bewijs van onvermogen...

Discussion in 'De lounge' started by lydia1986, Feb 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MarkDoif

MarkDoif Lid

Jan 20, 2010
    62
    0
    6
    ICT-Dienstverleningsbedrijf
    Kockengen
    Mijn vrouw en ik zijn vorig jaar Juni ook gratis getrouwd, op een dinsdag ochtend om 09.00 uur. Mijn oude buurvrouw (buurvrouw van mijn ouders) werkt bij de gemeente en die trouwde ons, dat heeft ze heel leuk gedaan met een verhaaltje enzo. Daarna lekker naar ons huis met familie&aanhang/vrienden, lekker de hele dag gegeten en gedronken etc. Dus we waren alleen geld kwijt aan de taart, het drinken en avondeten. Ondanks dat hadden we echt een geweldige (en speciale) dag!

Wachttijd was 4 maanden trouwens. In februari aangemeld, in mei in ondertrouw en halverwege juni trouwen :D. Een leuke/mooie dag als je gaat trouwens hoeft weinig tot niks te kosten, zo blijkt maar weer :).

2. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    In mijn gemeente mag je ook niet gratis trouwen. Heb een maandje geleden ofzo gebeld hiervoor..we wilden dit namelijk ook doen (trouwen of geregistreerd partnerschap), maar helaas dus!
    Ook hier werd gezegd; alleen gratis als je inkomen echt het minimuminkomen is. Belachelijk!

Dus ook hier kosten van ongeveer 300 euro voor te trouwen.. en helaas geen gratis mogelijkheid op maandagochtend o.i.d.
    Volgens mij kun je inderdaad wel in een andere gemeente trouwen, maar dat vond ik dan weer allemaal zo'n gedoe om uit te zoeken hoe en wat en waar... wilde het alleen doen omdat ik het wel heel erg leuk vond om dezelfde achternaam te hebben als de kids en mijn partner, maarja.. dan maar wachten tot onze echte grote bruiloft... die we over een jaartje of 1.5-2 willen houden ongeveer.

Share This Page