Bakfiets met dit weer.

Discussie in 'De lounge' gestart door beertje22, 6 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Hallo dames,

Hoe doen jullie dat met de bakfiets als je je kindje erin hebt zitten met dit mooie warme weer? mijn zoontje houdt er namelijk niet van als ie heel veel wind in zijn gezicht krijg. Doe met deze warmte als ik met hem ga fietsen de zijkleppen open, maar hij wil niet teveel wind opvangen.... En dat geld ook voor de zon, als die overkapping eraf gaat hoe doen jullie dat met de zon? Petje of zo wilt ie niet op daar heeft ie een hekel aan.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik had in het begin zo'n buggy parasol aan de buizen van de overkapping vastgemaakt. Maar al snel gingen we over op een petje. En de wind.. Tja, hier was het dan of met de rug er tegenin zitten of niet piepen :p

3. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Hier geen bakfiets maar gewoon op de fiets. Wind hoort erbij in nederland dus daar hebben ze hier gewoon aan moeten wennen. Tegen de zon een pet of zonnehoedje en verder niet te ingewikkeld.

4. Pompoen

Pompoen Actief lid

25 okt 2015
    446
    121
    43
    Ik heb een zonnedak gekocht voor mijn bakfiets (babboe big) over de wind heb ik ze nooit horen klagen. En anders hebben ze pech :p

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Petje op, ze moeten er maar aan wennen, het is niet anders!

6. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Ik heb 2 stangen waar de regenkap op rust. Hier heb ik een tafelzeil over heen gemaakt.
    Gewoon dat plastic zeil wat je bij verschillende zaken per meter kan bestellen. Je koopt een iets groter zeil en slaat het om de buizen en naait het op die lengte vast met de naaimachine. Ik heb hem iets losser er op gedaan zo dat ik hem evt helemaal naar de ene of andere kant van de fiets kan schuiven, mocht de zon of wind extreem van die kant komen

7. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Zo dus...

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      52 KB
      Weergaven:
      9
  8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb ook een babboe big. Kijk je er niet ontzettend tegenaan als je aan het fietsen bent, kun je de weg nog wel goed zien voor je?

Hier dragen ze gewoon lekker een hoed en een zonnebril. Over de wind hoor ik ze niet. Maar ik ga ook niet in de brandende zon fietsen hoor. Bij ons is deze er echt voor ons plezier. Naar school en de winkels gaan we vaak gewoon lopen, zo dichtbij.

9. Pompoen

Pompoen Actief lid

25 okt 2015
    446
    121
    43
    Nee dat valt reuze mee, ik kijk er gewoon overheen (en met mijn 165cm ben ik niet de aller grootste ;)) de kinderen vinden het zonnedakje ook helemaal super, juist doordat die helemaal open is rondom

Deel Deze Pagina