Kraamzorg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Baby09, 12 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby09

    Baby09 Fanatiek lid

    9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Gisteren de kraamzorg over de vloer gehad. Ze begon over mijn uren en ik gaf aan dat wij 3 a 4 uurtjes per dag wilde voor 5 dagen. Nu zei zij dat dat niet kon en ik verplicht 8 dagen moet nemen, is dat echt zo???
     
  2. Wiskagirl

    Wiskagirl Bekend lid

    6 okt 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    ik heb er nog geen ervaring mee maar wat ik wel weet is dat ik ook idd die 8 dagen moest nemen. ik wou het namelijk ook niet. ik ben niet zo van de mensen over de vloer.
    zou je dan niet 8 dagen 3 uurtjes haar kunnen laten komen?
    ik weet niet of het je eerste is maar het is altijd handig al is ze dr maar even.
     
  3. Baby09

    Baby09 Fanatiek lid

    9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Ja ze komt ook maar 3 uurtjes per dag. Verder is mijn man er gewoon, al zitten we daar nu wel over te twijfelen. Ik had in mijn hoofd 5 dagen kraamzorg en nog een week samen met manlief en daarna alleen en nu is de tijd voor ons 3tjes verkort doordat ze 8 dagen moet komen. Zit ook niet echt te wachten op iemand in mijn huis..
     
  4. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ze hebben een minimum van 24 uur, en dat is dan 8x3 uur..

    Misschien kun je de kraam na 5 dagen wel wegsturen, maar ik denk dat ze dat nog wel 24 uur in rekening mogen brengen, dat zou je even na moeten vragen. Ze kunnen natuurlijk niet je verplichtingen de kraam binnen te laten ;)

    Misschien vind je de uurtjes toch nog handig? Je weet nooit hoe je door de bevalling komt..
     
  5. Baby09

    Baby09 Fanatiek lid

    9 aug 2009
    1.866
    15
    38