Toevallig heb ik net het een en ander gelezen op internet over het gebruik van soja producten tijdens je zwangerschap. Helaas zijn het tegengestelde meningen. Ik gebruik regelmatig sojamelk en yoghurt en maak me nu wel wat zorgen. Wie weet of dit wel of niet toegestaan is?
Kan volgens mij geen kwaad hoor. Al je vega bent eet je toch alleen vleesvervangers en die mogen ook gewoon en bestaan voor een groot deel uit soja
Waarom zou het niet mogen? Volgens mij zijn sojaproducten juist heel gezond, vooral als je vega bent, door de vitamine B12 en calcium. Ik drink iig al de hele zwangerschap 0,5-1 liter sojamelk per dag en met mijn bloedwaardes en baby is tot nog toe alles prrrrima.
Bedankt voor jullie snelle reactie, meiden. Ik ben niet eens vegetarisch, maar vind het gewoon erg lekker! (En er zitten veel eitwitten in, wat een goede bijkomstigheid is natuurlijk)
Ze zeggen wel dat soja superallergeen is! Het is net zoals geen pinda's eten tijdens de zwangerschap om Astma, exceem te voorkomen Ik doe het in elk geval niet aangezien mijn zoon super allergisch is ook voor soja en ik het bij deze 2e absoluut wil voorkomen Als dat lukt..
geloof ik niet dat als je pinda's, soja enz eet dat je kind daar dan later allergisch voor wordt...dat zal wel gewoon toeval zijn ofzo.. Mijn moeder was verslaafd aan de pindakaas tijdens de zwschap en ik ben echt niet allergisch voor pinda's.. maar het kan me wel wat voorstellen dat als het je een beter gevoel geeft het niet te eten doordat je al een kindje hebt met allergie.. Maar volgens mij kan het echt geen kwaad..
Aan het begin van de zwangerschap heel veel sojamelk weggewerkt was 1 van de weinige dingen die goed hielpen tegen maagzuur. Tot nu toe is beeb helemaal gezond en ook mijn zwangerschap gaat heel erg goed. Wat allergieën betreft, ik eet ook gewoon pinda's etc. naja, pindakaas dan en koekjes waar bv pinda in is verwerkt.
Zo kan je over bijna alles wel iets vinden. Ik drink gewoon afentoe een pak Soja melk weg en voel me er prima bij. Zolang je niet overdrijft lijkt het me juist extra gezond afentoe wat Soja tot je te nemen.