Hallo Pas een echo gehad met 8 weken. Echo was goed, kleine bloeduitstorting (hematoom) in baarmoeder. Echt heel klein en zou vanzelf oplossen als het goed was. Echo met 11 weken. Hematoom nog steeds aanwezig, was ongeveer een centimeter. Echo met 12 weken.. Hematoom 5 cm!! Werd heel vreemd op gereageerd. Moest maar afwachten. Iemand ervaring mee? Dus in een week tijd gegroeid naar 5 cm?? Ik vind het een beetje raar allemaal!
Hai.. Ik heb het tijdens mijn vorige zwangerschap ook gehad.. Ik weet niet of je er veel bloedingen bij hebt maar als je die hebt dan zou ik echt veel rust gaan nemen; plat liggen. Bij mij is het helaas fout gegaan maar mijn hematoom was met 6 weken al 5 bij 3 cm en ik had 5x per week bloedingen (hele heftige).. In mijn omgeving ook 2 mensen met een hematoom en bij hen is het wel goed geeindigd. Bij de 1 was er nooit een bloeding en heeft de lichaam het hematoom met 20 weken zelf opgelost en bij de ander zat de hematoom er tot 40 weken en zij had af en toe een bloeding.. De bloedingen hebben er bij mij voor gezorgd dat mijn vliezen broos zijn geworden en met 18w5d zijn gebroken.. Laat je goed informeren door je gyn. Ik weet wel dat ze er in Nederland lakser mee om gaan dan in andere landen.. Maar het is afhankelijk van wat factoren; waar ligt de hematoom, veel bloedverlies etc.. Vraag evt om meer controles als dat je geruststeld.. En ik weet uit ervaring dat het vaker goed dan niet goed gaat!! Je mag me altijd vragen stellen als je daar behoefte aan hebt!
Ik krijg nu wel weer een echo, maar verder was het advies gewoon afwachten. Hematoom zit naast het kindje. Heb nog nooit bloedverlies gehad..
Ik heb ook een hematoom gehad maar deze is kleiner geworden. Daar kan ik dus niet over meespreken. Maar toen deze bij mij ontdekt werd was dat ook door bloedverlies en moest ik een paar dagen plat gaan liggen en dan terugkomen om te kijken hoever het stond. En toen was het verdwenen. Dus ik zou het ook rustig aan doen zoals Mayke1717 reeds zei.
geen bloedverlies is goed.. Zou het verder even afwachten. Mijn hematoom zat ook naast het kindje en die ligging is gunstiger dan eronder.. Succes met je echo!
Ik had een haematoom met een groter formaat met 10 weken.. 9x3x4 cm.. en bij 12 weken 9x2x4. Dus niet echt geslonken terwijl ik toch veel bloedde. Ergens scheelt het dat je een haematoom hebt met een wat later termijn in eerste trimester, omdat je kindje nu een stuk sterker is. Snap dat je je zorgen maakt dat ie kennelijk groeit. Wanneer krijg je weer een controle echo? Want dat moet wel in de gaten gehouden worden. Wat zegt je vk erover? Rust wordt wel veel geadviseerd, zou het ook zeker rustig aandoen! En uh hou er rekening mee dat je de haematoom plots kunt verliezen en je dan ineens een hele plas bloed kunt verliezen.