Knetterende jeuk gezicht

Discussion in 'De lounge' started by mexicang, Jan 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Ik heb al een paar dagen enorme jeuk in mijn gezicht, vooral op mijn jukbeen en soms ook voorhoofd. Ik word er zo af en toe knettergek van.
    Vorig jaar heb ik het ook een periode gehad, toen kreeg ik hormoonzalf van de huisarts, maar dat weiger ik te gebruiken.

Iemand hier tips om de jeuk wat te verzachten? Of in ieder geval de huid te kalmeren?

2. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Ik heb het ook vaak (met name in de winter)... eigenlijk nooit naar de huisarts geweest... ik koel het altijd gewoon en dan word het dragelijker...

Maar jij hebt het constant? of een bepaalde tijd per dag?

3. Eriva

Eriva Niet meer actief

Mijn man heeft het ook altijd in de winter. Verschrikkelijke jeuk, het wordt dan helemaal opgezet en rood. Echt sneu, al zoveel middeltjes geprobeerd, ook via de huisarts, zonder blijvend goed resultaat tot nu toe. Dus lees ook even mee.

4. Anzza

Anzza Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    2,345
    0
    36
    drenthe
    Geen idee waardoor (allergie, het weer)? Misschien voor de nacht lekker bepanthen erop smeren..

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Hier werkt gewone huis-tuin en keukencreme het beste. Nivea, uiercreme. Als het maar een beetje vet is. Hier komt het doordat mijn huid uitdroogt, vooral in de winter als je van de kou buiten in de warmte komt. Op een gegeven moment begint het te jeuken, te branden, het wordt rood. Een paar keer per dag goed insmeren, dan is het hier snel weer over.

6. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Zelf denk ik ook dat het komt door het weer, al is het nog niet echt winter ;), maar omdat ik het vorig jaar ook had.
    Even dacht ik nog dat het misschien ligt aan het feit dat mijn lijf deze cyclus wel heel erg vreemd doet…
    Maar dat merk ik dan wel snel genoeg.

Wat crèmes enz betreft, ik heb niet zo heel veel nuttigs in huis zag ik…
    Nestosyl, Balneum, Vaseline en zinkzalf.
    Wel heb ik een Ureumzalf voor mijn dochtertje, dat is een vette zalf met ureum erdoor, voor de extreem droge huid.
    Misschien dat er lekker op doen dan maar?

@ springmuis… ik had vanmorgen weinig last, maar op mijn werk begon het vreselijk te jeuken. We begonnen met een voorstelling in een warme ruimte, toen kwam ik terug in de klas en daar was het koud vanwege openstaande ramen. Die draaide ik dicht en in de loop daarna begon het. Temperatuurswisseling?
    Moet wel zeggen, het jeukt vreselijk links, word er inmiddels knettergek en onrustig van.
    Ik draag een bril, die heb ik al 'ontsmet', en inmiddels mijn oude bril opgezet omdat die niet de plek raakt waar het oa jeukt.

Maar je kent het he? Jeuk doet jeuken en dus krijg ik steeds meer de kriebels over mijn hele lijf!

7. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Ik heb het als ik lang buiten ben geweest en dan naar binnen ga en als ik heet heb gedoucht dan komt een kwartier later de jeuk en soms rode plekken dus denk hier ook tempwisseling... bij mij idd ook vooral links (jukbeen) en mn voorhoofd... heb het trouwens ook vaak net onder mijn linker wenkbrauw, heel irritant!
    Maar ik probeer er maar zoveel mogelijk af te blijven want anders word het alleen maar erger, grrr stomme jeuk!
    Ze zeggen weleens... jeuk is erger dan pijn!

8. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,193
    173
    63
    NULL
    NULL
    Het zou inderdaad wel door temperatuurwisselingen kunnen komen. Goed vet houden is verstandig, ik deed dat vorig jaar met Vaseline Cetomacrogol. Kon ik gewoon bij de apotheek halen, paar euro voor een grote tube.

