Bewegingen kindje paar vragen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukoldaatje, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hoi meiden,

Twee weken terug had ik hetzelfde 'probleem'.

Ik kan ons kindje meestal heel goed voelen en het gaat flink tekeer dan.

Twee weken terug voelde ik hem amper en veel zachter dan voorheen. Was geen probleem rond die termijn, maar ik mocht even komen luisteren naar het hartje om mij gerust te stellen.

Gisteren heb ik een groei echo gehad, alles was op zich goed met t kindje (heb zw suiker en hashimoto), (liep met bovenbeentje een week achter op groei en hofdje 4 dagen), mooie hartslag ed.

Gisteren was het ook gewoon actief.

Maar vandaag voel ik weer heel weinig. Voel hem heel af en toe.

Op de echo was te zien dat hij met zijn rug tegen mijn buikwand ligt en met t hoofdje naar beneden, de beentjes dus richting mijn rug.

Ik krijg vandaag ook geen contact zeg maar met m.

De gyn heeft gezegd dat je tot 28 weken niet perse elke dag wat hoeft te voelen, maar als je je kindje vrij goed voelt en dan opeens weer wat minder, schrik je toch.

Kan het en mag het ook nog dat ik hem nu nog minder voel op een dag?

Moet ik hier wat mee?

En waarom is die 28 weken opeens wel een grens dat je elke dag leven moet voelen?

Durf niet nog es te bellen om te zeggen dat ik hem minder voel, zeker niet na een goede controle gistern...

Hoe vaak moet je je kindje voelen eigenlijk per dag? Vanaf die 28 weken?

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik weet niet of ik je echt kan helpen. Mijn vk zegt dat ik met 26 weken al elke dag leven moet voelen. En ik ben gezegend met zo'n woelwater dat het pijn doet maar dat ik wat dat betreft tot nu toe nog niet ongerust ben geweest.

Hoe vaak je je kindje 'moet' voelen is persoonlijk. Je leert je kindje vanzelf kennen. Er zijn kindjes die rustiger zijn dan andere kindjes. Als je plotseling vindt dat het een stuk minder is, en het baart je zorgen, altijd bellen. Dat is wat ze mij op het hart gedrukt hebben. Jij weet zelf het beste wat 'normaal' is voor jouw kindje ;)

Verder hangt het voelen van bewegingen af van hoe je kindje ligt, je voelt het een stuk minder als alle ledematen naar de binnenkant schoppen ipv naar de buikwand. Mijn kindje ligt meestal met de benen naar boven naar 1 kant gedraaid. Maar niet naar achteren.

Daarnaast merk ik het bewegen een stuk minder als ik zelf veel beweeg of druk ben met van alles. Ik heb zittend werk, dus bij mijn werk merk ik het juist wel (zeker na het eind fietsen er naar toe). Maar op een weekend dag waarbij we veel doen buiten of winkelen enzo, heb ik niet altijd door dat er geschopt wordt ;)

Je bent nog geen 26 of 28 weken, je gaat echt vanzelf meer merken. Als je zorgen hebt, altijd bellen. Echt.

3. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Sowieso bij twijfel bellen. Als ze je op een gegeven moment een zeur vinden, laten ze dat dan maar weten ;) Maar je wil toch zekerheid!

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Heb er maar weer eens een mailtje aan gewaagd.

Ik voel m wel, maar weinig tot niets vandaag.

Ben vorige week overgestapt van verloskundigen naar de gyneacoloog, ivm die suiker en mijn hashimoto.

Mocht de verloskundigen gewoon blijven bellen of mailen met vragen. Ze kennen me inmiddels wel.

Ik voel m nu heel erg laag trappelen. Niet bovenin.

Nou lag hij gisteren ook met de rug naar mijn buikwand en de beentjes richting mijn rug, en koppie naar beneden.

Mijn drie verloskundigen houden die 28 weken grens aan dat je het elke dag moet voelen.

Moet wel zeggen er is nog geen dag geweest dat ik hem niet gevoeld heb. Soms zijn er dagen dat hij iets minder actief is, of zo ligt dat ik het niet goed voel.

