bewijs van onvermogen...

Discussion in 'De lounge' started by lydia1986, Feb 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    ow haha zie dat je het al gevonden hebt!!

2. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    wij zijn ook gratis getrouwd. Bij ons is het wel alleen voor de inwoners gratis. Op maandag en dinsdagochtend. Ze bieden dezelfde plechtigheid aan, dus met net zo veel poespas als een gewoon betaald huwelijk. Wij wilden dit niet, dus kregen het ook niet.

Wij hadden trouwens geen enkele akte nodig, dat is laatst nl veranderd, maar is misschien ook in elke gemeente anders. Trouwboekje mag, maar hoeft niet.

3. JustMe3

JustMe3 Lid

Jan 1, 2010
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi,

Bij ons in Schijndel kun je wel gratis trouwen, hebben wij ook gedaan 2 jaar geleden. Hoef je niks te laten zien.
    Het is Maandags en Donderdag tussen 11.00 en 12.00.
    En dat is heel dichtbij Veghel, dus is een optie:D

Link Gemeente Schijndel - Tarievenoverzicht burgerzaken

Groetjess Justme

4. janna76

janna76 Fanatiek lid

Nov 8, 2008
    1,412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe

KLOPT, de gemeente is het verplicht ter beschikking te stellen!!:x
    Want anders zouden er mensen zijn die nooit zouden kunnen trouwen. Puur door dat ze het geld er niet voor hebben.
    Sorry voor de hefftige reactie maar ik kan er altijd zo pissig van worden als de gemeentes je zo`n loer draaien.

Liefs Janna

5. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    ja ik vind het ook achterlijk dat dat niet overal kan ..
    maar ga morgen ff bellen voor hier in veghel en anders indd gewoon in n andere gemeente :) !

fijn dat jullie zo meedenken !

I LOVE ZP ;) !!

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Maar als je kan aantonen dat je te weinig geld hebt om het te betalen, kan het toch wel gratis? Zo oneerlijk is het dan niet.

Ik snap best dat iedereen het liefst gratis wil trouwen en ik vind ook dat trouwen absurd veel geld kost, maar ik snap het probleem niet zo om zo'n 400 euro te betalen als je allebei een goede baan hebt.

7. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    ik besteed die 400 euro liever aan mooie spullen voor mn kindje/huis als ik het zo kan uitsparen..
    vind het raar dat je zoveel geld moet betalen voor zoiets..

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Dat snap ik wel.... ik vind het ook veel geld voor iets wat volgens mij niet zoveel hoeft te kosten.

Maar ik las ook dat je het oneerlijk vindt dat iemand met weinig geld het niet hoeft te betalen en jullie met wel genoeg geld wel. Dat vind ik eigenlijk juist wel logisch, hoe minder je verdient, hoe meer recht op toeslagen je bijvoorbeeld ook hebt, is toch ook logisch?

Maar ik snap inderdaad dat je er het liefst niets aan uitgeeft als het niet hoeft!

9. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    nee ik bedoel meer , mensen die geen opleiding hebben gevolgd ( omdat ze dat niet zoeken niet omdat ze het niet kunnen betalen ) en dus geen goed werk hebben dat hun dan ook nog es grais mogen trouwen ;)

10. Citroentje

Citroentje VIP lid

Apr 7, 2007
    5,556
    0
    0
    Mijn broer heeft afgelopen december geregistreerd partnerschap gedaan in Waalwijk...ook gratis (op dinsdagochtend om 9 uur) en de ambtenaar had er toch een leuk stukje van gemaakt, niet al te veel poespas maar toch net iets meer als handtekening en weg.

11. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Wow, gedurfde uitspraak zeg:$
    Dus als je wel genoeg geld voor een opleiding hebt, maar geen opleiding wìl volgen (om wat voor reden dan ook)en dus een iets minder betaalde baan hebt, mag je dus eigenlijk geen aanspraak maken op toeslagen????

Waarom wil jij dan in godsnaam gratis trouwen??

