Baby wil niet indalen (38 weken zwanger)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door giraf, 31 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giraf

giraf Niet meer actief

Ik ben nu 38 weken zwanger, en de baby is nog steeds niet ingedaald, zijn er meer meiden die dit ook hadden? En wat waren de consequenties ervan?Ik weet dat ik plat moet gaan liggen als de vliezen breken, en dat ik sowieso een ziekehuis bevalling krijg (wilde eigenlijk thuis bevallen) maar verder konden ze me ook niet veel vertellen. Heb al wel inwendig onderzoek gehad (AUW!) maar het "voelde" allemaal prima, bekken waren ruim genoeg voor een bevalling. Ze konden niet echt een oorzaak vinden waarom de baby nog niet is ingedaald.
    Ik vroeg me eigenlijk gewoon af of er meer meiden zijn waarvan de baby nog niet ingedaald was met 38 weken, en hoe het uiteindelijk afgelopen is...

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ja kan gewoon. Ik heb trouwens nooit gehoord dat je dan 'dus' een ziekenhuisbevalling moet. Je moet gaan liggen als je vliezen breken (gebeurt maar in 10 % van de gevallen; normaal begint t met weeën) en mocht t kind dan nog niet ingedaald zijn dan daalt t meestal vanzelf in.
    T Heeft nog een paar weekjes hoorl
    Vreemd ook dat je hiervoor nu een inwendig onderzoek hebt gehad; kindje heeft nog tijd zat om in te dalen.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier was ze ook niet ingedaald. Heb trouwens nooit gehoord dat je om deze reden in het ziekenhuis moet bevallen.

Uiteindelijk ging de bevalling niet echt van een leien dakje en was de vaccuumpomp nodig en bleef ze ook hangen met haar schouder, maar weet niet of die 2 een verband hadden.

4. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Mijn dochter was ook niet helemaal ingedaald, maar kon ook niet meer terug! Zij daalde pas goed in toen mijn vliezen braken. Ik moest en was toen al in het ziekenhuis (andere reden)!
    Kan jou baby nog draaien?

5. giraf

giraf Niet meer actief

Ja vond ik eigenlijk ook vreemd dat ze vertelden dat ik dan naar het ziekenhuis moest om te bevallen. Als ik nu weeën krijg, dan is de kans groot dat het alsnog met de weeën indaald, dus waarom zou ik dan per se naar het ziekenhuis moeten, dan lijkt het mij een "normale" bevalling.
    Ik hoef pas donderdag weer naar de verloskundige, dus vandaar dat ik mijn vragen hier even stel.

6. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

6 feb 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Hoi,

Ons mannetje was tot het einde toe nog niet ingedaald, ik hoefde ook niet naar het ziekenhuis (wel bevallen in het ziekenhuis, maar had daar niks mee te maken). Inderdaad bij breken vliezen, zorgen dat je snel thuis komt en lekker gaan liggen. Mijn vliezen zijn pas tijdens de bevalling gebroken (lek geprikt zelfs). Dus maak je vooral geen zorgen, komt allemaal goed!

Succes met de laatste loodjes!

7. greeneyedgirl

greeneyedgirl Actief lid

18 nov 2008
    183
    0
    0
    Mijn dochter was ook niet ingedaald. Had advies meegekregen om dan plat te gaan liggen (je mag nog wel naar huis rijden o.i.d. als je ergens anders bent) en de vk te bellen.

Mijn bevalling begon met het breken van de vliezen. Omdat ze in het vruchtwater had gepoept, moest ik bevallen in het ziekenhuis. Anders had ik thuis mogen blijven.

Na het breken van de vliezen is ze ingedaald. Het kan dus alsnog.

Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Deed ik ook, maar het kwam allemaal goed!

8. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Hoi hoi,

Hier ook een baby wat nog niet ingedaald is. Mij is niet vertelt dat het een ziekenhuisbevalling zou worden. Ik moet alleen liggen als mijn vliezen gebroken zijn. Daar maak ik me best zorgen om, want ik ben graag buiten, doe boodschapjes en wandel doorn de stad, maar nu durf ik dat niet echt meer want stel mn vliezen breken!

Dit is trouwens mijn 2e kind. De vk zegt dat het bij een 2e vaker voorkomt dat het laat indaalt of pas tijdens de bevalling.

9. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Mijn oudste daalde ook niet in. Ik kreeg een echo om te bekijken wat de reden daar van kon zijn. Ze konden niets vinden.Tijdens de bevalling bleek wel waarom ze niet indaalde, haar hoofd was gewoon te groot voor mijn bekken. Maar toen kon ik natuurlijk niet meer terug......
    Het was een hele moeilijke bevalling, met vacuumpomp die er een aantal keer afschoot. De OK werd toen gebeld voor een spoedkeizersnede.
    Gelukkig is ze bij de laatste poging toch nog op de natuurlijke wijze geboren.

Ik ben een hele tijd best boos geweest dat ik deze bevalling zo mee heb moeten maken doordat de grootte van het hoofdje niet goed ingeschat was.
    Achteraf was ik er toch wel blij mee, ze heeft de weg goed gebaand voor de andere twee!

10. susy26

susy26 Niet meer actief

hoihoi, bij mij is de kleine ook nog niet ingedaald. Heb vanochtend een extra echo gehad , maar ze kon niks vinden. Miss dat er wat voor zit, maaar alles zag er goed uit. En ook de vk zei gelijk vorige week, als je nu thuis wil bevallen, mag dat niet. Allemaal een beetje voorbarig. Nu heb ik morgen een intake gesprek met een Gynaecoloog,en word het allemaal uitgelegd.

