donkere urine...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door giebel, 22 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Hoi, omdat ik al een paar week mee doe aan moeders voor moeders, valt mij elke keer op dat mijn urine zo donker is van kleur. Elke keer denk ik ''er zal toch geen bloed doorzitten ofzo''. Maar dat is volgens mij niet zo, alleen is het soms wel heel donkergeel/oranje achtig. Ik heb wel gelezen dat dit kan duiden op uitdroging, maar je droogt toch zomaar niet uit? zijn er meer die dit vernemen?

2. Seth

Seth Niet meer actief

je lichaam heeft extra vocht nodig als je zwanger bent..... ik krijg hier van nature meer dorst tijdens een zwangerschap...

Drink je wel genoeg???

3. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    's ochtends een glas water/ranja/melk voor ik naar 't werk ga, op 't werk 2 of 3 grote glazen thee en tussendoor een flesje water. 's avonds bij het eten een glas water en 's avonds nog thee of water/sap....

Niet overdreven veel denk ik. Juist in de misselijke periode als ik weinig kan binnenhouden niet veel behoefte aan. Ik zal morgen eens ervoor zorgen dat ik veel drink en zien of het dan beter is...

4. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    inderdaad drink je wel genoeg?

Probeer aan de 2 en een halve liter water thee te komen.
    DAn zal je zien dat je urine wat lichter wordt.

overigens is het smorgens de urine altijd donkerder, omdat deze meer geconcentreerd is door de lange tijd in de blaas.

5. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Mij werd door MvM gezegd om minimaal 2 liter vocht te drinken. Omdat zwangere vrouwen verhoogde kans op een blaasontsteking hebben.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat je beschrijft is volgens mij wel genoeg om niet uit te drogen. Meestal als je aan het uitdrogen bent heb je naast donkere urine ook veel minder urine (dus echt kleine plasjes en veel minder vaak per dag). Weet niet of je dat herkent? Overigens kan het met uitdrogen in een zwangerschap wel snel gaan, maar dan vooral als je moet overgeven en weinig tot niets kunt drinken.

De kleur kan ook komen door kleuren van dingen die je eet.

7. Seth

Seth Niet meer actief

Giebel..
    ik dronk juist meer als ik misselijk was.... ja het ging niet makkelijk naar binnen, maar had juist het idee dat het later hielp....
    kreeg anders ook hoofdpijn trouwens...

als je overgeeft verlies je natuurlijk ook vocht...
    idd 2 liter...

8. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Ik zal bewuster erop gaan letten hoeveel ik drink. Vandaag 2 flesjes sowieso a 75cl en verder de kopjes thee en glazen water moeten wel 2 liter maken... Ik heb geen last van minder plassen of extreem weinig dus ik denk dat het wel mee valt. Ik zal wel proberen sowieso wat meer te drinken. Ik geef soms over maar niet dagelijks en niet zoveel dat het daardoor zou komen lijkt me.

bedankt voor jullie advies

9. Metire

Metire Niet meer actief

Mij werd gezegd dat het een zwangerschapsverschijnsel is? Ik ben iemand die van nature al heel veel drinkt en mijn urine is deze zwangerschap al vanaf het begin veel donkerder, ruikt ook anders. Maar om aan je vocht te komen kan je naast veel drinken ook fruit zoals sinaasappels eten of sla bij de lunch etc :) ook goed voor de vitamientjes !

Deel Deze Pagina