Hallo dames, Vandaag kwam de vk tot de conclusie dat mijn kindje nog niet is ingedaald, terwijl dat wel zou moeten. Ik ben nu 37 weken en 2 dagen ver. Als de baby volgende week nog niet is ingedaald moet ik naar de gyneacoloog. Maar... (vergeten te vragen ) wat doet die gyn. dan voor onderzoek? Een echo of inwendig? Ik ben benieuwd, er forumt hier vast wel iemand rond die mij dit kan vertellen. Groetjes, Anakin.
ja ik had dat ook. Ik kreeg toen bij de gyn een echo en dan gingen ze kijken of er een reden voor was dat ze nog niet ingedaald was en 9 van de 10x is daar geen reden voor. Gewoon uitwendig en verder lijkt het op een vk afspraak. Ik moest met 40 week weer komen omdat hij vond dat ze wel erg hoog in de bekken lag. Maar ik ben met 39,2 dagen bevallen dus was niet nodig
Ook ik moest naar de gynaecoloog bij mijn eerste kindje. Geen inwendig onderzoek aangezien het kindje bij de gynaecoloog wel ingedaald bleek te zijn. Het bleek een stuiterbal, want later bij de vk lag ie er weer uit. Ik geloof dat wanneer het kindje echt niet ingedaald is dat ze ook je bekken bekijken (inwendig?) of het wel breed genoeg is. Bij mij vroeg de gynaecoloog naar mijn schoenmaat . Er blijkt een samenhang te zijn tussen een kleine schoenmaat (34/35) en een te smal bekken. Uiteindelijk is de bevalling begonnen met het breken van de vliezen. Ik moest toen wel direct gaan liggen (voor het geval de navelstreng eerst zou komen en in het gedrang zou komen). Tijdens de bevalling is het kindje ingedaald en uiteindelijk heeft de gehele bevalling vanaf het breken van de vliezen maar 8 uur geduurd.
Nou, vandaag op controle nog steeds geen indaling . Ik ben benieuwd, vrijdag naar de gyn... Maar de twee voorgaande berichten zijn hoopvol, ik ga namelijk nog steeds voor de probleemloze thuisbevalling! Meer ervaringen met late/geen indaling zijn van harte welkom! Groetjes, Anakin.
Bij mij was Ilya ook niet ingedaald en is pas ingedaald bij de bevalling (met 41 weken en 3 dagen). Mijn verloskundige deed hier totaal niet moeilijk over en zei dat het verschil van wel of niet ingedaald eigenlijk maar een paar cm is....
M'n oudste zoon is pas beginnen indalen een half uurtje voor ik volledige ontsluiting had was ook ff paniek, maar hij lag met het hoofdje naar beneden, dus dat indalen zou wel komen zei de gynae, en hij had gelijk M'n jongste was ook niet ingedaald en zo'n goed uur voor de volledige ontsluiting, besloot hij nog ff een toertje te doen in m'n buik; hij draaide zich ff lekker helemaal rond. Ook hij lag toen goed en daalde in net voor de bevalling. Deze is de derde, maar tegelijk de eerste die al ingedaald is en vast ligt. Dat indalen wil vaak niets zeggen hoor, zolang de beeb maar goed ligt met het hoofdje neerwaarts
Lynn was ook niet ingedaald. Ik ben niet eens doorgestuurd naar de gyn. Heb wel een echo gehad om te kijken waarom ze niet wilde indalen. Ik bleek veel vruchtwater te hebben. Toen de vliezen braken, daalde ze nog niet. Er is overleg geweest met het ziekenhuis, maar omdat ze goed met het hoofdje voor de bekken lag kon ik thuis bevallen. Pas tijdens de weeen is ze ingedaald. Je moet wel plat als de vliezen breken en je kindje is nog niet ingedaald en direct je VK bellen.
