Bij 7 weken ineens lichtere zw test!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Friesin, 21 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    He Dames,

inmiddels zit in de 7de week van mijn zwangerschap en geniet van alle kwaaltjes die daar bij horen ☺️. Ik voel me echt zwanger!

Nu deed ik vanochtend een test (misschien toch een stukje onzekerheid), en zit nu met een complete MINDF*CK! Wat vorige week nog een knaltest was, blijkt nu een veel lichtere test te zijn! Nu heb ik vernomen dat sommige testen een hele hoge dosis HCG niet aankunnen en daardoor slaan de testen lichter uit.

Kan iemand van jullie mij tot verstand brengen? En is er iemand die dit ook heeft ervaren?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Ik btw al besloten om morgen het UMC radboud te bellen of onze eerste echo vervroegd kan worden. Anders duurt het nog 1,5 week😳

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      34,9 KB
      Weergaven:
      100
  2. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Advies: Stop met testen. Je maakt jezelf onnodig gek. Je testen zijn positief dus dat is wat telt en nu lekker het testen loslaten en genieten van je zwangerschap.
    Een vervroegde echo kan alleen als je het zelf betaald of bij erge zorgen door bijvoorbeeld een bloeding

3. VSC

VSC Niet meer actief

Ik bedoel t niet vervelend maar testen met 7 weken slaat nergens op.
    Je bent al te ver daarvoor

4. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Goed teken! Inderdaad kunnen testen de hoeveelheid hcg op een gegeven moment niet meer aan en krijg je dus lichte streepjes. Dat lichte streepje is dus een goed teken, betekent dat er lekker veel hcg in je lichaam zit ;)

Gewoon van het positieve uitgaan. En inderdaad, stop met testen.

5. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Thanks, dat was ik nu idd ook wel van plan☺️
    En goed dat je dat idd aangeeft bij een vervroegde echo!

6. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Ik snap dat je onzeker bent, maar stop met testen. Zeker op dit termijn. T zegt helemaal niks over verloop van je zwangerschap. En hoe verder in de zw hoe meer dat je hcg afneemt.
    Je moet echt proberen te geloven in je lichaam. Aan je handtekening te zien hebben jullie er veel moeite voor gedaan.
    Sterkte met wachten op de echo.

7. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Ik snap je onzekerheid en de wens naar bevestiging, maar zoals Lovare zegt je maakt jezelf gek. Heb mezelf om diezelfde reden ook gedwongen niet meer te testen na zo'n 16 DPO.

De echo is het enige wat je nu meer duidelijkheid kan brengen, de testen zijn niet meer betrouwbaar. Heb vertrouwen, je kan er behalve gezond leven zo weinig aan beïnvloeden.

8. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Ik weet het.. Stukje onzekerheid denk ik! Het heeft zo lang geduurd.. Toch elke keer dat stukje bevestiging willen hebben. Alleen stoot ik nu even mijn neus:)

9. VSC

VSC Niet meer actief

Ik snap t alleen vaak wordt de onzekerheid er alleen maar erger door omdat zwangerschapstesten er niet op gemaakt zijn om op dat termijn nog goed te meten.
    Maar nog gefeli met je zwschap, de tijd voor de echo duurt langggg maar probeer ervan te genieten :)

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat de test lichter wordt is alleen maar goed. Na 6/7 weken is je hcg zo hoog dat de test dit niet meer aan kan. Het lijkt raar, maar dan wordt hij idd lichter.

11. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Denk niet dat het ziekenhuis je langs laat komen voor een vroegere echo.
    Er is namelijk niks aan de hand.
    Je hebt geen buikpijn, geen bloedverlies enz dus waarom zou het eerder moeten?

Die ander halve week is zo voorbij.
    Veel afleiding zoeken en voor je het weet kijk je naar een mooie echo.

Vertrouwen hebben in je lichaam meid.
    Al snap ik dat het wel lastig is.
    Maar echt niet meer testen hoor. Meer zwanger kan je niet worden ;)

12. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Jullie stellen me echt allemaal ontzettend gerust (incl manlief die naast me zit ☺️)!! Geweldig! Dank jullie wel voor het reageren ☺️

13. Iloon09

Iloon09 Actief lid

22 okt 2010
    362
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier precies hetzelfde gehad met ruim 6 weken. En ben morgen toch echt al 24 weken zwanger van een tweeling! Niet druk om maken. Inderdaad het geval dat de test de hoge hcg waarde niet aankan en daardoor dus lichter uitslaat!
    Geniet van je zwangerschap! Gefeliciteerd!

14. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Ik snap dat het spannend is na zo'n lange weg. Maar inderdaad zoals andere en jezelf al zeggen, testen horen lichter te worden. Dit zegt ook niets.
    Probeer te vertrouwen op je eerdere knaltest!

Een vroege echo geeft ook niet altijd meer zekerheid. Soms zelfs het tegenovergestelde. Probeer die 1,5 week vol te houden!

15. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Er hebben al zat gereageerd maar ik stapel nog even.
    Ik had bij beide zwangerschappen precies hetzelfde. Rond testdatum knaltesten en rond 7 weken weer eens getest... en ook van die vage streepjes. Beide keren blijkt er niks aan de hand. Zoontje zit hier in de stoel zijn boterham te eten en de ander zit in mijn buik feest te vieren.

By the way... heb ivf gehad in het Radboud. Tweede is spontaan gekomen. En bij beide kreeg ik met 6+ al een echo. Apart dat jij zo lang moet wachten eigenlijk...

16. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Mooi om te horen dat je al weer zwanger bent! Gefeliciteerd!

Ik kon eerder terecht, maar dan zou ik de eerste echo niet bij mijn hoofdbehandelaar hebben. En aangezien zij tot nu alle behandelingen bij ons verricht heeft, leek het mij aan haar dan ook de eer om de eerste echo te maken ☺️

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Dat is ook leuk ja, Maar ik kreeg ook mijn hoofdbehandelaar ;)

Had Beerendonk hihi

18. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Ik heb Kersten! Beerendonk zegt me niets 😳

19. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Net zoals knaltesten geen garantie geven dat een zwangerschap goed zal verlopen, zegt een lichter streepje ( zeker op jou termijn ) ook niets.
    Snap heel erg goed waar de drang vandaan komt, heb zelf in de mmm gezeten en meerdere miskramen gehad, maar probeer realistisch te blijven en jezelf niet gek te maken met allerlei mogelijke doem scenario's.
    Nog even een weekje afwachten op je eerste echo.

20. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Hier ook gehad toen MVM met een testje kwam bij 7 weken. Heel bang geweest maar ons kleintje zit er nog steeds hoor.
    Geen zorgen!!

Deel Deze Pagina