Hallo! Even een vraagje voor de meiden die in het ziekenhuis zijn bevallen (zonder medische indicatie!). Wanneer zijn jullie naar het ziekenhuis gegaan? Bij hoeveel cm ontsluiting? En onder welke omstandigheden? Bijv. als je ver van het ziekenhuis woont, slecht weer etc. En hoelang ben je in het ziekenhuis gebleven? Ben benieuwd naar jullie reactie's!
Ik had de vk gebeld omdat ik bloedverlies had. Ze wou eerst niet meteen komen, behalve als het erger werd. Toen heb ik een uur later teruggebeld en gezegd dat het erger is geworden. Ze ging toucheren en toen had ik 7 cm ontsluiting. Dus meteen naar het ziekenhuis, maar had nog geen weeën en vliezen waren ook nog niet gebroken. We moesten ongeveer 20 minuten rijden en het was ongeveer net zo koud als nu, maar het was niet glad en volgens mij lag er geen sneeuw. Ik ben na de bevalling nog een paar uurtjes in het ziekenhis moeten blijven, maar dat was omdat ze nog een bloedonderzoek moesten doen. Anders mocht ik meteen naar huis.
Ik had 7cm ontsluiting en toen moesten we heel snel naar het zh gaan, dat 20min verderop lag, het was erg wam buiten!! Ik mocht 2uur na de bevalling weer naar huis
ik wou eiegenlijk thuisbevallen, maar naar een uur gingen mij weeen over in een weeenstorm (4 cm) het was nacht en daar was ik erg blij mee, want ik schreeuwde het uit in de auto en ik had alleen een badjas aan. ik wou dus pijnstilling maar ze wouden eerst een ctg maken (7cm) en toen bleek de hartslag van ons kindje niet zo goed, dus toen is ze er zo'n beetje uitgerukt!!! ik was in 4.5 uur bevallen. ik ben in totaal ongeveer 12 uur in het ziekenhuis geweest. ze wouden ons kindje even in de gaten houden. ze deed het trouwens na de bevalling wel goed hoor maar door de heftige bevalling had ze wat opstart problemen gehad. en ze wouden mij in de gaten houden omdat ik veel bloed verloren was.
Ik had al een avond + ochtend voorweeen gehad. Daarna 2 uur lang om de 5 minuten. Verloskundige gebeld, maar die was dat weekend vrij, dus vervanger gebeld (in stadje verderop) en van haar mocht ik meteen naar het ziekenhuis. Daar aangekomen bleek ik nog maar 1.5cm ontsluiting te hebben, maar ze heeft mijn vliezen gebroken en meteen weeenstorm. 2 uur daarna was mijn dochter er. Maar ze kunnen je ook gewoon weer naar huis sturen met 1.5cm, gelukkig heeft zij dat niet gedaan. (was ook al 10 dagen overtijd, anders werd ik toch ingeleid 2 dagen erna)
Bedankt voor jullie reactie's! Mijn vk zei dat we pas met 7 cm naar het ziekenhuis zouden gaan als het zover was. Maar ik schrok daar heel erg van, want dat lijkt mij dus veel te laat! Het is toch zo dat rond de 8 cm de weeën het heftigst zijn en dat je dan ook misselijk kunt worden? Ik zou graag in alle rust naar het ziekenhuis willen gaan, daar nog even kunnen douchen, eventueel in bad... Vandaar mijn vraag Ik dacht dat je normaal rond de 4 cm naar het ziekenhuis gaat... Of ben ik verkeerd voorgelicht
Het ligt denk ik ook aan de vk hoor want ik mocht met 4cm als ik wilde al naar het ziekenhuis maar omdat het nog wel te doen was en ik niet het idee had snel te bevallen (wist ik veel dat een 2de bevalling veel sneller ging...) heb ik zelf gezegt oh we wachten nog wel even we zouden immers zo in het ziekenhuis zijn was ongeveer 10min. met de auto. Maar 25min later had ik mijn dochtertje al vast ging ineens wel heel snel haha. Ik ben niet meer naar het ziekenhuis geweest dus. Maar nu moet ik direct komen zodra ik ook maar denk dat ik ga bevallen ik moet in het ziekenhuis bevallen ivm complicatie en medicatie. Dus dit keer niet wachten gewoon meteen gaan en melden in het ziekenhuis. Ben dan nu ook wel onder controle van de gyn.
