Plopjes in mijn buik !! Jahoeeee

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door AstridDi, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Jeetje ... bij mijn 1ste zw-schap voelde ik met 16 weken de eerste plopjes (nog geen trapjes dus ;)).
    In mijn 2e zwangerschap voelde ik ze rond 13-14 weken.
    In mijn 3e zwangerschap voelde ik de eerste plopjes met 11 weken.

En nu ....... zat ik gisterenavond rustig op de bank te chillen .... en ineens 2x plop plop :):) Later in bed weer een aantal keer achter elkaar.

Ik ben nu 10 weken! Dit is zo gaaf :):):)

2. 4days

4days Niet meer actief

Nou ik voel al plopjes vanaf mijn NOD, maar volgens mij kun je die ook voelen als het nog niet het kindje is...
    (volgens mij is het met 10 weken fysiek onmogelijk)

3. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Als jij (sarcastisch) bedoeld dat het gaat om de zo-bekende darm plopjes, dan heb je het fout!

Ik weet dondersgoed hoe het voelt, en dit is NIET van mijn darmen, dat voelt veeeeeeeel anders!

Overigens zagen we op de echo met 9 weken al af en toe een beweging, dus tja ,... het kan echt wel hoor!

4. Hitchke

Hitchke Fanatiek lid

3 sep 2009
    1.342
    1
    36
    elke zwangerschap is anders hé meiden, en cossy astrid zei duidelijk dat het nog niet om trapjes ging maar om plopjes.......

5. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik wil niet vervelend zijn hoor maar allereerst wil ik even zeggen dat je overdreven reageerd op cossy en ten tweede heb ik aan de VK gevraagd of dat kon en 't kan gewoon echt nog niet. Sorry

6. amundsen1978

amundsen1978 Actief lid

29 nov 2009
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn gyneacoloog zei ook dat dat onmogelijk je kindje kan zijn:(

7. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Het lijkt mij ook wel heeeeeeel erg vroeg, aangezien je babietje nog wel erg klein is en het wel kan schoppen, maar nog niet voelbaar voor de mama's :D. Maar dat doet niks af aan je gevoel hoor. Ik voelde het voor het eerst met een week of 14, zo heel af en toe. Nu voel ik het heel duidelijk en dagelijks, een heerlijk gevoel :).

8. amundsen1978

amundsen1978 Actief lid

29 nov 2009
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik voelde het bij mn vorige dan ook rond mn 14de week en zelfs dat vond de gyneacoloog ongelooflijk:D

9. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Kom op mensen, dit kan ook iets positiever.
    Gefeliciteerd Astrid :)
    Ik weet hoe geweldig dat gevoel voelt en aangezien het niet je eerste is zul je het wel bij het rechte eind hebben :)
    En daar komt bij, mijn verloskundige zei ook dingen die achteraf niet klopten ;)

10. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Nou bij mijn moeder gaven ze aan dat het wel zo vroeg al kon als het je 3 de kind of meer was... Zijn de meningen dan ook weer over verdeeld toch?

11. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

13 jan 2010
    450
    0
    0
    Fijn zeg! :D

Bij week 21 merkte ik het pas... Nu is het een en al circus in me buikje. :p

12. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    bij de vorige zeiden ze ook dat het met 11 weken niet kon!

Echter op de echo heb ik express mijn hoofd van het beeld weggedraaid en elke keer als ik zo'n plopje voelde roepte ik dat en ja hoor! Op het beeld was tegelijk een beweging te zien.

Dus tja ..............

Ach, geen zin in een discussie ... ik weet wat ik voelde ....

13. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Precies, zeker als t niet je eerste is weet je wel hoe t voelt toch? Zou lekker zijn meid, als je die kleine nu al voelt.. lekker van genieten!

Hoop dat ik de onze ook snel voel :) ...

14. Alita

Alita Niet meer actief

ach ja leuk toch voor je!!!!

Ik voeldde het bij ijn dochter met 17 weken als een vlindertje die kietelt ben benieuwd wanneer ik nu iets voel!!
    Alleen vraag ik me af waarom je het nu al zo vroeg al kunt voelen? Heeft volgens mij weinig met de aantal kindjes te maken hoor!!

15. 4days

4days Niet meer actief

Nou sorry als mijn opmerking er een beetje lullig uit kwam. Maar dit soort plopjes zijn samentrekkingen van je baarmoederspieren, omdat je baarmoeder nu veel beter doorbloed is. Het is echt niet je kindje wat je voelt. Je zult het vast eerder voelen na zoveel zwangerschappen, met 11 weken is gewoon niet mogelijk.

16. Alita

Alita Niet meer actief

vindt ik hetzelfde als dames een buikfoto van 5 weken hebben en zeggen dat het van de baby is terwijl die maar een paar mm is....

17. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

13 jan 2010
    450
    0
    0
    En jij zal het weten ;) het is niet aan jou om het te bepalen wat ze wel of niet voelt.. Ze gaf al eerder aan dat ze tijdens de echo der gezicht omdraaide en telkens plopjes voelde, seintje gaf en de echocopiste zelf kon bevestigen!:)

18. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Dat kan ook niet cindy ... dat zijn dan de darmen en maag die opzetten ....... kijk maar in mijn album bij mijn foto's! Mijn lichaam reageert heel snel op een zwangerschap en de daarbij behorende hormonen! Maar je hoort mij niet zeggen dat die buik is van het kindje, want dat kan helemaal niet ;)

19. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Hoi AstridDi,

ik voelde met de eerste ook met 13 weken al plopjes.
    Met deze zwangerschap nu al. Volgens de vk kan het niet (die overigens nog geen kind heeft), maar ik voel ze echt net als jij!
    Sommige mensen zijn blijkbaar gevoeliger voor dit soort dingen.
    Geniet ervan, doe ik ook elke keer!

Groetjes Mamadaisy

20. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Niet laten opfokken:p
    Tegen mijn moeder zeiden ze dat ze gingen curreteren omdat ik toch dood was (zonder echo te hebben gemaakt). Mijn moeder weigerde dat omdat ze me voelde. Ze zweerde erbij.. Ze was toen 9 weken van de 3de. Na veel gedoe door naar de gyn. Die maakte echo en die had zoiets van :$ springlevend en erg bewegelijk. De dingen die mijn ma voelde kwamen overeen op de echo. Ze is gewoon erg gevoelig:p Heeft mij anders wel mijn leven geredt8)

Deel Deze Pagina