Direct weer opnieuw zwanger worden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door BeetjeMama, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Beste verloskundige,

Ik ben nu dik 3 weken geleden bevallen van ons prachtige dochtertje. Ze was helaas pas 24 weken en 3 dagen en we hebben om deze reden maar 1 week van haar kunnen genieten.

Onze kinderwens was al enorm, maar is nu nóg groter geworden door ons prachtige meisje. We willen ontzettend graag een brusje voor haar, zodat we eindelijk voor een baby mogen gaan zorgen.

Ons gevoel zegt 'liever vandaag dan morgen weer zwanger!'.

De eerste 6 weken 'mag' je geen seks hebben, dus daar houden we ons sowieso netjes aan. Maar daarna willen we het liefst weer gaan proberen. Nu lees ik allerlei verschillende dingen over snel weer zwanger worden en daarom vraag ik het ook hier eens.

Kan het kwaad (lichamelijk gezien) om snel weer zwanger te raken? Zijn er gevolgen voor de zwangerschap (risico's waar je rekening mee moet houden) of is het puur en alleen dat het zwaarder kan zijn?

Liefs, BeetjeMama

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat verdrietig om te horen zeg.
    Ik snap dat je nu nog meer naar een kindje verlangt.
    Tja, zowel lichamelijk en psychisch is het best zwaar als je snel weer zwanger wordt.
    Op zich mag het wel, het is wel slim om minimaal 6 weken te wachten, je moet wel een beetje ontzwangeren, langer wachten is wel aan te raden. Laat in elk geval je cyclus weer op gang komen, wacht een menstruatie af. Wat je daarna doet is aan jullie!

Mirjam

3. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Bedankt!

Deel Deze Pagina