ik ben naar het ziekenhuis gegaan met 9cm ontsluiting...Ik wilde heel erg graag thusi bevallen maar had al een nacht en een dag ween en ik trok het gewoon niet meer. Dus naar het ziekenhuis voor weenversterkers. We moesten iets van tien minuten rijden ofsow en heb er een kwartier over gedaan om van mn bed in de auto te komen hahaha, wat een weeen... Het was erg warm overigens. Ik moest een nacht in het ziekenhuis blijven doordat ik flauwviel door uitputting en heel veel bloedverlies. xxx
Mmmm, weet niet of het te vergelijken is, want is Belgie is een ZHbevalling de standaard... Ik ben 's ochtends wakker geworden toen m'n vliezen braken om 7h35. De kraamafdeling gebeld en ze zeiden dat ik op het gemakje mocht komen. Eerste krampjes zijn begonnen rond 9h, rond 11h kregen ze een scherper kantje en zijn dan maar vertrokken rond 11h30 - het ZH was 10km verder. Daar vroegen ze zich al af waar ik bleef Om 12h30 hebben ze de eerste keer de ontsluiting gevoeld: 4cm.. 3 uurtjes later lag ze op m'n buik...
Ik werd om 3 uur snachts vertrelt, bij 1 cm ontsluiting, dat ze verwachtte dat ik om 7 uur sochtents ruim 4 cm zou hebben en naar het ziekenhuis kon gaan. Dus ik dacht ook 4 cm. (uiteindelijk had ik 7 uur sochtents nogsteeds 1cm ontsluiting, dus ben alsnog naar het ziekenhuis gegaan haha, omdat de verlos de vliezen niet kon breken bij 1 cm)
ik hoorde 'altijd' rond de 6 cm.. maar hier mocht ik komen als het niet meer ging thuis. Weeen begonnen snachts, om half 3 had ik ze om 5 minuten en de vlos gebeld. Die is gekomen. Om 8 uur weer en toen had ik nog steeds maar 1 cm ontsluiting. Dus de afspraak was: Om 11 uur in het ziekenhuis, omdat het duidelijk zwaar werd al voor me. Maar als ik het eerder niet meer trok, mocht ik eerder komen. Om half 10 was ik daar dus.. na alweer 2 uur weeen om de 2 minuten. Maar helaas indertijd nog amper 2 cm ontsluiting. Maar de vlos had de verpleging doorgegeven dat ze 'maar lekker in bad moesten zetten' dus dat was wel prettig.. werd gelijk goed voor me gezorgd Uiteindelijk s avonds bevallen om 20.45 .. na hechten etc was het 22.30 uur.. dus ik moest sowieso een nacht blijven. Omdat ik de volgende dag niet kon plassen én onze dochter een kort moment tijdens het drinken stopte met ademen, kwam er nog een dagje bij... complicaties dus. Anders had ik smorgens op het gemak naar huis gegaan. 2e kindje ben ik ingeleid... smiddags bevallen en in principe mocht ik na 4 uur naar huis. Ik kon echter weer niet plassen -de volgende ochtend wél.. dus toen mocht ik naar huis.
met ca 4 cm. De vlos had thuis mn vliezen gebroken. Kon toen op mn gemak naar het ziekenhuis (30 min rijden) en de vlos zou later komen, want het zo nog wel even duren.... 3 uren later was onze kleine er. Twee uurtjes later (inlc 1 uur hechten) stond ik weer buiten...
Ik dacht ook met 3-4 cm. Tenminste dat kreeg ik te horen Ik wilde sowieso in het ziekenhuis bevallen. Zou die dag eigenlijk ingeleid worden. 's Nachts begonnen de weeën en 's ochtends belde ik het ziekenhuis. Dat moest ik toch wel omdat ik op de planning stond voor inleiding en moest bellen of er een kamer beschikbaar was. Heb toen wel gemeld dat ik dacht dat ik misschien wel weeën had. Rond 07.30uur kwam ik aan in het ziekenhuis en rond 08.30uur werd ik getoucheerd, zat toen op 3cm. Om 15.48uur is onze dochter geboren (na ruim een uur persen). Mocht de volgende dag richting de middag naar huis. We moesten beiden ter controle een nachtje blijven (ik ivm hpge bloeddruk en mijn dochter ivm meconium in het vruchtwater).