prednison en zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door pcla2006, 28 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pcla2006

pcla2006 Lid

31 mei 2006
    71
    0
    0
    almere
    Hallo

Ik heb vandaag een darmonderzoek gehad wegens aanhoudende klachten
    Nu is er uit gekomen dat ik een chronische darmonsteking heb.

Maar ik moet nu beginnen met prednison en ik maak me erg veel zorgen om de baby.

Ik heb gegrepen dat het kindje ook wat van het medicijn binnen heeft gekregen en dat het na de bevalling na gekeken moet worden.

Hoe zit het met de ontwikkeling van de baby en hoe is na de bevalling moet ik dan langer blijven hoe lang duurt het voor dat de baby weer de oude is? En houd het kindje er iets aan over?

ik hoop dat u mijn vraag kan beantwoorden.
    Alvast bedankt

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Flower,

voor de precieze rissco's bij het kindje moet ik je verwijzen naar de gyn, die weet dit precies. Besef dat wanneer een medicijn echt schadelijk voor het kindje zou zijn, het niet wordt voorgeschreven. Het feit dat er na de geboorte gekeken wordt door een kinderarts is eigenlijk protocol bij medicijngebruik tijdens de zwangerschap. Hij/zij kijkt en onderzoekt of het kindje goed reageert na de geboorte en kan eventueel een behandeling starten. Maar meestal, als er maar even sprake is geweest van medicijngebruik, is het dus puur voor de zekerheid en mede daarom wordt een kindje ook vaak 24 uur ter observatie opgenomen. Maar dus puur protocollair.
    En nogmaals, voor de precieze effecten kun je beter even contact opnemen met de gyn.

Groetjes Brigitte

3. pcla2006

pcla2006 Lid

31 mei 2006
    71
    0
    0
    almere
    Bedankt voor u reactie. Ik ga zeker dit nog eens met de gyn bespreken maar ik ben wel even blij met dit antwoord.

Dank u wel

Deel Deze Pagina