Oh ja! WSNP | Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen DE website waar bwv mee werken. Kies je optie 'ik ben bewindvoerder' dan kan je zelf ook de calculator downloaden, of het vtlb rapport van januari 2015. Ook handig om door te lezen, geeft veeeel antwoorden op vragen!
Goeie, die moet toch al even geleden geschreven zijn. En ik kan er echt niet bij dat een bwv een vtlb niet aanpast als er wijzigingen zijn, dit kan zware financiële gevolgen hebben voor jullie!
Precies. Dit kan een boedelachterstand veroorzaken en daardoor zou het tot een verlenging of zelfs erger, beëindigen van de WSNP kunnen betekenen. Als je het niet kan inlopen.
Sterker nog, in dit geval is het vtlb te laag vastgesteld door opgenomen toeslagen waar geen sprake van is. Dat betekent dat er minder inkomen behouden mag worden, minder dan wat ze nodig hebben. Dus als gevolg heb je kans dat er nieuwe schulden ontstaan. Nou zou ik persoonlijk liever een boedelachterstand hebben dan nieuwe schulden. Een BA kan je kosteloos aflossen, bij nieuwe schulden krijg je snel te maken met incassokosten en deurwaarderskosten. Niet te vergeten dat ze je de diensten kunnen weigeren met alle gevolgen van dien. In dit geval vind ik ook dat de bewindvoerder 'speelt' met het lot van zijn schuldenaren. TS, wat is nu de stand van zaken?