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Toevallig ben ik zelf het voorbeeld van iemand die wel een vervolgopleiding zou kunnen doen (ik heb gymnasium gedaan, daarna universiteit en hbo geprobeerd), maar ik heb de verkeerde keuzes gemaakt en nu heb ik er geen zin meer in en ik zou ook niet weten wat ik zou moeten studeren :). Ik heb nu het prima naar mijn zin zo. Maar doordat we allebei parttime werken en allebei niet superveel verdienen, hebben we wel recht op toeslagen.
    Maar dat vind jij dus oneerlijk? En dat we dan misschien ook gratis zouden mogen trouwen? (al geloof ik niet dat wij daarvoor in aanmerking komen, het zou niet eens in me opkomen om daar achteraan te gaan)

Ik denk dat iedereen met een beetje salaris er niet voor in aanmerking komt. Alleen de mensen die echt rond het minimum leven met bijvoorbeeld bijstand of een arbeidsongeschiktheidsuitkering en het dus écht niet of heel moeilijk zouden kunnen betalen.

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Amai, trouwen in NL kost veel! :$ Wij moeten in België enkel het trouwboekje betalen en in onze gemeente kost dat 12,50 euro.

Je kan wel voor een huwelijkscontract kiezen en dan moet je wel kosten bij de notaris betalen. Maar anders zijn er voor het huwelijk alleen geen extra kosten.

14. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    van mij mag je best aanspraak maken op toeslagen maar vind gewoon raar dat mensen die een goede baan er wel voor moeten betalen en mensen die dat niet doen maar ook zat geld hebben het gratis mogen.

ik heb me geld hard zat nodig en vind het ( nogmaals ) onzin om er zoveel geld aan uit te geven als het ook gratis kan

DAAROM wil ik in godsnaam gratis trouwen ;) !

verderrest iedereen weer bedankt voor de reacties !

15. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Huh??

Mensen met een mindere baan met toch geld zat krijgen ook geen toeslagen hoor.

Jou woorden waren dat mensen die geen opleiding willen volgen en dus geen goede baan hebben ook nog es lekker gratis willen trouwen...

Dat het belachelijk duur is, ben ik met je eens. Maar je opmerking sloeg gewoon kant nog wal..

16. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    ja en dan meer gedoeld op mensen die het niet zoeken , niet mama's die thuis blijven bij hun kinderen .

meer die mensen die het gewoon niet zoeken .. liever lui zijn en thuis lekker de toeslagen ontvangen ... (zonder kinderen )
    die profiteren ..

snap je ??

17. shay01

shay01 Fanatiek lid

Sep 29, 2008
    1,628
    0
    0
    Lydia: ik weet niet of je je antwoord al hebt gevonden maar ik ben vorig jaar op 22 juni gratis getrouwd... Ik heb gebeld naar het gemeentehuis en geregeld wanneer we in ondertrouw konden en wanneer we zo snel mogelijk konden trouwen aangezien ik hoog zwanger was en we wilde trouwen zodat alles gelijk geregeld was en we allemaal dezelfde naam hadden en ook wij wilde er niet veel geld aan uitgeven en van ons hoefde het ook niet helemaal een groote dag te worden met alles erop en eraan nooit gewild ook...
    Het is allemaal heel simpel gebleven met onze ouders en zussen met aanhang naar het stadhuis ja woord gezegd, gebakje gegeten op de boulevard iedereen zijn ding gedaan en einde van de middag kwamen we allemaal bij ons om te barbequen... Geweldige dag gehad wat heel weinig heeft gekost...

Bij ons ik niks gevraagd over het inkomen of iets en wij hebben hebben niet heel weinig inkomen ofzo gewoon gemiddeld...

18. wij zijn ook op maandagmorgen getrouwd om 9.30, we zijn een uur binnen geweest, en de ambtenaar mocht ik zelf uitzoeken en benaderen voor de persoonlijke dingen door te geven...
    Ze heeft er echt iets leuks van gemaakt!!
    kosten 31 euro voor trouwboekje en de uitreksels

wij zijn getrouwd in kasteel neerijnen

19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,253
    6,140
    113
    Hoi, heb je nu al gebeld naar de gemeente, om te vragen om uitleg?

20. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    heej mmeke , nee nog niet .. helemaal niet aan gedacht vanochtend , heb gepoetst en ge ZP't ;)
    morgen ff doen :) en om uitleg vragen indd..

Share This Page