Door wekker heen slapen

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 16 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Mijn man zet elke ochtend om 5 uur zijn wekker op zijn telefoon. Hij klaagde dat zijn wekker niet werkte en was vaak pas tussen 6 en 7 op.

Ik ben er nu achter gekomen dat hij (waarschijnlijk om mij en de kinderen niet wakker wil maken) zo snel mogelijk zijn wekker uitdrukt. En 9 van de 10 keer doet hij dat dus "slapend". In ieder geval, de keren dat ik het wel merkte drukte hij het uit draaide zich om en als ik dan wat zei moest ik hem dus echt wakker maken.

Nu kan het simpel opgelost worden door de telefoon verder weg te leggen zodat hij echt uit bed moet om hem uit te doen, maar dan is de kans groot dat er meerdere in huis wakker van gaan worden. Ik vind het niet zo heel erg, want ik slaap snel weer in. Maar 5 uur vind ik voor de kinderen nou geen tijdstip. En ik zit er nu ook niet echt op te wachten om zijn wrkker te zijn. Het liefst slaap ik gewoon door natuurlijk.

Heeft íemand een tip waar ik misschien niet aan gedacht heb?

2. Aries

Aries Niet meer actief

Misschien de telefoon zo neerleggen dat hij er niet voor uit bed hoeft, maar wel even overeind moet komen zodat hij hem niet binnen een seconde kan uitdrukken?

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Meerdere wekkers instellen op zijn telefoon. Mijn 2e wekker gaat 10 minuten na de eerste en in die 10 minuten kan ik langzaam wakker worden.

4. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Misschien een wekker met lamp die steeds feller gaat schijnen?

5. Fran89

Fran89 Actief lid

8 okt 2017
    142
    122
    43
    Vrouw
    Wekker op enkel trilfunctie aanzetten en onder je kussen leggen.

6. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Mijn vriend heeft dat probleem ook, maar veel later. Hij moet om 07:00 opstaan eigenlijk maar drukt tig keer op snooze en schiet dan om 8:55 uit bed van schrik omdat hij om 9:30 uiterlijk op zijn werk moet zijn.. Hij heeft toen eens zo'n schietschijf geprobeerd. Die begint dan te piepen (vreselijk.. terror..) en hij moet er dan met zo'n pistooltje op schieten tot de schijf 3x geraakt is en dan stopt ie.
    Dat was in het begin nog grappig maar mijn rust ging er aan onderdoor (horeca, laat thuis dus ik slaap altijd wat langer dan hem) en op den duur liet hij dat ding ook schreeuwen (waardoor ik om 7:00 rechtop in bed zat te schieten :roflmao:)
    voor hem hielp het niet, misschien wel bij de jouwe?

NiVa0230, anica, Ansel en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik denk dat het een stukje gewenning is voor de kinderen :) hier gaat de wekker elke 3 weken een week lang om 4:45 en ze horen het niet (meer), omdat ze niet anders weten.

Op die dagen vertel ik ze altijd wel eventjes voor de zekerheid de avond ervan dat ze moeten blijven liggen tot ze dan mijn wekker horen.

Ik zou dus optie proberen om de telefoon verder weg te leggen. Zou het anders ook niet zo goed weten.

8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.274
    25.745
    113
    Ik heb een fitbit. Als ik daar een wekker op zet gaat hij trillen om mijn pols. Wekt dus wel, maar maakt geen geluid. En bij het gevaar van snoozen: meerdere wekkers programmeren.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb ook een fitbit, maar werd niet altijd wakker van het trillen. Heb nu een andere fitbit, zal het weer eens gaan proberen.

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mijn man heeft dit ook.
    Ik zet dus de wekker. Ik wordt wakker en druk hem net zo lang aan tot hij zn bed uit is.
    Dan ga ik weer slapen en hij aan het werk.

Als ik in slaap val vóór hij eruit is slaapt hij ook verder en valt weer in slaap.

11. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Dit.
    En nog een 3e en 4e eronder ;)

marloes80 vindt dit leuk.
  12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    De oplossing was hier dat ik de wekker op mijn telefoon zet.
    En net zolang tegen hem aan blijf kletsen tot hij eruit gaat.
    Een hele enkele keer val ik vrijwel direct in slaap, en ja dan verslaapt hij zijn tijd helaas.
    Maar iig minder dan als hij zijn wekker zet.

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Gewoon de wekker zetten op het tijdstip dat hij er écht uit moet, dan moet hij wel.
    Heb dat snoozen btw nooit begrepen; waarom tig keer dat ding uitzetten om vervolgens steeds half in slaap te vallen? Het schijnt dat je de rest van de dag op deze manier veel moeier bent dan wanneer je gewoon lekker kunt blijven slapen tot je écht je bed uit moet.

dds vindt dit leuk.
  14. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Dit doe ik ook. Dat half slapen tussen het snoozen door maakt dat ik minder goed mn bed uit kom uiteindelijk.
    Ik doe mijn wekker uit en slinger vaak ook gelijk 1 been het bed uit. Binnen 5 minuten sta ik er wel naast. Of denk 2 minuten eigenlijk. Werkt voor mij beter dan snoozen.

Zara75 vindt dit leuk.
  15. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.513
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Veel opties zijn al gegeven zie ik, maar nog niet deze:
    - het geluid van de wekker harder zetten ;)
    - een andere wekkertoon instellen.
    Ik heb door de jaren heen gemerkt dat mn lichaam soms het wekkergeluid wegfilterde omdat ik dat te vaak gehoord had. Nieuw geluid aangevinkt en ik hoorde ineens mn wekker weer.
    - op een ander (veelal vroeger) tijdstip naar bed gaan.
    Een mens heeft verschillende slaapfases, en als men net in de diepe slaapfase zit ten tijde van het gaan van de wekker, hoort men de wekker niet. Ga je bijv. een half uur eerder naar bed, kan het zijn dat je net in een lichte slaapfase zit tegen de tijd dat je wekker gaat en dus wel wakker wordt (even Googlen op slaapfases en je man laten berekenen wat op hem van toepassing is/wat hij zou kunnen veranderen qua tijdstip van naar bed gaan en/of opstaan)

En voor jou: een glas ijswater over m heen gieten ;)
    Of een kussengevecht beginnen :p

esklessebes en Ansel vinden dit leuk.
  16. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dit moet je echt niet doen hoor.
    Die straling van je telefoon bij je hoofd is niet gezond en daardoor slaap je ook behoorlijk onrustig.

Sinds ik mn telefoon een meter bij me vandaan leg ipv naast mn kussen word ik veel uitgeruster wakker.

Wat betreft wakker worden voor je man. Ik ben ook zo, zet de wekker soms in mn slaap uit dus ik heb er 4 op mn telefoon staan. Allemaal automatisch ingesteld op doordeweeks zodat ik ze niet kan vergeten.

17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.760
    113
    Toen mijn man om kwart over vier op moest, was ik gewoon heel goed gewend. Ik reageerde niet op zijn wekker, net zo min als ik wakker werd van zijn gestommel (hij deed ook wel zachtjes) of de dronken idioten en ander nachtelijk gespuis onder de flat, of de sirenes van hulpdiensten die hier regelmatig passeren, of koude kindervoetjes die onder de deken opduiken... Ik heb mezelf aangeleerd om alleen op mijn wekker en belangrijke geluiden van de kinderen te reageren. Ook, omdat ik nog weleens s nachts oproepbaar moest zijn, wel van mijn beltoon maar niet van berichttoontjes.
    Dus het komt vanzelf goed ;)

18. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik trap mijn man gewoon uit bed als z'n wekker gaat.
    En ga dan weer verder slapen.

Cindy1977 en duitshollandsmeisje vinden dit leuk.
  19. Fran89

Fran89 Actief lid

8 okt 2017
    142
    122
    43
    Vrouw
    Geen last van, ik slaap prima. :);)

20. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik heb zelf ook dit probleem. Zet ook mijn wekker uit zonder dat ik dit weet. Slaap tegen de ochtend ontzettend vast. S'nachts word ik dan weer van ieder geluidje wakker.

Deel Deze Pagina