beweging, wat voel je?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Melovekane, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Misschien is er allang een topic over geopened, maar kon ik zo snel ff niet vinden!

Ik ben nu 18 weken en de Vk vroeg van de week aan mij of ik al wat voelde. Nu is dit mijn eerste zwangerschap en weet ik dat natuurlijk nog niet.
    Zij had het over vlinders, maar ik vind dat een beetje vaag. Hoe voelen vlinders?!

Ik heb dus wel een soort geborrel/bubbels wat ik voel. Is dat misschien iets?!?!?!

2. Nofje

Nofje Lid

15 okt 2010
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey Melo, Dat geborrel/bubbels kan het ook zijn.. Ik voelde dat ook zo.. Maar meer plopjes.. Ik dacht in het begin ook dat het mijn darmen waren, maar dat werd alleenmaar sterker. Dus ik denk dat je het op die manier voelt..

3. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Als je echt trapjes voelt is het overduidelijk en twijfel je niet meer! :)

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Je kunt het ook wel vergelijken met een trillend spiertje onderhuids!
    Zo voelde het bij mij in het begin! Of inderdaad borrels/plopjes! Maar een goede vergelijking vond ik t trillend spiertje/zenuw trekking.

5. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ik stelde het voor alsof er luchtbellen knapten in m'n buik...

6. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.056
    2.861
    113
    Tokjes/pokjes en die komen nu steeds vaker achter elkaar. Af en toe heeft het idd wat weg van een spier de samentrekt. Bij mij was het gelijk best hard (en ook aan de buitenkant te voelen), dus vlindertjes en gekietel enzo heb ik echt niet gevoeld ;)

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik voelde in het begin gekriebel, 't kietelde een beetje. Vervolgens volgde er op dat gekriebel af en toe een soort 'pok'-gevoel. En inmiddels voel ik die 'pokjes' nog een stuk duidelijker en zijn het echt trapjes/stompjes. Het voelt in m'n buik soms ook als een soort gewoel, lastig uit te leggen hoe dat voelt... 't voelt gewoon als gewoel :p De trapjes en het gewoel zijn ook van buiten te voelen.

8. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    Ik heb steeds meer het idee dat ik het voel vandaag. Iedereen heeft het idd over plopjes, maar ik herken het meer als spierssamentrekking ofzo. En soms leek het wel alsof ze echt duwde, maar weet dus ook niet zeker of dat het was.

@andrea: Ik zeg ook de hele dag al tegen mijn vriend dat het raar voelt in mijn buik. Alsof mijn baarmoeder heeel druk is. Nu heb ik ook harde buiken gehad vandaag en gister hoor. Maar nu lees ik dat je het over gewoel hebt, en dan denk ik, misschien is dat de kleine ook wel :)

9. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ik heb nooit gekriebel of vlinders gevoeld.. Ik voelde vanaf week 16 al gelijk plopjes en die werden steeds duidelijker. :D

10. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    ok dus dan zou het best het baby-tje kunnen zijn. Plopjes is idd de beste omschrijving...
    Gisterenavond was het een minuut of 5 achter elkaar.
    best wel bizar haha

11. Linana

Linana Niet meer actief

ik vind het heel bizar voelen soms, vooral als ik het niet "verwacht"
    Soms gewoel, soms echt van die klopjes van binnenaf

Ik voel het vaak ook als meneer het niet eens is met hoe ik lig... dan gaat die ook ff kloppen :D
    Gisteren bij de 20 weken echo ook, zag je duidelijk dat die ff een klap gaf tegen de baarmoederwand omdat die het niet eens was met dat gepor :D:D echt zo grappig
    Klopjes, trapjes, gewoel, soms voelbaar aan de buitenkant
    In ieder geval heel erg speciaal!

12. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel heeel af en toe een kriebeltje.. Hopelijk wordt het snel overduidelijk :)

13. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    nu is het idd een stuk duidelijker wat ik voel. Kan soms al een soort communiceren met de baby. Dan voel ik het trappen/kloppen en dan doe ik dat zachtjes terug hihi en dan reageerd het soms :)

14. Linana

Linana Niet meer actief

haha ja dat doe ik ook, ff porren :p
    Mijn moeder roept dan heel vaak 'niet doen joh!' Kan ik alleen maar om lachen want de baby reageert er echt op.
    Leuk vermaak voor 's avonds/'s ochtends op bed :D

15. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik omschreef het in het begin als een verfkwast die van binnen door mijn buik strijkt. Dit gevoel wordt steeds steviger en duidelijker. Nu voel ik het zelfs als hij een flinke schop geeft. Vanavond heeft hij me zelfs voor het eerst naar het toilet laten rennen, man o man wat een dreun/schop was dat.

16. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Ik voel sinds enkele dagen ook echt gekriebel, vlinders is inderdaad de goede verwoording. Sinds gister is het echt heel duidelijk gekriebel, het kietelt echt een beetje hihi. Het voelt echt anders dan het geborrel van je darmen.

17. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik vond het voelen of er van binnen iets steeds op één plekje tikte. Dus ploink, ploink. Alsof het was om je te irriteren :p.

18. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik voel ook plopjes in mn buik...net alsof iemand zachtjes tikt of een luchtballetje.
    Af en toe denk ik dat ik wat bewegingen echt voel, dan een soort zwevend gevoel door mn hele buik. Dit herken ik van mn eerste zwangerschap.

Deel Deze Pagina