bewegingen van mn kindje pijnlijk!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door maris05, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maris05

maris05 Lid

6 dec 2010
    82
    0
    0
    visagiste voor een groot cosmeticahuis
    alkmaar
    ik weet niet of het gewoon aan mij ligt maar ik ben nu 35+5 dagen zwanger en ik vind de bewegingen,zeg maar stompen van mn kind echt pijnlijk worden. Ik ben vrij slank van nature,46 kilo bij een lengte van 1.68m en nu 54 kilo dus heb al vaak het gevoel dat ik te kort ruimte heb. soms duwt mn kindje het hele lichaam 1 kant op of voel ik letterlijk voeten,handen en schouders keihard tegen de binnenkant aanduwen en dit doet zo'n pijn dat de tranen in mn ogen vliegen,dat is toch niet normaal??? of wel???

2. versace cristal

versace cristal Actief lid

24 jan 2011
    184
    0
    16
    drenthe
    Kan wel hoor...Ik ben zelf ook heel slank...Me meisie lag al heeel vroeg met dr hoofdje na beneden maar als ze dan een voet of een handje naar de hoofdje deed dan kon ik daar echt even beroerd van worden..een soort messensteek..alsof ze door de vliezen van mijn lies heen brak sjonge jonge...
    Ik ben 38 week en als ze zich omdraait dan komt echt letterlijk 1 kant omhoog te staan en dat voelt een beetje beurs...Als je een blauwe plek heb en daar op druk...
    De VK zei dat dat goed mogelijk is.dat ik miss wel een blauwe plek van binnen heb...ik voel haar alsof ze soms zo door me huid heen komt...
    Ik ken ook iemand die gekneusde ribben heb gehad maar ook gewoon blauw aan de buitenkant van de buik was hoor...
    Dus t is helemaal niet gek wat je voelt...
    Waarschijnlijk heb je net als ik alleen maar een dikke buik en verder wat dikkere borsten met wat dikkere billen en verder helemaal niet..
    Bij kan je van achteren niet eens zien dat ik zwanger ben..en dat terwijl ze dr al bijna aankomt :D
    Ik ben echt supertrots op mijn Mamalijf!!!

3. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik ben bang dat het "normaal" is :( ik ben ook vrij slank....weet niet of dat ermee te maken heeft overigens....maar hier doen de bewegingen ook zeer...de baby is ook een hele drukke, dus ik vraag ook wel eens met tranen in mn ogen of de kleine een beetje rustiger met mama wil doen :)

4. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

17 apr 2009
    490
    0
    16
    Hier hetzelfde. Gisteravond kon ik er niet van slapen, zo'n zeer als het deed. Mijn meisje was zich even lekker aan het uitleven en ik kon wel janken van de pijn. Ik hoop maar dat ze snel komt....

5. giraf

giraf Niet meer actief

Is inderdaad volgens mij vrij normaal...
    Hier kijken mensen soms vol verbazing naar mijn buik als de kleine zich weer eens aan het rekken en strekken is :$ je ziet mijn buik gewoon door mijn trui heen op en neer gaan.. en hard! ;)
    Had eigenlijk gehoopt dat het over een paar weken minder zou worden ivm dat hij minder ruimte gaat krijgen, maar ik zie dat jullie er met 38 weken nog 'last' van hebben :(

6. maris05

maris05 Lid

6 dec 2010
    82
    0
    0
    alkmaar
    het is toch altijd fijn te lezen dat je niet de enige op de wereld bent met je klachten:) bedankt meiden!! volgens mn verloskundige heb je,als je wat slanker ben er meer last van omdat je minder beschermend vetweefsel aan de binnenkant heb die er voor zorgt dat je het niet letterlijk op je zenuwen voelt zoals wij dat dan ervaren......naja....blijven ademhalen dan maar....

7. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja kan zeker! Ik herken het ook wel! Ons dametje ligt al 2,5 week ingedaald en sinds die tijd als ze beweegt gaat mijn hele buik op en neer.. af en toen is hij zo anders van vorm.. mijn man vindt het echt freaky om te zien haha!!! Ik voel het ook op 2 plekken nu, mijn hele buik dan en rechts onderin, lijkt wel alsof ze zich afzet tegen mijn rechterheup... kan dat??? Dat is zeer pijnlijk als ze dat doet... rechts op het bot!

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik ben lang en dik :D (1.80 en 120 kg) en de bewegingen doen net zo goed zeer. Vooral als ze zo langs je buik draaien en duwen met billen en benen.

De vk zegt ook dat mijn buik tot het nokkie vol zit (heb niet zo'n heeeele grote buik) dus dat is niet zo raar.

Hoort erbij!

9. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    hier ook lang en dik:D (1.80 en ahum 127 kilo) en bij mij doet het ook pijn!

10. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    1.80 en inmiddels 98 kilo, maar ook vrij pijnlijk af en toe. Het is af en toe net of hij expres met z'n vingers zo langs de rand van m'n buik duwt! Of er gaat een hele bobbel van links naar rechts, ziet er idd freaky uit!

11. maris05

maris05 Lid

6 dec 2010
    82
    0
    0
    alkmaar
    even voor de duidelijkheid,ik zeg niet dat dames die wat voller zijn het wel niet zullen voelen maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal,bedoel het dus niet verkeerd he lieve meiden!!! ben gewoon opgelucht te horen dat er meerdere dames last van hebben ongeacht gewicht:)

12. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Nu met 36 weken merk ik ook dat beweging soms pijnlijk kan zijn. Vooral in bed merk ik het als ze echt druk bezig is. Er zit boven mijn navel ook een flinke blauwe plek, maar daar zit ook continue een voetje te duwen. Soms ga ik 's nachts even op handen en knieén in bed zitten zeg maar, dat scheelt vaak wel wat.

Deel Deze Pagina