Hallo meiden, Vanaf ongeveer week 20 voel ik ons kleine meisje regelmatig schoppen, de ene keer schopt ze me helemaal lam en de andere dag is ze weer iets rustiger, dan moet ze zeker ff uitrusten hahaha.... Nu sinds een paar dagen voel ik dat er iets veranderd is, het zijn geen schopjes meer, ok heel af en toe wel maar tis nu meer een glijdend gevoel Moet zeggen dat ik af en toe wel zoiets had van o jee wat schopt ze veel en helemaal als ik sávonds lekker wilde gaan slapen maar nu verlang ik er alweer naar en denk ik weleens he geef me eens een flinke schop. Ik voel haar wel maar op een heel andere manier. Wie herkent dit? Liefs Palmie
ja dat is heel normaal.. ze heeft gewoon niet zoveel ruimte meer dus je voelt nu gewoon haar bewegingen/schuiven.. er is geen ruimte om je uitgebreid in elkaar te boksen haha
Ja hoor! En dat glijdende... ik voel af en toe dus echt ledematen langs mijn hand glijden, geweldig toch! Soms wel schopjes, maar het ligt eraan hoe het ligt denk ik. Ik heb een wiebelkont, die zorgt altijd weer voor verrassingen voor mama. Laatst een primeur met de hik. Hahaha. Dat was ook schattig en ook dat voelt weer heel anders dan dat langs 'glijden' of schoppen.
de hik komt hier zo'n 2 a 3x per dag voor.. wordt zelfs wat irritant haha en idd ook ledematen steken hier soms gewoon uit mijn buik haha
Ik ben nu ook 28 weken en sinds deze week heb ik dat idee ook. Onze kleine man schopt nog steeds behoorlijk, maar het is ook net of de kleine glijdt of golfbewegingen maakt, het is idd anders. Zolang het beweegt en je het goed voelt is er niks aan de hand!
bij mij is dat ook sinds een paar dagen, soms krijg ik nog wel eens een schop, maar meer dat ie nu langs mijn buik wand glijd, wel een apart gevoel, gisteren avond zag ik voor het eerst een teut in mijn buik komen, en vervolgens draaide hij zich om en was het een golfslagbad hihi... ben vanmorgen bij de vk geweest, en ze hebben hem voor de eerste keer kunnen voelen, hij lag met zijn rugje links en met zijn hoofdje naar beneden. vandaar dat ik dus de schopjes tegenwoordig meer boven mijn navel voel.
Goedemorgen allemaal, Zit ik gister nog te melden dat ik geen echte schopjes meer voel en nu heeft ze me vanaf 3 uur helemaal munt geschopt hahaha en nu is ze moe! Sjee wat een verschil kan dat toch zijn elke keer, maar wel een heel goed gevoel! Liefs Palmie
Hier wisselt het steeds. Af en toe voel ik ook wat langsglijden. Soms is er een gerollebol ofzo in m'n buik. Soms schopjes en af en toe wat gekietel met de handjes. Moet zeggen dat de kleine de laatste 3 dagen een stuk drukker is. Volgens mij volop aan het bewegen De hik heb ik nog niet herkend.
^^ ja ja wat jij schrijft is allemaal heel herkenbaar, hier ook veel variatie in het programma haha. Tis me een circus artiest.
hallo! Misschien een rare vraag maar waar voelden jullie het kindje het eerst? ik ben nu 20,5 week zwanger en voel telkens plopjes in mn onderbuik. Net iets onder mn broekrand. Klopt het dat dit de kleine is??? Ik heb wel zo'n idee maar is dat dan niet te laag??? Leuk trouwens om al jullie ervaringen te lezen, dat is hetgeen wat mij ook nog te wachten staat. Speciaal lijkt me dat om het op verschillende manieren te voelen!! Groetjes...
Dat kan heel goed dat dat je kleine is, ligt er natuurlijk ook aan hoe het ligt en die plopjes onderin heb ik nu ook vaak hoor. De bewegingen zijn elke keer zo verschillend maar ik weet zeker dat je het op een dag zeker weet, ja dit is mijn kleintje
Ja, ik voel eigenlijk alleen onderin elke keer plopjes. Als ik even rustig zit ofzo. Ik heb wel heeeel sterk het gevoel dat dit onze kleine is. Maar goed, vrijdag hebben we de 20 weken echo en dan zullen we zien hoe hij/zij ligt! Bedankt voor je reactie!!
Die plopjes worden snel schopjes en over een maandje heb je een hele serie van gymoefeningen die je kan voelen. Ik kan sinds een week ook duidelijk voelen als de kleine de hik heeft. Ik had de plopjes met 16/17 weken, precies waar jij ze beschrijft, het ligt denk ik ook aan hoe het kleintje ligt, hoe de placenta ligt (nou ja, bij mij lag hij voor en dat heeft mijn gevoel niet tegengehouden). O ja en hoe druk het kindje is. Onze frummel is een wiebelkont, ook op echo's was er geen land mee te bezeilen
Ik ook nog niet. Ik voelde de kleine schuin links onder m'n navel, als je een lage broek draagt idd op die hoogte.
Bij mij veranderen de bewegingen ook met de dag. Ik voelde hem voor het eerst bij 13 of 14 weken. Toen was het nog zacht gekriebel aan mijn buikwand. Bij 18 weken voelde ik plopjes onderin mijn buik. Daarna werd het af en toe een duw en sinds een paar weken stuitert hij echt door mijn buik. Hebben jullie dat ook dat hij echt dag en nacht aan het keten is? Ik begin me zo langzamerhand echt af te vragen of hij straks als hij geboren is ooit zal gaan slapen. Hij ligt namelijk nooit stil. Althans, zo voelt dat Hij kan ook zo hard trappen dat hij soms de laptop bijna van mijn schoot trapt. Mijn buik schommelt ook echt alle kanten op en ik voel regelmatig een hard stuk voorbij schuiven. Volgens mij heb ik nu ook 2x gevoeld dat hij de hik had. Gister voelde ik namelijk een irritant getik ter hoogte van zijn hoofd. Eerst dacht ik nog dat er een adertje werd afgekneld ofzo. Maar hoe ik ook ging liggen, het getik bleef. Na een kwartiertje hield het op. En vanochtend had ik het weer. Hebben jullie enig idee tot wanneer die bewegingen zo heftig zullen zijn? Ik heb nu namelijk al 3 nachten achtereen geen oog dicht gedaan omdat die kleine zo druk doet. Ben zo langzamerhand wel toe aan wat slaap