Maar dan vergelijk ik dat met de actievere dagen en dan raak ik ongerust.

Ga zo maar eens naar bed, meestal is hij tegen half tien savonds wel actief aanwezig zeg maar als ik ga liggen.

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    De verloskundigen zeiden al dat ik iemand ben die heeeeeeel vaak contact met ze zoek, maar dat ze dat ook heel erg goed begrijpen.

Haha ze zeiden ook dat ik veel onzekerder ben dan de meeste andere vrouwen....kan me niet voorstellen dat ik de enigste ben, maar vooruit..:)

Ze zeggen ook dat ik altijd mag bellen. Omdat ik wel leven voel ga ik nu niet het spoednummer bellen. Heb wel een mailtje eraan gewaagd.

Hebben jullie dat niet, dat je soms een dag of wat hebt dat een kindje minder actief is of minder goed te voelen?

Oh, hij is wakker aan het worden geloof ik, terwijl ik zit te typen voel ik draaibewegingen in mijn buik:D t is ook zijn speeluurtje nu qua tijd.

Ga zo snel naar bed, kan ik me even goed concentreren. Maar hij is nu goed te voelen. Hoop dat ie dat weer een poos volhoudt, das beter voor mijn gemoedstoestand....

Ik ga vreten in stress situaties, en das met zw suiker niet echt goed.:(

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
  7. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Fijn dat je hem weer goed gevoeld hebt.
    Ik had hier tot een week of 28 ook een kleine met rustige en drukke dagen.. Nu is hij eigenlijk sinds 2e paasdag echt constant aan het bewegen..

8. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Fijn dat je weer wat gevoeld hebt:D.Ik denk dat het best normaal is hoor dat je hem minder voelt met het aantal weken zwangerschap dat jij bent. Je kindje is nu nog niet zo groot en kan nog lekker makkelijk draaien. Het kan zijn dat hij/zij net die dag zo is gaan liggen dat jij niets voelt :). Maar ik snap je bezorgdheid zeker wel hoor en je kan beter teveel bellen of mailen dan te weinig toch. Ik ben nu op een punt dat de kleine dus ruimte te kort krijgt haha. En heb pas ook een paar dagen gehad dat ik dacht huh heb ik je wel gevoeld vandaag. Maar dan komen er daarna weer dagen dat je denkt goh zit eens stil :D. En dat lucht toch wel op hihih dat gewiebel :D

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Tot 25 weken had ik wel meer afwisseling dan nu hoor! En nu wordt mijn eten zowat uit mijn maag gekiept door madam, ik mis die rustige dagen zowat :)

10. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    oh ik kan daar ook best onzeker over worden :( maar mijn vk zegt als je het 10 x voelt per dag, en alles wat je voelt is een beweging ! en als je er logisch over gaat nadenken wij zijn ook niet elke dag druk natuurlijk! Plus het feit het hoeft maar even anders te liggen en je voelt gelijk een stuk minder! Had net een controle de baby was druk aan het schoppen tegen de dopler soms voelde ik dat soms niet, de vk zei jeetje wat een druk kindje haha!

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Kreeg ook nog van mijn eigen verlos hetzelfde ant als de verlos hier op het forum.

Nu zijn de kleintjes nog klein genoeg om ze af en toe niet te voelen. Vanaf ong 28 weken is die ruimte zo beperkt dat je de bewegingen, vaak wel voelt.

Toen ik schreef dat hij gisterenavond wakker werd, was dat een understatement ;)

Hij is denk ik gedraaid toen, hij is me tekeer gegaan dat ik er zelfs misselijk van werd, en hij trapte zo op mijn blaas dat ik telkens pijnscheuten had.

Vanmorgen was hij ook actief, maar wel weer anders gaan liggen, zijn favo manier denk ik. Zo lag hij ook al op de vroege echos, rug tegen mijn buik, beentjes naar mijn rug, en koppie naar beneden.

Ben blij dat jullie ook herkennen dat er drukkere en minder drukke dagen tussen zitten.

Ik voel m nu weer al een hele poos heeeeeel laag beneden kriebelen, af en toe een schop.

