Bewegingen kindje paar vragen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukoldaatje, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ik krijg ook geen echte schoppen hoor... Meer billen die ineens omhoog steken, of een knietje oid.. (of gekriebel tegen mijn blaas.. ;))

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    En ik maar wachten op meer en hardere trappen. Dacht echt dat dat alleen maar erger zou worden *schaam*.

Nog vraagje, als je vanaf 28 weken je kindje minimaal 10 keer per dag moet voelen, telt die tien keer dan ook bv als he smorgens tussen zeg 7 en 8 die tien keer gevoeld hebt? En derest van de dag dan niets?

En hoelang is dan een dag? 24 uur, of 12 uur?

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    In principe neem ik aan dat die bewegingen sochtends ook mee tellen ja..

Maar als je de rest van de dag echt NIETS voelt, dus geen gekriebel, schuien oid dan zou ik persoonlijk bellen
    Na 28 weken dan he want daarvoor hoeft dat dus niet ;)

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ow en trouwens je hoeft je echt niet te schamen hoor dat je dacht dat de trappen alleen maar erger worden enzo , ik dacht dat ook
    Maar denk ook dat dat normaal is bij een eerste kindje

Ik moest ook even wennen toen alles van schoppen naar schuiven en porren ging:)

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Haha ja je weet helemaal nog niets als je voor het eerst zwanger bent. Je denkt vanalles haha voor jezelf..

Eigenlijk heel logisch de ruimte wordt minder, dus hoe kan dan zo n ukkie nog een flinke uithaal maken? Haha nooit bij stilgestaan.

Ik denk ook dat ik dan wel aan de bel zou trekken, als ik smorgens bv die 10 bewegingen zou hebben gevoeld, maar vanaf dan niets meer.

Vroeg me af of dat dan al voor die 10 keer geldt, of dat je dan idd echt actie moet ondernemen. Of dat alleen mensen zoals ik dan meteen in paniek aan de foon hangen hahahaha!?

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je laatste stukje snap ik niet helemaal?

Ik heb 2x gebeld voor minder leven...
    Dan kwamen ze hartje luisteren en hebben me toen voor alle zekerheid naar het zieke huis gestuurd voor een ctg
    En ne raad het al.. Eenmaal aan de ctg ging ie helemaal los :p

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hihi zie t, snap het zelf ook niet zo goed meer..

Ik bedoelde of je tien keer die je per zou moeten voelen, verspreidt over de dag moet voelen, of dat je bv smorgens wel tien bewegingen geteld hebt, maar daarna niets meer op die dag.

Dan heb je dus officieel die tien keer wel gevoeld, maar wel geconcentreerd op 1 moment.

Pfff ingewikkeld om uit te leggen wat ik bedoel.

Ik zou dan ook direct bellen als ik smorgensvroeg 10 bewegingen geteld heb, maar daarna niets meer.

Zou het officieel dan al goed zijn, omdat je al die 10 bewegingen gevoeld zou hebben?

Hoop dat je me volgt..?

Met hoeveel weken heb jij gebeld voor weinig leven?

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja nu snap ik je wel haha

Ik moet eerlijk bekennen dat ik geeeen idee heb hoe zedat doen..
    Zou me ook niet zoveel uitmaken haha want ik zou dan alsnog bellen :p

Eehh ik geloof 1x rond de 27 weken ofzo...
    Want meestals doen ze pas vanaf 30 weken een ctg als ik het goed heb
    Omdat je anders kans heb dt de ctg niet goed gaat omdat het kindje dan nog klein is...
    Dus dan zou het kunnen dat ze het hartje gevonden hebben en bijv daarna wegzwemt en dat ding het hartje dus niet meet

Maar ik had geluk hij bleef op dezelfde plek :)
    En daarna geloof iets van 32 weken ofzo

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hihi gelukkig..vond het ook lastig uitleggen.

Oh wist k ook niet dat ze pas vanaf 30 weken een ctg doen.
    Nou hoop ik maar dat ik die niet nodig ga hebben en de kleine lekkr veel blijf voelen.

Hoeveel zou een baby slapen in je buik qua tijd?

10. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Hier wisselen rustige dagen zich af met hele drukke dagen.

Denk dat slaaptijd verschilt of dat ze misschien soms lekker relaxen in de buik.

Ik denk wel 10 bewegingen de hele dag door. Als je t alleen maar een uurtje in de ochtend voelt en rest van de dag echt helemaal niks zou ik t in ieder geval niet vertrouwen en bellen, al is t voor overleg ;)

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja dat zou ik ook idd doen hoor. Maar vroeg me af hoe het nou officieel zit met die 10 bewegingen per dag.
    Dan zou het eigenlijk moeten zijn: 10 bewegingen minimaal verspreid over de dag.

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik heb geen idee hoelang een kindje slaapt...

Maarja daarbij elk kindje is weer anders... Ook in de buik

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Precies, allemaal individuutjes, die allemaal hun eigen ritme hebben...

Deze beeb hier heeft weer een drukke dag, hele dag door in touw..weinig slaap..

Het wisselt hier ook dan weer paar dagen super druk (of dan voel ik het beter) en dan weer paar dagen stuk kalmer.

Geef mij de drukkere periodes maar ;)

14. ducatigirl

24 aug 2008
    38
    0
    0
    Bij mn eerste zwangerschap had ik ook soms dagen dat ik mn kindje minder voelde..
    Mn gyn raadde me dan aan cola te drinken en op mn zij te gaan liggen, wat meestal hielp.
    Heb wel al ondervonden dat wanneer je erg veel bezig bent met de bewegingen te voelen, je ze minder voelt... Blijkbaar een soort spanning, die je baby 'tegenhoud' zich minder te bewegen!
    Succes en maak je maar geen zorgen!

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je beebje schijnt trouwens ook te bewegen als ie slaapt....
    Hij hoeft dus niet perse wakker te zijn... Ja als ie helemaal los gaat wel denk ik :p
    Maar de wat rustigere bewegingen kunnen dus ook als ze slapen

16. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik kan me hier ook altijd heerlijk druk om maken :D
    Soms is beebje een paar dagen best druk, ondanks voorliggende placenta voel ik haar dan door de dag heen heel wat keren. En andere dagen... dan voel ik haar een paar keer, vaak ook nog zachtjes, and that's it... Maar zeker op mijn termijn is dat ook nog heel normaal natuurlijk. Ze hebben inderdaad gewoon drukke dagen en rustige dagen! En ivm placentaligging maakt het bij mij ook nog eens enorm uit hoe ze die dag ligt, kopje naar onder of beentjes naar onder (voel haar onderaan wel).

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hij lag vandaag overdwars geloof ik. Had een hele ochtend in mijn zij flinke schoppen haha...

Hele ochtend was tie actief, nu weer even niet .

Mijn placenta ligt tegen mijn rug aan. Dus die zit niet als een stoot kussen in de weg.

VInd het ook wel fijn dat andere kindjes ook drukke en mindere drukke dagen hebben.

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat moet wel, want mijn dochter bewoog echt de hele hele hele dag altijd! Die voelde ik voortdurend, vanaf 16 weken dagelijks en in toenemende mate. Alleen de laatste week werd het ietsje rustiger... :)

19. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik heb ook af en toe een dag/nacht ertussen zitten waarvan ik denk..kleintje moet jij niet eens slapen...maar dan zal het ook wel gewoon tussendoor slapen, anders zou het wel heeeel lang achter elkaar wakker zijn.

Vind zulke dagen wel het fijnst. Laat m maar lekker bewegen zodat ik het voel. Geeft mij rust en vertrouwen zeg maar.

20. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Kleine bewegingen zijn ook bewegingen. En ik voel ook niet alles. soms gaat indd mn arm op en neer of zie ik mn buik bewegen maar voel ik het niet.

En soms schrik ik in de ochtend wakker met 'hij beweegt niet' in mn hoofd, maar als ik dan ontbijt heb gemaakt en op de bank zit begint tie te kriebelen.
    Blijkbaar moet hij af en toe ook ff rustig opstarten in de ochtend ;)

Deel Deze Pagina