Ik lees dikwijls dat mensen de baby tegen hun ribben voelen stampen en zo. Vanaf wanneer was dit bij jullie? Merkten jullie dat de buik veel hoger kwam liggen tijdens de laatste weken? (er moet natuurlijk wel nog zo'n 10 cm en 2 kilo baby bij in de komende 10 weken ) Ik ben nu 30 weken zwanger en heb nog niets gevoeld hoger dan 5 cm boven mijn navel ongeveer. Heb ook nog geen volle ronde buik (toegegeven er zit wel een speklaag op, maar dan nog is mijn buik redelijk bescheiden denk ik, placenta ligt trouwens ook aan buikzijde). Ik voel de meeste stampjes links of rechts onderaan (laatste keer bij gyn zaten de beentjes daar ook; hoofdje naar beneden maar dubbel geplooid zeg maar).
Ligt echt aan hoe je kleintje ligt.Annefleur lag eigenlijk altijd dubbel (zoals jij het omschrijft,billen omhoog, hoofd en voeten beneden) en trappelde ze dus altijd naar beneden. Rosalinde lag best lang in stuit en ook met haar benen omhoog, dus rug aan een kant en dan de benen aan de andere kant en ze heeft veel tegen mijn ribben geschopt met een gekneusde rib als gevolg,geen pretje kan ik je zeggen.
Ik ben nu 34 weken en ze begint in de buurt van mijn ribben te komen. Af en toe voel ik ook beweging vlak onder mijn middenrif.ze is nog niet ingedaald, zodra haar hoofdje lager in het bekken zakt kan ik weer wat dieper ademen. Het bewegen is nog niet pijnlijk of zo, ik vind het opkomende maagzuur dat ze af en toe naar boven schopt vervelender!
Ik vond hier een overzichtelijk plaatje; Vervolgcontroles in de zwangerschap Je ziet een plaatje met waar +- je baarmoeder eindigt in verschillende stadiums.. volgens mij klopt het aardig dat je nog maar 5 cm boven je navel zit