Probeer niet te krabbelen, want dan gaat je huid juist meer jeuken en dan blijf je in die cirkel zitten. (En dat is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan, ik ken het helaas). Als je thuis bent kan je het koelen, ik deed vaak een coldpack (uiteraard in een doek verpakt) erop houden tegen de jeuk. Ook kloppen ipv krabbelen zodat je de huid niet teveel stuk maakt kan je nog doen.

Succes ermee, ik weet hoe ontzettend vervelend het is.

9. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Een coldpack idd! Ik had het tijdens de vorige zwangerschap op mijn hele lichaam behalve mijn gezicht. Ik deed er zo'n coldpack op en mentholgel/poeder maar weet niet of dat een idee is voor gezicht...

10. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    1,384
    0
    0
    Ik heb het 1 keer in de zoveel tijd bij mijn ogen (lastig als je een enthousiaste make-updrager bent).
    Maar hier helpt de PCLE-creme van Biodermal het beste. Die gebruik ik nu zelfs als dag-, en nachtcreme. Heerlijk vettige creme en helpt je huid herstellen.

11. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle

Misschien een stomme vraag, maar waarom gebruik je de hormoonzalf niet, als dat iets is wat kan helpen..?

12. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Hee! Dat is mijn verhaal! ;)
    Precies zo!
    Ook na te warm douchen, begint soms al onder de douche en zelfs mijn hoofd…
    En die wenkbrauw…. oooww, dat heb ik nu iets minder dan vorig jaar, maar dat is echt zwaar irritant!!

Heb vandaag vooral links veel jeuk, rechts wat minder.
    Het gloeit helemaal, dus het zal echt wel iets met de temperatuurswisselingen te maken hebben.
    Ik hou het vet met die vette ureumzalf van mijn dochter, maar was het vergeten mee te nemen naar mijn werk. En ja, daar begon het weer enorm te jeuken!
    Loop ik dan, met één rode wang, één normale wang (nou ja…normaal? ;))

El1983, geen stomme vraag hoor…. maar ik gebruik het niet, puur omdat ik geen hormonen wil gebruiken. Ik heb ooit eens een hormooninjectie gehad, werd 3 maanden niet ongesteld en kreeg een zwangerschapsmasker…. en ik was niet zwanger. Dus ik ben er echt huiverig voor.

Salsera, coldpack dacht ik ook aan. Maar is het dan niet zo dat daarna de temperatuurswisseling weer toeslaat?

RoxyRoxx, ik heb hier nog wel een mentholgel liggen wat goed is bij insectenbeten of waterpokken. Ik heb het gisteren gebruikt, maar dat werkte maar heel kort… nog geen 5 minuten…

Lentekriebel, dat zou ik ook nog kunnen halen, sowieso is dat een crème wat altijd wel handig is om in huis te hebben, omdat die crème best veelzijdig is.

Nou ja, de jeuk is drama, maar één voordeel, ik heb lekkere rode konen, hollands welvaren ;)

13. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,193
    173
    63
    NULL
    NULL
    Op een of andere manier zorgde de coldpack niet voor extra jeuk door temperatuurwisseling. Het verdoofd je huid gewoon tijdelijk, en bij mij ging het daarna altijd weer beter. Misschien ook wel doordat de coldpack langzaam opwarmt en je huid dus ook langzaam opwarmt op die manier.

14. JolienS

JolienS Actief lid

Aug 30, 2013
    318
    0
    0
    Je verhaal lijkt er niet op, maar wilde je het toch even gezegd hebben ;)
    Jeuk (en met name jeuk in het gezicht) duidt ook vaak op 'iets' met je lever. Daarom komt deze kwaal ook vaak voor bij zwangere. Hormonen over hoop, eetpatroon plots anders... tja dan krijgt de lever het even zwaar.
    Kan nooit kwaad eens te googlen op 'lever' en 'jeuk'.

Succes!

Share This Page