Grr... ik wil slapen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Floddertje, 21 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Bah, de laatste week moet ik er 's nachts nog wel eens uit voor een plas. Geen probleem, maar daarna... daarna lig ik uren wakker! Hoe moe ik ook ben, ik kom niet meer in slaap. Mijn lief wordt stapelgek van mijn nachtelijk gewoel en gedraai.

    Waarom nou? Ik moet toch lekker uitgerust zijn voor de bevalling? Ik voel me de hele dag door moe, maar ik kan 's middags ook niet meer dan een uurtje slapen. Ik wil wel, maar ik wordt wakker na een uur en dan ben ik ook echt WAKKER.

    Wie kent dit? En wie weet raad?
     
  2. Thamara00

    Thamara00 Fanatiek lid

    30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Mss nadat je geplast heb, even een boekje lezen (voor sommige helpt dat mss voor jou ook)

    Hopelijk kan je snel weer lekker slapen, want je wil natuurlijk straks fit en uitgerust aan je bevalling beginnen.
     
  3. Heart

    Heart Fanatiek lid

    28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Vanacht ook zo'n nacht gehad, toen maar n spelletje op telefoon gespeeld in bed, en toen mannetje naar het werk is gegaan heb ik me op de bank neergelegd, en toen gelukkig nog eventjes geslapen! Is idd erg vervelend, en als ik 's nachts niet kan slapen ga ik me ergeren aan de gekste dingen.. :rolleyes:
     
  4. ladyrabbit

    ladyrabbit Bekend lid

    13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Heb er ook last van, sommige dagen meer als andere. Vaak als ik naar het toilet ben geweest lig ik anderhalf uur wakker. En als je dan een keer of drie moet per nacht is het niet leuk meer... Mensen met slaapstoornissen, of ook mensen die een keer slecht slapen, wordt aangeraden om als je langer dan een uur wakker ligt even uit bed te gaan en iets anders te doen. Beetje tv kijken, boekje lezen oid. Dan nog eens proberen. Helpt tegen het frustrerend wakker liggen, succes@!
     
  5. sammie01

    sammie01 Actief lid

    3 apr 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    oh ik herken dit zo goed.
    ik heb dit ook heel erg gehad tijdens mijn eerste.
    ik sliep soms maar 2 uurtjes per nacht .
    ik was gebroken kapot ik kon niett meer.
    m'n vriend werd helemaal gek van me.
    wat ik er tegen deed.. hmmmm tja tv kijken in bed.
    ik had zoiets van nou ja als ik dan niet slaap laat ik dan in ieder geval maar rusten.
    toen ik met 41.5weken niet meerkon is de kleine ook gehaald.
    ik was ook zo zwaar geworden door de kleine en vruchtwater pfff
    ik kon bijna niet meer lopen hahahaha
    ach tja gaat vanzelf weer oveer....
     
  6. mootjen

    mootjen Bekend lid

    10 mrt 2008
    575
    0
    0
    ik herken dit ook al. maar ik wordt wakker van of kramp in de kuiten of van..van eigenlijk niets dus. en dan ga ik liggen piekeren en na een paar minuten wordt kleine uk in de buik ook wakker en lig ik te genieten daarvan maar kan ik niet meer in slaap komen. ik ben ook vaak erg vroeg wakker. ik ben zo blij als ik eens een nacht wel doorslaap. ik rust daarom overdag maar wat meer uit als ik de kans krijg. of gewoon lekker liggen rust ik ook al van uit.
    maar als ik jullie zo lees magi k nog helemaal niet klagen...
    succes met de laatste loodjes
     
  7. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ojee, als ik er nog aan denk :confused:
    Ik was het al bijna weer vergeten, maar wat heb ik ook een uren wakker gelegen! De hele zwangerschap door sliep ik meestal maar een uur of vier, vijf per nacht. En ik voelde me toch fit de hele dag. Raar he?
    We hebben overlegd met de huisarts maar die zei dat het komt door een soort van hormonen die maken dat je snel weer wakker bent.
    Gelukkig had ik er dus niet echt last van overdag, maar jeetje, wat duurden die nachten lang! :confused:
     
  8. Dora

    Dora Bekend lid

    25 apr 2006
    762
    0
    0
    Ook mij staat het nog helder voor de geest en krijg het vast nu ook weer straks... ik ging ook wat lezen of nam wat warme melk , sterkte!
     
  9. princesje83

    princesje83 Fanatiek lid

    1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik heb er gelukkig nog geen last van...
    als manlief niet te veel snurkt, hoef ik er maar 1x uit om te plassen en de rest van de nacht slaap ik heerlijk door....
    zl straks wel veranderen als het kindje is ingedaald...
     
  10. Pipelina

    Pipelina VIP lid

    11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Ik moet er 's nachts ook wel 3x uit. Superirritant, en dan weer in slaap komen. En manlief is ook niet altijd behulpzaam 's nachts, wil ik even lezen, is het gelijk mag "Mag het licht uit?" En dan is het wakkerliggen en er uiteindelijk maar uitgaan om benenden te gaan zitten, gelukkig zijn er nu de Olympische spelen op tv. Is er ook nog wat te zien.
     
  11. Jooze

    Jooze Fanatiek lid

    25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi dames,

    Ik had ook heel veel last van niet in slaap kunnen komen (en dan ook steeds omdat je naar het toilet moet wakker worden grrr) Ik gebruik nu een homeopatisch middel dorminasan (weet niet of ik het goed spel). Het is te koop bij de drogist en werkt perfect! Misschien is het psychisch maar ook dat vind ik prima ;)

    Jooze
     
  12. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Voor die meiden wiens man klaagt als je wilt lezen 's nachts: ik heb een leeslampje, kan ik aan m'n boek klikken en geeft precies genoeg licht om bij te lezen, :)
     
  13. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik denk dat ik stiekem gewoon op het begin van de bevalling lig te wachten ofzo.

    Maar dankzij alle slaap die ik de afgelopen nachten heb gemist heb ik voor vandaag wel een verschrikkelijk pest humeur gekregen! Bah...
     

Deel Deze Pagina