Mijn zoontje lag ook in een (onvolkomen) stuit. Een draaipoging is niet gelukt, mede omdat ik van mezelf stevig gebouwd ben en het mijn eerste zwangerschap was (dus strakkere buikwand). Omdat mijn zoontje rond de 8 pond geschat werd en zijn hoofdje iets groter dan gemiddeld was, werd ons een keizersnee aangeraden. Met 39 weken hebben ze hem gehaald. Keizersnee zelf viel idd mee, het herstel erna vond ik ook behoorlijk tegenvallen. Maar net als bij een 'normale' bevalling, vergeet je ook deze pijn allemaal snel. Ook ik ging helemaal voor een natuurlijke bevalling, en was behoorlijk verdrietig toen ik hoorde dat ik een keizersnee moest ondergaan. Maar ik weet eerlijk gezegd niet of ik bij een volgende zwangerschap wel 'natuurlijk' wil gaan bevallen. Ik denk dat ik weer voor een keizersnee zou gaan.
Ik zag dat dit topic weer actief is. Hier ligt de kleine ook nog steeds in onvolkomen stuit. Ondanks dat lijk ik soms toch wat onderin van gekriebel te voelen..... Zijn het dan de handjes? of misschien toch 1 voetje dat wel naar beneden gaat? Laatste dagen beweegt de kleine heel erg en gaat mijn buik alle kanten uit. Soms denk ik wel eens, dat ie helemaal gaat draaien. Maar ik heb me nu zo ingesteld op een keizersnede dat ik het wel prima vindt als de kleine in stuit blijft liggen. Voor ons is de datum al bekend. En...oja, wij hebben niet voor een draaipoging gekozen.
Alhoewel ons meisje bij 30weken gedraaid is en goed ligt, heb ik dit moment van draaien echt onwijs goed gevoelt. Sindsdien zijn al haar bewegingen zoveel heftiger te voelen! Opeens zag ik mijn buik van links naar rechts gaan en de schopjes en duwtjes zie je door mijn buik heen komen. Dat was allemaal opeens nadat ze gedraaid was. Daarvoor lag ze in stuit met het hoofdje bij mn navel en kon ik haar ook al goed voelen, maar dat waren toen echt alleen de schopjes. Af en toe zeer pijnlijk op mijn blaas bijv. Nu lijkt het echt of ik alles voel, elke verschuiven/beweging. Denk dat dat het grootste verschil is tussen een baby die in stuit ligt en die goed ligt.
@Confidence: Dus jullie hebben niet voor een draaipoging gekozen.. ging de gyn niet heel erg moeilijk doen of je min of meer onder druk zetten? Die verhalen heb ik wel al gehoord namelijk. Ik heb besloten, mocht kleintje nog swars blijven liggen, zeker ook niet te gaan draaien ivm eventuele risico's. Met hoeveel weken krijg jij je keizersnede en had je er zelf ook nog inspraak in?? @Emmamick:Ik lees idd ook wel dat de bewegingen van de baby's heftiger zijn wanneer ze gewoon in hoofdligging liggen ipv een stuit.. Ik ben nog niet eerder zwanger geweest maar herken de omschrijving wel, hier en daar een schop rond mijn navel (onvolkomen stuit) af en toe wat gekriebel onderin (handjes) en soms felle trappen oid op mijn blaas auwww... Nog een weekje en heb ik weer controle bij de vk... spannend. Ik heb trouwens ook erg veel last van mijn ribben, met name rechts.. Jullie ook bekend?? Groetjes Ester
Ester, de gyn deed niet moeilijk. maar ik moet wel zeggen dat we een behoorlijke geschiedenis hebben en ik meteen duidelijk was dat ik géén risico wil voor ons kindje. En daar was de gyn het mee eens. Hier plannen ze een keizersnede vanaf week 39. Ze laten de kleine het liefst zo lang mogelijk zitten. We hebben een datum "gekozen" dat mijn eigen gyn aanwezig is, zo om en nabij de uitgetelde datum Mijn ribben doen ook wel pijn, daar waar het hoofdje ligt. Sinds vandaga ook echt een beurs gevoel aan de andere kant, want daar zet de kleine zich steeds met de voetjes af......