Hallo, Ik ben erg benieuwd naar of een tweede zwangerschap nu altijd zwaarder is dan een eerste of dat dat om het even is. En of je bij een tweede meer bent aangekomen of juist weer niet. Dus vandaar even een polletje. Groetjes, Hanna
ik vind het niet veel zwaarder. Ik ben deze zwangerschap wel misselijk geweest de eerste 10 weken dat had ik bij de eerste niet. Qua rug en bekken is het hetzelfde als de eerste niet echt prettig allemaal maar te doen. Enige wat ik nu wel eens moeilijk vind is dat ik niet alles meer met mijn zoontje kan. Op de hurken in de zandbak spelen of een toren bouwen of iets is niet meer te doen maar dan doe ik andere dingen met hem en papa neemt heel veel over gelukkig. Mijn zoontje is erg lief en begripvol en snapt dat ik hem niet meer kan dragen etc en doet een hoop zelf maar die is dan ook al ruim 2. Qua gewicht ben ik wat minder aangekomen dan bij de eerste maar nog steeds genoeg haha
Qua aankomen was het hetzelfde. Qua misselijkheid en ziek zijn wat minder (bij de eerste echt tot de helft megaziek geweest). Maar zo na een maand of 6-7 werd het toch wel steeds zwaarder. Zeker omdat je dan steeds minder kan en minder mobiel bent. Nu bij de derde is dat allemaal nog meer. Helaas.
Ik ben niet meer aangekomen, maar vind het nu wel veel zwaarder. Ik heb zwangerschapshypertensie en ik voel me belabberd. Een uk van 3 voelt het allemaal precies aan.
Nou, ik ben een heeel stuk minder aangekomen dan bij de eerste, maar ik heb daarentegen wel een stuk meer last van mijn bekken. De oudste is gelukkig al vijf en kan al heel veel zelfstandig, maar toch valt het me wel tegen.
ben met de eerste bijna 40 kilo gegroeit en nu 7 kilo tot nu toe ik heb wel meer klachten bij deze zwangerschap dan bij de eerste
Ook hier 2e zwangerschap minder aangekomen (tot nu dan, maar verwacht niet veel meer) Verder vind ik het ook zwaarder, onze kleine man is 2 en een half en op het moment echt een handenbindertje, terwijl dit eerder wel mee viel en hij zichzelf heel goed kon vermaken. Hij slaapt s'middags al zeker een jaar niet meer, maar gaat er wel voor half 8 in s'avonds. Verder heb ik een navelbreuk en daar heb ik af en toe echt heel veel last van.. Verder gelukkig een goeie zwangerschap, maar doordat je nu al een kindje hebt is het sowieso zwaarder denk ik.
Ben wel niet meer zwanger van de tweede.... maar derde, heb toch even gestemd hoe ik mn tweede zwangerschap vond. vond het idd zwaarder als de eerste.... meer misselijk met overgeven... en mn bekken rammelden nog eerder.... verder harde buiken (had ik bij de eerste helemaal niet gehad) en ook op het einde meer rommels..., waarbij ik regelmatig dacht: "is het zover"..... Mijn eerste bevalling begon bij de 1ste "rommel" uiteindelijk bleef tweede tot 41+5 zitten... maar toen de bevalling begon, ging het wel heel snel.. en daarna gelijk weer op de been. mn gewicht was 6 kilo zwaarder als bij mn eerste..31 kilo totaal.....
Ik vind de 2e zwangerschap zwaarder maar dat komt gewoon omdat ik al een peuter heb rondlopen. Gelukkig kan/doet ze al heel veel zelf maar zoals iemand al zei, samen in de zandbak ed kan gewoon niet meer, ook ben ik sneller moe maar kan ik niet zomaar op bed gaan liggen. Gelukkig ben ik wel veel minder aangekomen (tot nu toe) dan met Louise want ik eet veel gezonder/snoep veel minder.