Gelukkig dat de meesten van jullie een 'gewone' bevalling hebben gehad! Ik had al nachtmerries over een te groot hoofd, te klein bekken, martelbevallingen die uiteindelijk eindigen in een keizersnede... Maar als ik dit zo lees komt het meestal gewoon goed . Groetjes, Anakin.
Ben ook gisteren geweest. Bij mij is de kleine ook nog niet ingedaald maar ze zei niet over een echo. Ze zei alleen dat het hoofdje boven de uitgang zit maar niet erin. Misschien dinsdag meer info als het nog niet zo is. britt
Hoi die van mij is afgelopen zondag ingedaald. Ik was toen precies 37 weken. Ik dacht even dat de bevalling begonnen was door de indalingsweeën, maar dit bleek dus niet het geval. Bij mij zouden ze anders ook deze week een echo maken om te kijken of mijn bekken niet te smal zijn. Ze zeiden mij dat ze geen natuurlijke bevalling gaan beginnen als ze bij voorhand al kunnen zien dat het er niet door heen past, maar de kans dat mijn bekken te smal zijn was heel klein aldus de Vlos. Het was meer een beetje voor de zekergheid. Toen mijn moeder zwanger was van mijn zus wilde mijn zus ook niet indalen. Pas tijdens de ontsluitingsweeën is ze ingedaald en ze heeft een hele voorspoedige bevalling gehad. Dus er is nog hoop! Succes, ik ben benieuwd wat de echo laat zien!
Die van ons is ook nog niet volledig ingedaald maar over een echo is niet gesproken. (En ik heb best wel kleine voeten ) Wat geeft dit aan over de bevalling? Ik ben het gelukkig nog niet beu maar om 2 weken overtijd te lopen vind ik niet zo fijn vanwege de vele verjaardagen dan waaronder van mijn eigen partner! Zijn late indalers ook late kinderen?
Nog ff wat hoor. (Wat een zeur he) Ik heb zojuist mijn moeder gevraagd en zowel ik als mijn zus zijn pas ingedaald vlak voor de bevalling. (Mijn zus zelfs tijdens ik 3 dagen ervoor.) Hoe zit dat met jullie moeders? M.a.w. is het misschien wel erfelijk/genen?
Lynn was 4 dagen te laat. En bij mijn moeder waren beide kinderen gewoon ingedaald, dus hier geen erfelijkheidstrekje
Trouwens over die verjaardagen, ik denk dat je daar ook weinig tijd voor hebt als je kindje net geboren is.
@ Harmless: het geeft niks aan over de bevalling, vandaar nog wat extra onderzoek of er een reden voor is. Meestal is er dus geen reden voor, maar je zal maar net die ene zijn met een te smal bekken of met een placenta die in de weg ligt, vandaar dat ik voor de zekerheid ben verwezen naar de gyn. De ene verloskundige zal er makkelijker over denken dan de andere vermoed ik. Indalen zegt niks over het tijdstip van bevallen.
Oh wacht ik snap m...je wil natuurlijk niet dat je kindje op eenzelfde dag als iemand anders jarig is...(sjonge volgens mij is het laat, ben niet helder meer )
Inderdaad ik ben zelf vlak voor mijn vader jarig en vond het nooit zo vreselijk leuk. Familie komt nooit speciaal voor jou en dan doe ik mijn eigen kind dat ook nog aan.... HAHA En later is het vechten wie het weekend mag hebben..... Het zal wel loslopen, het is wel een leuk verjaardagscadeau voor mijn partner natuurlijk..... En ik ben er ook niet slechter op geworden (geloof ik)
Nou, ik ben net terug van de gyn en gelukkig is er geen bijzondere reden voor het niet indalen. Hij heeft gecheckt of de placenta of navelstreng niet in de weg lag en gekeken of de navelstreng niet om het nekje van de baby zit. Verder zag alles er goed uit. We wachten het dus maar rustig af allemaal, ik ben in ieder geval gerustgesteld. (en ik heb lekker nog even naar de baby kunnen gluren ) Groetjes, Anakin.