakt, als je 3 dagen overtijd zegt te zijn. Een bloedtest is dan het enige zinvolle wat ze voor je kunnen doen en sommige huisartsen doen zelfs dat niet als je eenmalig een keer overtijd bent. Je hebt gewoon helemaal niets aan een echo, want het zegt op dit moment niets. Het zegt jou niet of je niet zwanger bent, maar het zou een vrouw die dolgraag een kind wil, wél een positieve test heeft en daarom graag een echo wil, ook niet of er wél een kindje in haar buik groeit. Maar goed, gezien alle 'omstandigheden' lijkt het me sowieso behoorlijk onwaarschijnlijk dat je zwanger bent, dus daar zou ik gewoon van uitgaan.