Hoi, Over een aantal weken wordt onze kleine beeb geboren. Ik wil mijn andere kids, dochter van 6 en zoon van 4, dan ook een kadootje geven. Heeft iemand leuke tips? Gina
Iets waar ze zichzelf mee bezig kunnen houden. Tenslotte zullen jullie het, zeker in het begin, erg druk hebben met de kleine en je bent zelf herstellende. Dus een leuk kleurboek of spel dat ze alleen kunnen doen ofzo.
Een pop. Dan kunnen ze je nadoen en zitten ze je niet in de weg en zullen ze minder snel jaloers zijn. Mijn buuv heeft het met haar zoons ook gedaan. Ik vind het een geweldig idee. (6 en 3 destijds)
Mijn nichtje van 6 heeft rolschaatsen gekregen! Die hebben ze de eerste 3 weken niet binnen gezien! hahaha wel handig hoor! En voor je zoon van 4 zou ik lego kopen, daar kunnen de jongentjes in mijn familie uren zoet mee zijn! Succes, laat je weten wat het is geworden? (de kadootjes dan)
Hmm werkt een pop ook bij jongetjes? Maar idd.. mijn ex en zn vrouw.. haar dochter is helemaal wild van haar babypop die krijgt dezelfde luiers als het pasgeboren broertje.. moet gewassen worden in het zelfde badje als haar kersverse broertje. Moet natuurlijk netjes op tijd naar bed en mag zelfs af en toe een truitje lenen van dr babybroertje Was ook echt heel leuk om te zien (en ik heb tijd met baby en babypop op schoot gezeten.. want tja ook de babypop was lief en die moest ook op schoot... zit je dan met 2 armen vol ineens *grin*)
Ik ben het eens met de pop, of het voor jongens ook werkt weet ik eigenlijk niet, maar waarom niet? Zou je op zoek kunnen gaan naar een stoere jongenspop ofzo? Voor mijn dochtertje ben ik ook beetje bij beetje allerlei babypoppen spullen aan het verzamelen, ze heeft een poppe badje en een ledikant ( de laatste krijgt ze nog niet pas tegen de tijd dat het zover is) en dat soort dingetjes. Zo word ze er wel bij betrokken denk ik Maar echt hoe het bij een jongen gaat, ik heb geen flauw idee. Ben benieuwd naar de reacties hier.
Over die pop, zo hebben mijn ouders het ook gedaaan toen mijn zusje werd geboren en mijn moeder haar de borst gaf, zat ik tussen haar benen mijn pop te voeden!!! Ik ben met Ruby ook al aan het voorbereiden met de pop (dat is dan haar baby) en ze geeft haar al af en toe ook drinken uit haar beker!!! En waarom zou een pop niet bij een jongetje werken, dat jochie is 4, die zal toch vast weleens met poppen spelen?!?
Mja ik weet niet.. ik was 5 toen ik 2 broertjes kreeg. En gezien 2 broertjes flink aanpoten is.. wist ik al bijzonder snel hoe je kleine broertjes de fles gaf (geen idee waarom.. maar mijn moeder gaf geen borstvoeding verder) En nog wel wat meer van dat soort dingen.. een levende babypop misschien? *grin* Al heb ik mijn babypop van toen ik klein was nog steeds in de kast liggen. Die gaat niet weg ook. Netjes met het spijkerpak wat hopelijk 28 jaar geleden een stuk cooler was.. maar wat de babypop altijd gedragen heeft. (lees: donkerblauwe spijkerstof met groene ritsen en stiksels)
Dat buurjongetje, de middelste, kan nu niet meer slapen zonder pop. Heel schattig een jochie met n pop. Ik zou trouwens voor de "ouderwetse"plaspop gaan. Is een pop met n piem en dat is dan gelijk erg herkenbaar voor t jongetje misschien. En je kan die ook makkelijk in bad doen en laten zien dat ie ook plassen kan e.d.. Is wel n harde pop, maargoed...