Ze zei zij wel dat t een dikkerd was , ongeveer 7,5 pond. en best een groot hoofdje. Maarja, dat zou toch niets uit maken toch? naja , we horen het morgen wel hoe en wat.

Volgens mij kan het altijd nog ineens indalen. Zal vast goed komen!

x suzanne

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Onze dochter was ook pas met 39 weken volledig ingedaald, ze lag al wel langere tijd in de jusite richting. INderdaad als je vliezen breken voordat je "groen licht" hebt, dan moet je gaan liggen en de VK bellen.
    Maar ziekenhuisbevalling om die reden? Heb ik ook niet van gehoord.

Enne..... hier schrijft iemand dat ze niet meer van huis durft.... dan hoop ik maar dat het kindje snel indaalt of zich snel aandient.... het kan nog tot 42 weken blijven zitten, en dan duren vier weken wel heel erg lang hoor. Als je de deur niet meer uitdurft om die reden.

12. giraf

giraf Niet meer actief

Gek eigenlijk, er is niemand die om de niet-ingedaalde-reden per se een ziekenhuis bevalling moest. De gyn zei echt letterlijk tegen ons "Omdat je kindje nog niet is ingedaald, noemen we het een medium-risk bevalling,en dus willen we dat je in het ziekenhuis bevalt"
    Terwijl je toch zou denken dat de baby nog dagen (misschien zelfs wel weken) de tijd heeft om in te dalen.

Er schreef ook iemand dat ze niet snapte dat ik een inwendig onderzoek kreeg, dit was om te voelen of mijn bekken wel ruim genoeg waren voor de baby. En geloof me: ik had ook liever geen inwendig onderzoek gehad ;)...

Maar goed, donderdag moet ik weer op controle bij de verloskundige dus dan ga ik het zeker allemaal even vragen, hoe het nou precies zit.

13. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zoals het in ons ziekenhuis gebeurd wordt er wel vaak een ziekenhuisbevalling aangeraden, maar dan met eigen verloskundige. Mocht het tijdens de bevalling nog niet indalen of er andere problemen voordoen ben je in ieder geval al op de juiste plek.
    Dit wel alleen als er uit het inwendige (bekken)onderzoek blijkt dat je bekken niet vernauwd is en dat er uit de echo blijkt dat de placenta niet voor de uitgang ligt, het kind niet (te) groot wordt geschat of andere factoren zichtbaar zijn die de indaling belemmeren (vleesboom etc).
    Vaak blijf je wel gewoon bij je eigen verloskundige onder controle en als die inderdaad vindt dat de baby bij de bevalling nog niet goed is ingedaald, wordt het wel een échte ziekenhuisbevalling.

Wat betreft het gaan liggen bij het breken van de vliezen: daar bestaat altijd nog enige discussie over.
    Het risico hierbij is dat de navelstreng uitzakt en dus afgeklemd kan worden. Als dit gebeurd is dit meestal bij het breken van de vliezen zelf én er moet natuurlijk ook al ontsluiting zijn (anders kan die nooit uitzakken.
    Als je dus ergens anders bent en je vliezen breken: eerst nog naar huis rijden en dan nog gaan liggen is dan ook niet meer echt nuttig. Maar natuurlijk liever voor niks gaan liggen dan het risico lopen....

Ons kindje is ook nog niet ingedaald, maar ben dan ook nog niet zo ver. Al verwacht je toch wel bij een eerste kindje dat dit voor 36 wkn gebeurd.
    Die van ons draait nog bijna dagelijks van hoofd naar stuit en andersom..pfff..

14. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Ik zeg wel dat ik niet meer naar buiten durf, maar ik doe t wel. Ik kan niet wekenlang binnen zitten en daarbij moet ik mn dochtertje elke dag van school halen, dus van thuis zitten komt niets terecht. Morgen ga ik ook naar de bios, haha. Ach, als mn vliezen breken en ik ben buiten zal ik toch ergens een geschikt plekjr moeten zoeken om te liggen.

15. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    bij mijn meisje kreeg ik pas een dag voor de bevallig te horen dat ze was ingedaald. en dat was bij 40 weken en 5 dagen. er is daarvoor wel een echo geweest maar er was geen reden voor het niet indalen. Ik mocht gewoon thuis bevallen maar zolang ze niet ingedaald was moest ik idd gaan liggen als de bliezen braken.
    Bevalling is volgens boekje en probleemloos gegaan

16. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    bij mijn schoonzus daalde het kindje ook pas in toen de weeën begonnen.

dat je moet liggen bij het breken van de vliezen is om ervoor te zorgen dat navelstreng er niet al uit komt en het kindje dan indaald.

17. giraf

giraf Niet meer actief

Zo das duidelijk! Thanx!

18. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Ik heb een vraagje: is t zo dat niet ingedaalde baby's overtijd komen of dat er ingeleidt moet worden?

Ik maak me wel een beetje zorgen. Straks blijkt dat de baby niet ingedaald is door mn bekken ofzo. Kunnen ze op een echo zien of er een vleesboom of iets dergelijks voor ligt waardoor indalen niet lukt? Want ik heb nl 2 wk geleden een groeiecho gehad, maar heb ze er niets over horen zeggen.

19. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    nee zegt niets over wanneer je gaat bevallen, en ik snap je zorgen had ik ook. Maar volgens mij is er meestal helemaal geen reden voor.

20. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij mij was de baby ook niet ingedaald bij de 41 weken controle. Had ook niet het gevoel dat ik snel ging bevallen trouwens..

Maar die nacht is het toch begonnen en lunchtijd had ik een kleintje in mijn armen..

Achteraf heb ik nog wel gegrapt, dat het toch zielig zou zijn, als je kindje van 37 tot 41 met zijn hoofd klem gezeten zou hebben ;)

Deel Deze Pagina