Blijf het gewoon een spannende tijd vinden hoor, zwanger zijn.

Ik mocht trouwens direct komen luisteren als ik wilde vandaag, toen ik zei dat hij weer van zich had laten voelen, zei ze direct, dat ik weer mag bellen/mailen als ik ongerust ben of vragen heb.

12. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Rond dit aantal weken voelde ik de kleine ook veel minder. Ook bij onze zoon was dat toen zo. Nu weer volop!
    Gevoel achterna gaan hierin!
    Vergeet niet dat je echte schopjes nu ook niet meer voelt, meer geschuif.

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja!!! Geschuif!! Dat voel ik heel vaak. Dan denk ik, zou het nou op zij schuiven of wat is het aan het doen. Ik kon het niet plaatsen. Maar ik voel dus het kindje wel heen en weer schuiven...

14. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Mag je die dan straks met 28 weken ook tellen als bewegingen zeg maar?

Ik begreep dat je vanaf die periode je kindje minimaal dan 10 keer per dag moet voelen, en elk schopje of kriebeltje mag je dan los tellen zeg maar.

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ja als je kindje 2x draait zijn dat 2 bewegingen al.
    Ik voel nog steeds niet alles, heel vreemd want mn buik beweegt dan wel op en neer haha.
    Echt geen zorgen maken hoor, je wordt goed in de gaten gehouden.
    Probeer zoveel mogelijk te genieten.

16. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    probeer te genieten meid, onze tweede was een rustige baby ik had een hele dikke placenta voor als stootkussen dus dat werkte ook niet mee, de dag voor de bevalling in ziekenhuis gelegen ivm geen gevoel/bewegingen en hij was idd wel erg rustig ctg scan gehad ze vonden idd dat hij erg rustig was dus echo gehad en ook zijn hartslag was niet super hoog maar echt niet zorgwekkend ik moest na het weekend weer komen, of bij twijfel direct maar hij is de volgende dag geboren. (stilte voor de storm)

deze is super druk en gaat tekeer als 1 van de jongens de hand/hoofd op mijn buik liggen maar ja elke zwangerschap is anders. probeer te genieten
    ik snap je ongerustheid maar al voel je een klein tikje tis een beweging

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Vanaf 28 weken heeft de baby minder ruimte om zich te verstoppen...
    Dus je kan er dan bijna niet omheem
    Om m te voelen
    Vandaar dat je hem dus vanaf 28 weken elke dag moet voelen
    Minimaal 10 x per dag en dat zijn dus ook zachte schopjes, kriebeltjes e.d

Jij voelt je kindje nu ook dusdat is gewoon prima je voelt m alleen anders ondat ie richting je rug schopt en dat maakt helemaal niet uit

Geniet :)

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    En ook schuiven e.d zijn bewegnen die mee telen..

De bewegingen zullen trouwens nog wel een aanta keer verandere hoor omdat je kindje groter word
    Wat al werd gezegd het echte schoppen ga je straks niet meer voelen.. Meer schuiven en porren

19. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Zo leer je weer wat.

Ik voel m hele dag door, meestal, maar vaak van die kriebels helemaal onderin zeg maar.

Die draaiing voel ik vaker op een dag, een beetje naar links, beetje naar rechts.

Savonds is hij op zijn actiefst, of ik voel hem dan het beste omdat ik plat op bed lig.

Ik was in de veronderstelling dat ik nu echte schoppen zou moeten krijgen. Maar dat hoeft en kan dus helemaal niet meer straks.
    Logisch want ze krijgen dan minder ruimte om echt uit te halen.

Ben nu weer wat opgeluchter moet ik zeggen en niet meer ongerust.

Dank je wel meiden!

20. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Dat heb ik dus ook wel es. Dan ligt mijn arm op mijn buik en wordt dan omhoog gewipt als het ware, maar dan voel ik niets van binnen, en dan twijfel ik of het de baby was of niet. Geen idee wat er anders voor kan zorgen dat mijn arm omhoog gewipt wordt anders:p

Deel Deze Pagina