ik vind het ook zwaarder, deze 2e... Ik heb al vrij snel last van m'n bekken gekregen en de vermoeidheid is wat 'vermoeiender' -omdat ik er niet altijd aan kan toegeven omdat je natuurlijk een ukkie hebt rondlopen. Qua gewicht, gaat het tot nog toe minder hard, maar ik lette er bij de 1e ook totaal niet op... ik kwam 20 kilo aan, waarvan er 5 nooit meer verdwenen zijn . Dus ik let nu beter op
Ik heb niet gestemd want ik ben pas 9 weken, maar tot nu toe is het zwaarder: meer misselijk vooral. Mijn eerste is nog klein, 8,5 maand en nu is dat juist heel handig, omdat hij nog veel slaapt en ik dus ook makkelijk overdag 2 uur kan slapen. Maar straks zal het wel zwaarder zijn als ik hem veel moet tillen met mijn enorme buik (als hij lijkt op m'n buik van de eerste wordt ie weer enorm!). Over de kilo's kan ik nog weinig zeggen, ik zit nu op +0kg en de vorige keer met 9 weken op -2kg, aan het einde +20kg met veel vocht. Alles was er binnen 6 maanden af trouwens .
Ja nou, dát ben ik dus ook van plan!! De vorige keer ben ik 25 kilo aangekomen, waarvan er nog steeds 4 te veel aan bleven zitten... Ik heb het een hele zware zwangerschap gevonden, al dat gewicht. Dus ik zie er ook erg tegenop om weer zo dik/zwaar te worden. Ik wil dat gewoon níet nog een keer! Dus, ik probeer echt gezond te eten en gewoon ook niet te veel te eten.
Bij mij valt het tot nu toe mee. De kwaaltjes zijn een stuk minder. Wel kan ik niet meer tegen vlees. Voor de rest kan ik ook nog niet stemmen want ik ben pas 10 weken.
Ik vind het niet perse zwaarder, maar dat heeft met andere dingen te maken dan met gewicht. Ik wist nu wat me te wachten stond en sta er gewoon anders in. Heb weer veel last van bekkenpijn, ben veel moe en duizelig dus dat ik hetzelfde. Maar ik ga er niet over klagen, want dat brengt me nergens. Ik moet gewoon door en moet ook gewoon mama zijn voor mijn dochter. Tijdens mijn eerste verlof had ik alle dagen helemaal vrij, nu heb ik er maar 3, als mijn dochten naar de opvang gaat. Maar ik verheug me er des te meer op
ik sluit me voor een groot gedeelte aan bij guppie... dit is dan nr 3 maar tussen nr 1 en 2 zat 10 maanden voor ik weer zwanger was. Ik vond de zwangerschap niet veel zwaarder maar wel anders. Je hebt er minder tijd voor om bewust bij stil te staan want je bent dan misschien zwanger maar bovenal ben je al moeder en heb je je verplichtingen. Tuurlijk rustte ik minder maar daar tegenover stond de rust dat het niet meer zo retespannend was als de 1ste keer. Nu met de 3de heb ik weer iets meer rust. Tenminste als ze op school zijn zou ik in theorie ff kunnen liggen, nu heb ik daar nog geen behoefte aan hoor. Met mn gewicht heb ik me nooit bezig gehouden... ik eet gewoon en zie wel waar het schip strand.
De zwangerschap op zich is niet zwaarder vind ik, maar het gebeuren eromheen maakt het zwaarder. Tijdens de eerste zwangerschap sliep ik standaard uit, had het huishouden niet altijd haast en als ik geen zin had om te koken haalden we wat makkelijks. Nu kan ik niet uitslapen want ik heb hier een kindje rondlopen, het huis moet voor hem aan kant zijn en er moet iedere avond gekookt worden, want ik wil hem niet steeds afhaalchinees of patatjes voorschotelen. Qua misselijkheid en kwaaltjes mag ik van geluk spreken want ik heb nergens last van, maar ik ben wel een stuk moeier dan tijdens de eerste zwangerschap.
Ik vind de 2de zwangerschap niet veel zwaarder. Bij mijn zoontje ben ik 9 maanden lang misselijk geweest en een paar keer per dag spugen. Nu heb ik wat meer last van mijn bekken maar voel ik me voor de rest prima. Ik vind het nu wel "zwaarder" dat ik ook voor een dreumes moet zorgen, dat je niet even kunt uitrusten op de bank.