Mijn zusje en ik waren 5 en 6 toen ons oudste broertje geboren werd en 7 en 8 toen er nog een broertje kwam. We vonden het prachtig om mee te mogen helpen met de kraamzuster (spulletjes aangeven, beschuiten smeren voor de visite en broertjes de fles geven op de bank, heel voorzichtig). We waren apentrots als we de wandelwagen mochten duwen en we pasten altijd heel goed op dat de mensen die onze broertjes vasthielden ze niet per ongeluk lieten vallen. Onze ouders lieten ons helpen, dus we voelden ons echt verantwoordelijk, doodernstig, zoals kinderen ook heel serieus kunnen spelen. Ik heb echt bewondering voor hoe onze ouders dat hebben gedaan destijds, vooral omdat mijn oudste broertje echt geen makkelijk kind was. Maar goed, daar heb je natuurlijk niet zoveel aan, al wil ik je hiermee wel zeggen dat kids geen cadeautjes nodig hebben als er een broertje of een zusje komt. Zo'n baby is echt mooi genoeg om nooit te vervelen. Ik vind de suggestie van Anniek erg leuk. Je kinderen zullen hartstikke trots zijn op hun broertje of zusje en met zo'n t-shirt krijgen zij als zus en broer vast ook een hoop aandacht van de visite. Echt gaaf! Ook om te bewaren, zodat ze later kunnen terugkijken hoe klein ze eigenlijk waren. Belle, nog steeds heel blij met haar zusje en haar broertjes.
Mja ik in vlagen wat minder.. maar sinds ik op mezelf woon gaat het hartstikke goed weer *grin* Maar idd.. ik was daar ook altijd heel stoer mee
Ik was jarig toen mijn broertje geboren werd Ik werd s'ochtends wakker en hij was s'nachts geboren dus ik kreeg een broertje kado en voor mijn verjaardag zelf heb ik een hele mooie roze kinderwagen gekregen,ik was toen 5. Wij kregen geen kado's speciaal omdat mijn broertje en later mijn zusje geboren werd maar toen mijn zusje geboren werd was ik al 10 en ik vond het maar wat leuk een baby ik hielp vaak als ze in bad moest enz en stond er altijd bij te kijken. Een pop geven vind ik wel een leuk idee.
Wij hebben lisa een poppenbuggy en poppen- maxicosi gegeven. Van mijn ouders heeft ze een pop gehad zodat ze me nu na kan doen. Ze heeft haar pop al verschillende keren een luier verschoont... erg leuk om haar daarmee bezig te zien.
Een pop is inderdaad heel leuk, maar mijn dochter heeft al best wel veel poppen en mijn zoontje heeft ook een pop (erg grappig om hem er mee te zien sjouwen). Dus ik denk dat ze die poppen wel weer tevoorschijn gaan halen. Het idee van de t-shirts vind ik ook erg leuk. Heeft iemand een idee waar ik die kan krijgen? Alle verdere tips zijn welkom!!
Ik heb de t-shirts besteld..... "Ik ben GROTE zus" en "Ik ben GROTE broer" Ik doe er nog een aardigheidje bij (speelgoed). En dan denk dat het heel erg leuk voor ze is.
wij geven altijd een babypakket (8 kleine kadootjes, een voor elke dag) we zijn niet heel rijk, dus er zitten kleine en een paar grotere kadoos in. voor kinderen die er al zijn (broertjes, en zusjes) maken we dus ook een babypakket. voor elk kind een. en daarin dus ook kleine en grotere kadoos. (varierend van rozijntjes, belleblaas, boekje, enz.) het gaat bij onze kinderen (en die van onze vrienden) niet persee om het kado, maar meer om het elke dag iets uitpakken, en net als mamma en baby iets krijgen, erbij horen en belangrijk zijn. tja, ik ben verder niet zo goed in kadoos, dus meer kan ik niet voor je betekenen... succes, groetjes, lidwina
Dat is inderdaad ook een leuk idee Lidwina. Een soort "kraampakket" voor de oudere kinderen. Ze vinden inderdaad het uitpakken al heel erg leuk! Groetjes,