tijd vliegt nu bij de 2de zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by Molenbloempje, Oct 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Molenbloempje

Molenbloempje Actief lid

Mar 25, 2012
    215
    0
    0
    NULL
    NULL
    De tijd vliegt voorbij. Ik wil vanalles maar t lukt niet zo. Soms raak ik dan ligt gefrustreerd, zo vervelend. Maar ik heb in mijn hoofd al weken huishoudelijke klusjes staan die maar niet gebeuren. Ik geef het geen prioriteit.
    Zal ik mijn moeder vragen of het gewoon maar laten?
    Vorig jaar begin november raakte ik overspanning en dat wil ik niet weer. De zwangerschap maakt dat ik minder energie heb en het rusten tussen de middag slokt mijn tijd op. Waarneer ik zonder zoon even iets zou kunnen doen.
    Dit is geen klaagzang, hoewel het er een beetje op lijkt.
    Ben je ook zo moe?

2. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    1,474
    2
    38
    Logisch toch, dat andere dingen (soms zelfs even niets doen) prioriteit hebben? Je hoeft je niet schuldig te voelen omdat je te moe bent voor het huishouden hoor. Ik doe ook eigenlijk de hele dag niks. Dat komt ook omdat ik niet lang kan staan en soms moeite heb met lopen, maar ook omdat ik gewoon geen zin heb. Nou, dan komt dat later wel weer. Ik doe andere dingen, ik maak schilderijtjes voor boven het ledikantje, ben bezig met een soort mobiel te maken en schrijf in een dagboek. Dit is een bijzondere ervaring en het huishouden moet dan maar even wachten hoor! :)

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    Als je perse wil dat de huishoudelijke klusjes gedaan worden zou je heel goed aan iemand kunnen vragen of je geholpen kan worden. Mijn schoonmoeder heeft de vorige zwangerschappen geholpen omdat ik het niet kon vanwege bi. Nu merk ik dat er dingen bkijven liggen omdat ik heel moe ben. Ik hoop over een paar weken wat meer energie te hebben en dan een hoop te kunnen doen. Anders moet mn man maar wat meer blijven doen en dan komt het ook wek goed.
    Ik snap dat je alles op orde wil hebben, maar het is belangrijker dat jij je goed voelt. Geef toe aan je moeheid en vraag hulp als je dat nodig hebt.

4. Jori

Jori Bekend lid

Nov 6, 2012
    864
    0
    16
    Hier idem! Alleen doe ik het huishouden wel aldoor waardoor ik niet aan andere dingen toekom! Zoals het fotoboek van mijn dochter!!!

Als zij slaapt slaap ik vaak ook even om bij te tanken! (op de dagen dat ik vrij ben)

En wetende dat de tijd zo hard voorbij gaat ppffff raak ik soms inwendig lichtelijk in paniek!

5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ik heb denk ik het geluk dat ik nog niet zo moe ben. Al stort ik in de avond wel een soort van in hahahaha. En m'n bekken begint te protesteren niet zo handig.

Ik stel elke dag een doel. 1 doel. Bijvoorbeeld de badkamer, de slaapkamers, de woonkamer, de tuin etc etc.
    Als ik me fit voel doe ik meer. Gelukkig is dat dus nog meerendeel van de tijd zo. En anders doe ik dat ene ding. Soms misschien een beetje doorbuffelen.

Toen ik heel misselijk was in het begin heb ik hulp gevraagd. Ik zou dus als je het niet trekt ook zeker om hulp vragen. Niets is zo vervelend als je rot voelen en het gevoel hebben dat je moet haasten en niks af krijgt. Dus gewoon mensen vragen en "taakjes" geven zodat jij van je "lijst" kan strepen.

We hebben een to do kluslijst voordat de baby komt (best een lange zucht, maar dat doen we zelf). Het meeste doet mijn man van deze lijst overigens. Ik zal de komende weken er niet aan ontkomen om de verfkwast te pakken. Op die dagen breng ik mijn dochter weg.

6. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Hier vliegt het ook voorbij.
    Vooral met nog 3 Kids.
    Ik ben nu 30,4 weken en maximaal nog 7,3 weken te gaan.
    Zijn nog met de babykamer van de slaapkamer bezig aangezien ze bij ons komt te slapen op de kamer.

Vooral als je meerdere kids hebt ben je veel meer met Dingen bezig en daardoor vliegt letterlijk de tijd.
    Die 7 weken maximaal gaan nu erg hard zeker omdat uk net als grote broer kan besluiten Door haar grote dat de ruimte op is en hup ik wil eruit met 36 weken.

Dus hoop dat we alles op tijd klaar hebben nog voordat uk eruit wilt.

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik werk(te nu verlof) 3 dagen per week, heb een zoon van 4,5 en dus zwanger... ik heb lekker een hulp in de huishouding genomen voor 1 x in de twee weken! ze stofzuigt, stoft boven en doet de badkamer, stofzuigt de trappen, toilet beneden poetsen en de benedenverdieping stofzuigen en dweilen, 3 uur per twee week, heeeeeeeeeeeeeeerlijk!! hoef ik tussendoor alleen beneden af te stoffen paar x stofzuigen en toilet nog 1 a 2 x extra doen, verademing dat ik de bovenverdieping niet meer hoef te poetsen haha

8. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Ja ik had dit probleem al met alleen dochter (heeft ivm beperkingen veel zorg en aandacht nodig) dus enige tijd geleden na lang overleg met ml besloten een hulp in de huishouding te zoeken. Ze komt elke week 3 uurtjes en doet alles 'grote' klusjes in huis.
    Nu ik zwanger ben ben ik nog veel blijer met d'r :) als de financiën het toelaten zeker de moeite waard denk ik... Succes!

9. Molenbloempje

Molenbloempje Actief lid

Mar 25, 2012
    215
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Feest van herkenning, zo te lezen. Hoeveel kost jou hulp in de huishouding?

Ik ben vanmorgen lekker aan de slag gegaan met als gevolg een blinkende keuken.
    Mijn zusje gevraagt op de kleine kerel te passen. Het plan is vanmiddag de badkamer te boenen.
    En zij wil vaker smiddags anderhalf uur oppassen. Helemaal blij mee!
    Inderdaad gewoon hulp vragen!
    soms is de oplossing niet ingewikkeld.

Maar wat iemand anders ook schreef soms vliegt het mij aan dat de tijd zo snel gaat. Met de kinderkamer moeten we verder, naast een commode wil ik nog een kleine kast. Verduistering. Nog 10 weken werken (2dgn/week) dat gaat ook super snel.
    De vorige zwangerschap leek alles zo lang te duren. Ook liep ik 12 dagen over tijd. Misschien dat het daarom ook veel langer duurde in mijn gedachten.

Share This Page