Ik heb laatst gelezen dat geloof ik op mijn termijn 33 weken een baby wel 5000!! Bewegingen op een dag maakt. Was volgens mij op babytjes.nl Hier krijg ik trouwens wel echte trappen soms hoor of ik heb een krachtpatser baby in mn buik . Want als ik op mn zij lig word ik soms "opgetilt". Hier heb ik avond/nacht/ochtend beeb overdag is kind lekker rustig alleen aan het hikken of uitrekken.
Herkenbaar!! Vaak als ik geplast heb gaat ie me kriebelen (als ik direct opsta), als ik ga liggen voel ik de ploffen weer. Soms is hij al wakker voordat ik dat ben, of in elk geval in beweging. Ja apart he, dan zie je je buik bewegen, of voel je je arm omhoog komen, maar dan voel je van binnen niets. Vanmorgen was hij telkens aan het schuiven, wel een keer of 5 achter elkaar..wat ie aan t doen was hahaha... Nu voel ik m heeeeeeeeel laag weer kriebelen. Poeh 5000 bewegingen, das een berg. Daar voel je dus maar heel weinig van. 'Ze' zeggen toch dat je vanaf een week of 28 elke dag wat moet voelen, en dat het vanaf 30 weken weer minder wordt dat voelen omdat ze minder ruimte hebben? Klopt dat? Dat je na de 30 weken idd minder voelt? Haha ik kijk nergens meer van op hoor, ik heb zo een beeld voor me waar dus de helft niet van klopt. Ben graag goed voorbereidt
Zolang je maar gewoon wat voelt. Vaak als baby groeispurt heeft zijn ze ook wat rustiger. Dat is mijn ervaring nu in elk geval. Na een paar rustigere dagen is die vaak weer enorm aanwezig. Het wisselt elkaar af. En hij is ook wel eens in de nacht bezig, maar normaal slaap je dan gewoon dus heb je het niet door. En als ze overdag veel tukken heb je kleine bewegingen maar niet die hele volksverhuizingen daar binnen. Ik ben zelf ook niet zeker meer in zwangerschappen maar probeer het toch wat los te laten, anders maak je jezelf hard gillend gek.
Mijn kindje was tot week 30 ong rustig. Ik slikte 1,5 maand bijna tramadol en ik denk dat baby net als mama suf werd. Toen ik 32 weken was stond er onder mn banner inderdaad dat ik minder beweging zo voelen. Nou baby is weer volop aanwezig hoor. Ik heb dus de periode van baby "moet" druk zijn niet zo ervaren omdat ik dus "zware" medicatie slikte.
5000 bewegingen is wel erg veel. Maak er maar 500 van Is overigens ook behoorlijk veel (zeker als je je kleintje voor hebt liggen en je placenta achter, auw auw)
Heb ik ook Angelique, ben benieuwd of hij mij ook pijn gaat doen. Tot nu toe zijn het alleen flinke kriebels, duwen, en aardverschuivingen zeg maar nog geen pijn..
bij mn eerste dochter deed t geen pijn als ze schopte. ze bewoog trouwens wel veel. ook na de 30 wkn! werd niet minder hoor. het is ook een zachtaardig meisje geworden. mn 2e dochter was wat flinker en haar bewegingen voelde echt krachtiger aan! en t deed ook wel eens pijn! ze is ook een wat potiger meisje!wat hardhandiger en drukker in haar doen.ze zijn nu 5 en 7 maar ik zie die bewegingen in mn buik gewoon terug in hun gedrag. grappig!
Ik voel(de) het na 30 weken niet minder, wel anders omdat de ruimte zo klein wordt. Ik vind het pijnlijker nu omdat ze nogal pittig is blijkbaar. Ook zie je niet een plekje bewegen zoals bij 20 weken, maar de hele buik schudt op en neer (dat was al een tijdje zo maar is niet veranderd na 30 weken bij mij, ook niet in mijn eerste zwschap).
Interessant om te weten hoor. Nu is onze zoon weer even wat rustiger. Gisteren ochtend leek het wel kermis in mijn buik. Je zag m gewoon heen en weer golven. Gisterenmiddag was het rustig. Begin van de avond kriebeltjes. Later op bed, amper wat te voelen... Ik dus slecht in slaap want savodns is hij meestal op zijn drukst. Vanmorgen om 7 uur was het weer feest in mijn buik, hij ging me een potje tekeer. Toen mijn zoontje om 800 wakker werd kreeg ik flinke trappen. Nu is hij stil. Jammer. Meestal is hij druk actief bij mijn bakkie thee bij het ontbijt. Kan er niets aan doen, maar blijf er zo onzeker door. Hij is gewoon vanochtend al flink actief geweest hoor. Alleen omdat hij nu opeens een ander ritme aanhoudt, schrik ik.