bewegingen voelen anders dan anders..

Discussion in 'Zwangerschap' started by oxbow, Nov 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Zwangerschap nummer 5 en ik ben gewoon vergeten hoe het echt met die andere was wat bewegen betreft.
    Naar mijn idee hadden die ook weleens een aantal dagen dat ik ze weinig voelde of minder hard dan anders.

Nu heb ik dat dus sinds gisteren met ons mannetje.
    Normaal 's morgens een drukte spookje en gisteren ook gewoon gevoeld in de ochtend.
    's middags ook nog wel, maar een stuk minder.
    's avonds in bed is hij ook altijd aan het draaien en doen en voel ik hem ook aan alle kanten, maar gisteren dus niet.
    Wat we ook probeerde hij liet zich niet voelen, 1 keer dacht ik volgens mij moet dit hem wezen, maar mijn darmen waren ook vervelend waardoor ik weer ging twijfelen.
    Vannacht tot half 3 niet kunnen slapen en hem toen duidelijk een keer gevoeld.

Niets aan de hand denk je en waarom zou ik me echt druk maken, dat weet ik ook niet.
    Misschien door de verhalen die je wel om je heen hoort?
    Ik heb hem in ieder geval vandaag ook gevoeld maar in de verte niet overduidelijk en niet zoals ik gewend ben.

Zou hij nu gewoon een groeispurt hebben dat hij gewoon wat rustiger is?
    In principe weet ik van mijn andere dat ik ze wel overduidelijk voelde bewegen op dit termijn.
    Het is net zo'n grensgeval van wel of niet dagelijks voelen nu.

Ik maak me druk om niets dat weet ik nu al en misschien kom ik heel aanstelliger overkomen, maar ik vroeg me echt af waarom hij minder actief zou kunnen zijn.

De 2 dingen die ik dus kan bedenken zijn:
    Dat hij een groeispurtje heeft en daar zijn energie in stopt of dat hij zo ligt dat ik hem ook niet goed kan voelen.

2. muppet83

muppet83 Bekend lid

Nov 2, 2011
    678
    0
    0
    misschien is die wel gedraaid en voel je hem in die huidige positie wat minder.
    maar lijkt me wel ff raar, als je hem op de 'vaste beweegmomenten' even niet voelt. of zijn ritme ligt wat anders. misschien is vooral wat drukker als jij slaapt bijvoorbeeld?

3. Jantine

Jantine Bekend lid

May 8, 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Ik vond dat ook lastig,die termijn waarbij je hem niet altijd hoeft te voelen maar wel vaak voelt en dan ineens weinig. Bij mij hielp het ook totaal niet dat ik er wat gespannen over was. Misschien kan de verloskundige je geruststellen door even het hartje te luisteren?

4. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

Jun 6, 2013
    3,850
    1,075
    113
    Ja dat heb ik nu ook. Maar dat is niet erg

5. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    heb ik ook gehad

bij mij was het zo dat mn dochter met haar rus tegen mijn buik was gaan liggen en haar hoofd omhoog dus bij mijn borsten.

alle bewegingen die ze dan maakte gingen richting mijn rug en daar zit geen gevoel.

dus het klopte idd dat ik haar bijna niet voelde. dat was overigens met 28 weken.

Share This Page